Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Jenny - 2 februari 2010 22:36

Jag har tidigare varit gravt beroende av www.styleroom.se Jag satt framför den där sidan dag ut och dag in.. Inspirationen och vill ha behovet flödade och man testade nya lösningar var och varannan dag.. Men så på nåt sätt lyckades jag bryta det där beroendet.. Har varit inne nån gång ibland..Men inte alls som förr. MEN, nu när jag kommit över mitt chocklad beroende..eller rättare sagt lyckats behärska det..Så har jag givetvis lyckats trilla in på den där dumma sidan igen. Missförstå mig rätt. Det är JÄTTEKUL att hänga där. Men vad dyrt det blir.. Det kostar absolut ingentinga att bli medlem, mest bara tid.. Däremot så får man så mkt tips och ideér att man blir köpsjuk. För en impulsshoppare som jag är det LIVSFARLIGT..

Men jag tycker ändå att ni ska ta en titt. Det är himmelriket för alla inredningstokar:)


Jenny

Av Jenny - 2 februari 2010 20:07

Häromdagen kom Felix uppspringandes för trappan. Han satt i vardagsrummet och tittade på morgonens Bolibompa avsnitt, medan trötta föräldrar låg och drog sig i sängen. Han var hyffsat uppspelt när han kom inrusandes i sovrummet.


-Mamma, mamma. Är Ellie en tjej kanin??

- Jaaaa!!??

-Mamma, mamma är Ludde en kill kanin?

-Ja!???

- Mamma, det är ett program om kaniner som får bebisar i magen. Om Ellie är en tjejkanin så kanske hon kommer få kaninungar i sin mage...

- Nää Felix det kommer hon inte..

- JO!


Sen sprang han ner för att se fortsättningen på kaninprogrammet..

Senare på dagen kom kaninbebis diskussionen upp igen..

-Mamma jag tror Ellie kommer få en kaninbebis..eller kanske tio st..

- Nej Felix det kommer hon inte..

Jag drog en liten kort förklaring om att det måste finnas en tjej kanin och en kill kanin..

-Ja men det har vi ju..

-Ja men Ludde är kastrerad..det betyder att han inte kan få barn..

-Nä men Ellie kan ju..!!

Jag kände hur detta höll på att leda till ett samtal om blommor och bin som jag helst väntar med tills han är 15 år, MINST.. Så nu går det stackars lilla krypet och väntar på att Ellie skall få tio st kaninungar.

Jag hörde honom berätta för sin pappa att kaniner föder bara en unge åt gången. För alla tio kan ju inte komma ut på en gång..Mkt klok unge.. undrar hur länge han kommer vänta innan han fattar att det inte kommer komma några små kaniner över huvudtaget.. Kanske tills han är 15??


Jag vet att jag borde berätta.. Men han kan väl få vara liten ett tag till...


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards