Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Jenny - 4 februari 2010 18:34

Felix har tv spels dag varje fredag. Vi har fått begränsa det ganska ordentligt, pga att han blir helt galen..

Men idag fick han byta dag och spela idag ist för imorgon. Han var överlycklig. Han spelade alla spel han har på en begränsad tid. Sist av allt skulle han spela Star Wars på legos hemsida.. Ivrigt frågade han:

-Mamma vilket ska jag välja? etten eller tvåan?

-Inte vet jag. Jag har inte spelat nåt av dom, så jag vet inte vilket som är roligast. Svarade jag.

-Meeeeen maaaaamma. Varför spelade du inte det när du var liten??

- Det fanns inte såna tv spel när jag var liten. Det fanns nästan inga alls.

-Va????????????????? Fanns det inga datorer och tv spel??????????????????

-Jo det fanns datorer men dom var JÄTTE stora och helt annorlunda. Tv spelen var typ bara små prickar som flög runt..

- Va??? svarade det lilla krypet helt chockad.


Det kändes som att jag var född på sten åldern. Typ som att jag var den lilla flickan från Lilla huset på prärien som skuttar glatt över ängen tillsammans med sin hund. Hur kom det sig att jag på så kort tid blev SÅ gammal. Det kändes ju typ som när MIN farmor och farfar pratar om andra världskriget och berättar om när första tv apparaten kom..Har jag blivit jämngammal med dom nu..?

Felix satt kvar en stund framför datorn, samtidigt som chocken släppte för honom. Själv tog jag fram en stor bunke ur skåpet och började baka scones..Men hallåå!! Jag är ju 200 år gammal. Jag bakar scones...kan jag göra nåt annat än att laga mat och baka??!!Bor jag i köket eller?? Rätt vad det är kommer jag stå här och baka dom DOOOUBBLE. Hela frysen kommer säkert vara full med småkakor.För jag är så gammal att det räcker att man tar en till kaffet ( tur att jag inte dricker kaffe..det höjer mina ungdoms poäng )sen har man resten i frysen så man kan bjuda sina vänninor när dom kommer förbi och skvallrar..


Näääe jag måste nog gå på krogen i helgen.


Jenny

Av Jenny - 4 februari 2010 13:08

Jaha..Då har shopping beoendet tagit över choklad beroendet..Jag tycker faktiskt att alla choklad pengar borde kunna läggas på möbler ist.. ELLER HUR!!!

Mitt hem är i så stort behov av detta:

       

Vem somhelst kan väl förstå hur NÖDVÄNDIGA dessa prylar är..Sen behöver "vi" en matta till matrummet.. en soffa, en tv bänk och en bokhylla till övervåningen..


Jenny  


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards