Alla inlägg under februari 2010

Av Jenny - 8 februari 2010 14:44

Filip gjorde en tatuering när han var typ 18 år.. Kanske inte nåt han är så stolt över idag. Det erkänner han dock inte utan hävdar att den hade ett budskap eller nåt...(har unte lyssnat så noga).

Hilda gillar tatueringar as mkt...Illa, det bådar verkligen inte gott för framtiden..


    

Filip:- Syns det att jag spänner upp mig??

Jag:- Ehh nä, nästan inte alls..


Om han hade andats tror jag han hade sett mer avslappnad ut..


Total viktminskning sen nyårsafton -6 kilo!! Fortfarande inget godis/kakor eller annat skit:)


Jenny

Av Jenny - 8 februari 2010 13:59

Svar till mammanochkidzen.. Om soffan luktar apa köper jag den inte.. Inte heller om den ser grisig ut. Fräscht ska det va...Då får det va.


:)Jenny

Av Jenny - 7 februari 2010 22:01

Jag vet att jag har varit dålig med bloggandet.. Men vad svårt det är att hinna med när man jobbar. Har jobbat hela helgen. Idag var jag bara hemma en stund och vände.. Två nätter på rad, hu geda mig (så får man säga när man är över 30..).

Jag kan meddela att Filip överlevde tak skottningen.. Kan dock meddela att han inte skottat garageuppfarten lika noga.. Helt knöligt. Grannarna tittar snett på oss. Men va fan. Vi väntar på att snön ska försvinna. Gubben rakt över gatan skottar bort varenda snöflinga på sin lilla gång från vägen upp till deras hus. Vi sitter i köksfönstret och undrar om den gamla gubbkroppen faktiskt inte kommer gå av snart. Vissa av grannarna skottar tom hela trottoaren. Det gör inte vi! Men så är vi ju inte pensionärer heller. Utan två HÅRT arbetande tvåbarns föräldrar..SÅ DET SÅ!


Dom senaste dagarna har gått åt soffletande. Jag har varit måttligt frustrerad. Filip har mesat och tyckt att vi inte ska stressa fram saker..Att kolla på soffor i en veckas tid är inte att stressa fram nåt.. Hallå!!!! Vi la ny klinker i hallen för över två månader sen och all fog är fortfarande inte bortskrubbad.. Listerna har han inte ens inhandlat.. Idag när jag pratade om att göra klart hallen fick han psykbryt.. Eller om det kanske var JAG som fick det. Svårt att deffiniera..Vi var iaf jäääkligt oense.

Jag tycker att vi ska ha en soffa NU! Det är ju inte så att jag tänkt köpa nån

30 000 kr soffa utan en lite sliten retro soffa som andra folk har svettats i. Men det kan man inte tänka på för då mår man illa. NU har jag iaf hittat den. Den är inte lika snygg som landet soffan. Men den är cool. Jag tror och hoppas att den blir perfa. Tro det eller ej. Filip tyckte som jag, att den var ypperlig. Iofs tror jag att det var priset som gjorde att Filip tyckte den var så bra, 200 spänn.. Men jag är nöjd så länge det kommer en soffa..

  


Är den inte fantastisk?? Med fransar och allt. Försök och tänk er att det är vita väggar och svart matta.. Visst kan det funka.

Sa jag att det var till ungarnas tv rum?? Kanske en aning väsentligt.


I morgon är det vägningsdags. Har jag inte gått ner i vikt slänger jag troligtvis vågen i väggen..


Jenny

Av Jenny - 6 februari 2010 08:53

Idag ska vi åka till tippen med JÄTTE mkt skräp som vi fyllt garaget med. Sen ska Filip skotta garagetaket, så att det inte brakar..Undrar om kan göra det utan att trilla ner och dö..återstår att se..


Jenny

Av Jenny - 5 februari 2010 22:50

Jag:-Felix vad fick ni för mat på dagis idag??


Felix:-Vi åt potatis och köttklubbor..


Jag:-Vad sa du att ni fick?!


Felix:-KÖTTklubbor, men jag gillade inte det så jag åt bara potatis..


Jag:- Menar du kycklingklubbor??


Felix:- Ja just det, men jag gillade inte det.


Klart han inte gillar KÖTTklubbor..


Jenny

Av Jenny - 5 februari 2010 22:39

Igår var Filip på jobb i Sthlm. På kvällen träffade han sin gamla polare Christian..


Idag vid middagsbordet:

Filip: -Igår när jag pratade med Christian pratade vi om våra utbildningar..Tänk vad jag har kommit långt trots att jag inte har nån direkt utbildning. Jag sa till Christian att jag är liksom inte booksmart utan mer street smart..


Jag: - Jaja, du e jätte smart..


Filip: - Ja, tänk ändå vilket intelektuell jag har..


Jag: - Vad hade du sa du?


Filip: - Tänk vilket intellektuell jag har.


Jag: - Har du ett intellektuell.


Filip: - jaa.


Jag: - Du menar intellekt..att du ÄR intellektuell..


Filip:- ja just det så heter det, hehe..


Sen stoppade han in maten i munnen och spillde en stor klick Bearnaissås på magen..Det förhöjde liksom hans självbestämda smarthet..Han är verkligen skitsmart min man.;)


Jenny

Av Jenny - 5 februari 2010 15:34

Hipp hurra. Nya mattan är på plats, och liggfåtöljen har kommit.Först en sväng till tippen med massa skräp sen till Chili för att hämta fåtöljen.. Åååh vilken bra dag:) Ska även försöka lura med Filip till blomsterlandet. UNDRAR om det är möjligt??!!

Bilder kommer förhoppningsvis i em.


Jenny

Av Jenny - 5 februari 2010 12:58

  

Denna söta lilla sjuklåda från www.carlssonsinterior.se

  

Barnstol (liten alltså) från www.barnvanligt.nu

      

Dessa snygglampor frå www.bolagret.se



Och en läskig liten nakenkatt förståss.. Bild lånad från blocket.


Jenny  

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards