Alla inlägg under februari 2010

Av Jenny - 23 februari 2010 18:31

Jaha..då har jag blivit introducerad av en ny hemsida som jag är lite kär i.. Finns massor av prylar jag vill ha..(jag vet, det finns ofantligt mkt saker jag vill ha..)

  

Denna är på väg hem till mig.. kunde inte motstå tror jag ska ha den i vårt köksfönster..


  

Denna är också på g. Ska ha den på diskbänken till disktrasan, diskborsten och annat sånt där fult man inte vet vart man ska göra av..


   Gissa hur god mat jag skulle kunna laga i den här ursöta ugnsformen.. Den är dock inte på g..


     Kan man annat än älska muggarna och lunchboxen.. Så söta.. Alla prylarna hittar ni på www.frokenfraken.se


Jenny


Av Jenny - 23 februari 2010 14:41

nu har Hilda blivit  stor att hon inte kan rulla runt i vilka trasor som helst längre.. Här kommer Hildas "must have" inför våren 2010..


  

Sötaste kalas klänningen..


  

Perfekt vardags/shoppingklänning..


      

Strumpbyxor kan man inte få för mkt av..


  

Blusen är ett måste i alla tjejers garderob..


  

och givetvis en jeanskjol, annars är det inte vår..( Ja, nu e det ju inte det heller..men vi kan ju leka med tanken att det kommer bli det nån gång..)

Kläderna kommer förståss från Polarn o. Pyret.


Jenny


Av Jenny - 23 februari 2010 11:03

Nu finns det väl ingen på denna jord som inte är trött på snön.. Kan det vara så att GUD var trött på alla människors tjat om att det aldrig blir en riktig vinter.. Att det aldrig blev en vit jul..Blev han så förbannad att han fotade till jordklotet att det kom ur sin normala bana och hamnade lite på sned?? Ligger Sverige nu i Nordpolens omloppsbana?? Är det kanske därför polarisarna smälter?? Det måste vara så. GUD, jag har genomskådat dig. Nu räcker det. Vi har fattat!! Inget mer tjat om snö och vita jular. Du har gett oss vad vi tål. Man kan ju egentligen tycka att du kunde delat upp snövädret, så det kom lagom mkt varje år.. Men ok du har samlat på dig..nu har du troligtvis förbrukat all snö och kyla för tio år framöver..

Är det för mkt begärt att be om lite vår nu?????????????????? Eller ska vi hoppa över våren och ha snö ända fram till sommaren??

Kom igen nu!!!


Jenny

Av Jenny - 22 februari 2010 23:39

     

Felix är så tacksam att fota..

Notera Hildas hår..Det kommer, det kommer..Den som väntar på nåt gott...


Jenny

Av Jenny - 22 februari 2010 18:11

För ett tag sen hittade jag den allra sötaste lilla toalett på Styleroom.. Den är så fin så man kan spricka.. Blev super inspirerad att fixa vår lilla tråktoa..   Visst e den söt.. Dock kommer kanske inte vår bli så färgglad..eftersom jag tröttnar så fort på färg.. Men idén med tapeten bakom toastolen är klockren. Så piffigt. Bilden är lånad av hemlangtan på SR-Hennes blogg hittar ni här: http://www.styleroom.se/click?url=http%3A%2F%2Fwww.hemochinredning.blogspot.com


Många bollar i luften nu.. Soffbordsjakt, matbordsjakt(inte så bråttom), fixar i Hildas rum, fixar tv rummet uppe, ska börja måla trappan, ska fixa iordning i hallen och på lilla toa..Vi som köpt ett hus som var helt färdigt..


Jenny

Av Jenny - 22 februari 2010 13:50

Filips pappa åkte till Las Vegas.. Filip frågade sin pappa om han inte kunde köpa nåt till honom. Om han skulle hitta nåt kul.

Så här kul blev det...


    


Har jag nån gång sett en snyggare t-shirt??? Ehh, JAAAAAAA.. Verkligen inte ett topp köp..MEN huvudsaken är att Filip är glad..För ni ser väl hur glad han e´.


Jenny

Av Jenny - 22 februari 2010 11:49

Ni har ju alla sett Filips vidriga mattallrik.. Alla stod min sida och höll med om att det är verkligen såg mega äckligt ut.. Utom Stormen..Hm..Hon och Filip kan ju käka äckel mat ihop då..;)

Filip tycker att min kokkonst har utvecklats såå ofantligt de senaste åren.. Jag är beredd att hålla med.. Man skulle kunna tro att jag är mästerkock...

 

Om man tittar på bilderna kanske det inte är så konstigt att Filip tycker att min mat är såååå fantastisk...

Salladsbladen på min tallrik ligger bara som dekoration..Jag skulle ALDRIG stoppa dom i munnen..Nån måtta får det vara..


Mästerkocks Jenny

  

Av Jenny - 22 februari 2010 11:30

Hilda är snart 9 månader.. Det är helt sjukt vad tiden går.. Hon kryper för fullt, och tjuter HÖGT så fort hon inte får som hon vill, eller inte klarar av att göra nåt som hon själv tänkt att hon ska göra..(Ja, hon är ganska lik mig..) Hon har i veckan även börjat ställa sig upp mot saker.. Mest mot soffan. Häromdagen reste hon sig..Höll sig stadigt i soffan sen släppte hon ena handen och sen andra.. Hallå..lilla, lilla blondie.. Man måste faktiskt träna lite på att gå, innan man kan klara det själv..Behöver jag säga att hon föll pladask rakt ner i mattan.. Tur att vi har en mega tjock ryamatta..


Nu har jag iaf börjat röja på hennes rum. Det har ju liksom förvandlats till nåt typ av förråd där man trycker in saker som man inte riktigt vet var man ska ställa. Framförallt är det vissa i familjen som tycker att man kan dumpa all ren tvätt där.. Jag ska vika den sen..brukar det låta..Nämner inga namn..

Hildas rum skall vara klart till hennes ett års dag. Alltså bara tre och en halv månad kvar.Börjar bli bråttom..Idag, eller möjligtvis imorgon ska det skruvas skåp..


Före bilder..

    

Ganska illa ellerhur..!!

Nu är rummet tömt.. Eller ja, bara Hildas grejer är kvar..

Det ska förståss kompletteras med en del prylar tex:


  Lilla Milla stolen från Mio.   Rosa förvaringslådor också från Mio

   och den sötaste filten från Mio...



Lilla vagnen vart jag nu hittade den..Säkert på www.barnvanligt.nu


  


Plastficks djur från www.isaform.se Hos Isa kan man handla ihjäl sig...


Kan hända att det blir en del födelsedagspresenter..Rummet kommer troligtvis sluta som en rosa spya;) Jag Äääälskar rosa spyor..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards