Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Jenny - 5 februari 2010 22:50

Jag:-Felix vad fick ni för mat på dagis idag??


Felix:-Vi åt potatis och köttklubbor..


Jag:-Vad sa du att ni fick?!


Felix:-KÖTTklubbor, men jag gillade inte det så jag åt bara potatis..


Jag:- Menar du kycklingklubbor??


Felix:- Ja just det, men jag gillade inte det.


Klart han inte gillar KÖTTklubbor..


Jenny

Av Jenny - 5 februari 2010 22:39

Igår var Filip på jobb i Sthlm. På kvällen träffade han sin gamla polare Christian..


Idag vid middagsbordet:

Filip: -Igår när jag pratade med Christian pratade vi om våra utbildningar..Tänk vad jag har kommit långt trots att jag inte har nån direkt utbildning. Jag sa till Christian att jag är liksom inte booksmart utan mer street smart..


Jag: - Jaja, du e jätte smart..


Filip: - Ja, tänk ändå vilket intelektuell jag har..


Jag: - Vad hade du sa du?


Filip: - Tänk vilket intellektuell jag har.


Jag: - Har du ett intellektuell.


Filip: - jaa.


Jag: - Du menar intellekt..att du ÄR intellektuell..


Filip:- ja just det så heter det, hehe..


Sen stoppade han in maten i munnen och spillde en stor klick Bearnaissås på magen..Det förhöjde liksom hans självbestämda smarthet..Han är verkligen skitsmart min man.;)


Jenny

Av Jenny - 5 februari 2010 15:34

Hipp hurra. Nya mattan är på plats, och liggfåtöljen har kommit.Först en sväng till tippen med massa skräp sen till Chili för att hämta fåtöljen.. Åååh vilken bra dag:) Ska även försöka lura med Filip till blomsterlandet. UNDRAR om det är möjligt??!!

Bilder kommer förhoppningsvis i em.


Jenny

Av Jenny - 5 februari 2010 12:58

  

Denna söta lilla sjuklåda från www.carlssonsinterior.se

  

Barnstol (liten alltså) från www.barnvanligt.nu

      

Dessa snygglampor frå www.bolagret.se



Och en läskig liten nakenkatt förståss.. Bild lånad från blocket.


Jenny  

Av Jenny - 5 februari 2010 11:53

Felix är i en underbar ålder.. Dvs om man bortser ifrån att han genom går nån typ av små pubertet..

Han har sen flera år tillbaka varit klar med vad han ska syssla med i framtiden.. Det är så bra. För då behöver han inte bli som jag..som fortfarande inte riktigt vet vad jag ska bli när jag blir stor..

Felix skall jobba i Bollibompa studion. Häromdagen satt han och funderade..

- Mamma tänk när jag blir stor och ska börja jobba..

- Jaa tänk, svarade jag.

- Då får jag åka tåg helt själv..

- Vaddå?? Varför ska du åka tåg??

- Men mamma, Bolibompa studion ligger ju i Stockholm, och vi bor ju här..Jag kommer få åka tåg varje dag. HELT själv..

- Jaha du menar så..


Det är så skönt att veta att han kommer bo hemma för resten av sitt liv:)


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards