Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Jenny - 25 februari 2010 21:22

Håll i hatten gott folk..(man får säga så när man är över 30..)jag har fått färg feber.. Hittade så mkt sött på fröken fräken att jag blivit färgsugen..Dock är det IKEA jag varit och shoppat på.. Mitt ganska maskulina hem förvandlas nu till ett barnsligt femenint..

   Dom här muggarna har jag redan i vitt.. Men rosa är ju så mkt finare..Ska slänga ut tre väggskåp i köket och smälla upp hyllor ist.. Där ska bla dessa få stå.hedersplats

  

Blåa krukan var lite så där..den vill ha en annan växt..lite tantvarning.. Den fick följa med hem eftersom den är i samma färg som vår matservis..

Ni trodde förståss att jag ahde svarta eller vita tallrikar.. Men icke;)

  

Dom här var lite söta tyckte jag. "Tårtpapper"..Ni vet sånt där tjafs som man ska ha under själva tårtan.. fast dessa är så mkt sötare.. och i plast så dom går att använda i hundra år..

  

Hemtrevligt värre.. Får se hur länge jag står ut innan det åker ut på landet..;)


Jenny



Av Jenny - 25 februari 2010 21:04

Igår när Filip kom hem från Sthlm såg det ut som att han skulle trilla ihop vilken sekund som helst..Han såg verkligen hel risig ut.. För att skydda mig från hans smitta, sov jag på Hildas rum tillsammans med Hilda..

I morse när jag vaknade var Filip redan uppe.. Märkligt tyckte jag.. Han sa att han hade så svårt att sova pga att näsan täppte igen när han låg ner..

För att vara snäll och omtänksam, tog jag med mig ungarna och åkte till Ikea.. Bara för att Filip skulle få vila hemma i lugn och ro..Han var dock snäll och hämtade oss när vi var klara..Han såg fortfarande ganska risig ut.


Idag har jag lagat mat, passat upp på sjuk karl, städat, shoppat och tagit hand om barnen så Filip har  kunnat sova ut ordentligt.. men vid ca 20.00 ikväll såg han plötsligt såååå mkt piggare ut..

Han bad mig hämta feber termometern så han kunde ta tempen (han kände sig fortf risig trots att jag hävdade att han såg mkt piggare ut).. Eftersom han va så sjuk sprang jag raskt iväg och hämtade den.. Han körde upp den i armhålan.. Piiiip piiip pep den när den var klar..

-Oj, det måste vara nåt fel..sa Filip och körde upp den i armhålan igen..

36.1 hade han.. VERKLIGEN jättesjuk..

Annat var det när jag var magsjuk och fick ta hand om både Hilda och Felix när Filip var tvungen att jobba..

Undrar om sjukdommen hade nåt att göra med vad som visades på tv.. eller om han var upp så tidigt i morse för att han suttit uppe och kollat på Hockey..Var han verkligen sjuk? eller lider han bara av sömnbrist pga för mkt OS tittande..?!

  

På soffan...

   

På tv...


Hmmm....

Jenny

Av Jenny - 25 februari 2010 10:28

Till alla er som bor långt bort och missar Hildas utveckling..

        

Hilda kan sitta, krypa, stå och så tror hon att hon kan gå..Men då faller hon pladask.. Lika smart som pappa..;)


Jenny

Av Jenny - 25 februari 2010 10:11

JA!! nu har jag varit i kontakt med www.barnvanligt.nu  (Jag har väl sagt att det är världens bästa webbshop?!) Dom kommer ta hem Sparrow key ring från Qualy i april. Hurra. Jag hittade det lilla huset via hemlängtans hemsida och blev hel kär.. Det är mkt hemma hos henne man kan bli kär i. Så man får kolla med måtta;) Nu väntar jag bara på att få reda på vad den lilla holken kommer att kosta.. Hoppas på ett bra pris..Så jag kan köpa några st. Vill ha minst tre st iaf..


Det  blev inga soptunnor igår.. Filip blev asmega sjuk.Plus att det var traffikkaos i hela Sthlm.. Så typiskt..Sen fick jag mail från förkenfräken.se mina grejer fanns inte hemma utan kommer in i nästa vecka (grr..) så jag får vänta:( Men bra att dom meddelade iaf.


Jenny


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards