Alla inlägg under februari 2010

Av Jenny - 17 februari 2010 14:28

För alla oroliga och nyfikna..

Sitter på sjukan en bra bit hemmifrån. Felix operation gick bra.. MEN vad hemskt det var att vänta på att allt skulle bli klart. Han var sövd i sex milslånga timmar. Nu mår han mkt bättre:) Han har fått spela Playstation idag.. snacka om överraskning för honom.. Han tycker att det är vääärldens bästa sjukhus..

Jag återkommer med bloggandet så fort jag kommer hem..

Hörs och ses.


Jenny

Av Jenny - 13 februari 2010 12:22

Jag gör ofta narr av Filip och säger saker som att han föddes som en gubbe... Häromdagen slog det mig att jag föddes nog faktiskt som en tant..En riktig surtant.. Jag har ju i hela mitt liv varit präktig..Riktigt så där så det irriterar folk.

En gång när jag var i 18 års åldarn skulle jag ut med en kompis och hennes kompis. Kompisens kompis drog på sig nån spetsaktig långbyxa..Sen frågade hon vad jag tyckte.. När jag svarade att det var bland det fulaste jag sett. Höll hennes huvud nästan på att trilla av i chock/ilska (hon tyckte förståss att hon var as hot..).. Hon bytte iaf kläder..

En annan gång sa jag till en tjej som stod  framför mig i kön på krogen.."Men stackars dig..du har ju verkligen inte några bröst.." Tjejen ifråga höll med och blev inte alls sur..En annan hade ju börjat lipa..Jag var så himla elak..Så skulle bara en elak tant göra..

Jag har blivit en gnutta mer ödmjuk idag..Skulle faktiskt kalla mig genom god, även om man är lite bitchig nån gång i bland..Jag skyller faktiskt på min unga ålder i samband med alkohol.

OM tjejen med brallorna läser detta så ber jag så hemskt mkt om ursäkt..( även om hon borde tacka mig som såg till att hon inte gick ut i dom där fula brallorna..)

OM tjejen utan bröst läser detta så ber jag ännu mer om ursäkt.. Jag var bara avis. Jag ville själv inte ha några bröst..


Jag har en kompis som bor i Roskilde. För ett tag sen skrev hon hoppfullt till mig och frågade om hon skulle få med mig till Roskildefestivalen om hon sa att NOFX skulle komma..I love Nofx, lyssnade mkt på dom när jag var yngre..Nu är jag dock äldre.. Så ist lovade jag att komma till Roskilde festivalen den dagen Lasse Berghagen skulle uppträda..

Det är liksom inte min grej att gå smutsig på festivaler och vara konstant full och ligga på hög i ett tält. Två dagar utan smink och dusch skulle skrämma slaget på dom flesta..

Det är mer min stil att åka på Allsång på skansen och sitta gungandes med ett sånghäfte..Samtidigt som man sjunger med i sången jättefalskt.. Sen spänner man sig av nervositet så fort en mick börjar närma sig och sjunger ännu mer falskt.. Mkt mer renligt och moget. Sen är ju Lasse B en alldeles underbar karl.. NU har han tyvärr lagt av..Men ändå.."Kunskap glädje också lite tango"


Så häromdagen när jag bokade biljetter till Roskilde (inte för att gå på festival, utan för att hälsa på min kära vän). Då slog det mig vilket ålserdoms radarpar jag och Filip är. Lilla Fridolf möter Selma liksom..Vi är inte helt olika..UNDRAR hur det ska bli när vi är jättegamla på riktigt???

  


Jenny

Av Jenny - 12 februari 2010 16:13

Jag har blivit helt vill ha galen.. Fick nya Mio katalogen för ett tag sen.. USCH jag skulle inte öppnat den..

  

Från Mio..Ni kan ju bara gissa hur ypperlig den här hade varit på övervåningen. Finns även i svart läder.. Sjuuukt snygg. Retro soffan vi köpte på blocket släng dig i väggen..


Perfekta bordet.. men sämsta priset...Hade passat perfekt till våra matsalsstolar..


  

Dessa hade varit perfekta i köket. Dom är lite som matsalsstolarna fast lite mindre..Verkligen perfekta. Dessa blir det säkert så småningom..


Sen råder det totalt hall problem här hemma. Jag vill att man ska kunna få undan så mkt prylar som möjligt. Men vår hall är helt omöjlig.. Denna hatthylla finns i svart och vitt. Tror jag vill ha en svart..med tillhörande skohylla.. Dvs om jag inte går på min andra hall idé.. Svårt.


Sen har jag hittat en fantastisk taklampa på stan.. Till vardagsrummet.. Har tyvärr inte någon bild..Förhoppningsvis köper vi den och får upp den här hemma;)


Det var allt för denna gången:)


From måndag blir det blogguppehåll på ca en vecka.. Hoppas ni är tillbaka vecka 8..Givetvis är ni vöälkomna att läsa gamla inlägg.. Det har ju hunnit bli en del. Men som sagt. Jag försvinner inte förrän på måndag.


Jenny  


Av Jenny - 12 februari 2010 07:51

Skulle det kunna bli vår nu?? Jag har förstått att folk vill ha massa snö på sportlovet.. För det är så kul för barnen..(blablabla) Mm, ok. Jag kan köpa det. Men kan snön försvinna på direkten när lovet är slut?! Jag vill ha vår. Vad har hänt med våren. Den blir bara kortare och kortare för varje år som går(shit vad tantigt det lät..). OM den ens existerar. Det ska bli så skönt att slippa böka med alla kläder som ska på och av och sen på igen..på dom små krypen (ännu mera tantigt, det har verkligen gått utför för mig).

Varje dag frågar Felix om man måste ha överdragsbyxor.. Ehh ja!! Annars fryser man ihjäl!!

Här gick man innan jul och klagade över bristen på snö. Sen när den väl kom,  gick man (iaf JAG) runt och var hel-pessimistisk och klagade över att den kommer SÄKERT vara borta till julafton..För en vit jul kommer vi aaaaaldrig få.. GUUD! VI/JAG HAR FATTAT NU. Jag ska vara mer positiv i framtiden.. Ett önskemål skulle ju vara att det kunde komma lagom mkt snö varje år. Typ mellan jul och det där dumma sportlovet.. Dock fattar tom jag att det kommer ta över ett år för all den här snön att försvinna..Antar att det bara är att dra fram stora gummibåten och fiskestövlarna..Som om vi har sånt.. Men det kommer säkert bli tvunget att införskaffas..


Jenny

Av Jenny - 11 februari 2010 08:11

Hilda har hunnit bli 8 månader gammal och är dö lipig.. Värsta seperationsångesten..I natt fick vi sova med lampan tänd för att hon inte skulle få panik när hon vaknade på natten och inte såg oss..Tjejigt värre..Sånt fjant har inte Felix sysslat med.

Det är så skönt nu när det är en tjej till i huset.. Det är inte bara jag som lipar för att få som jag vill längre..utan även Hilda;)

Fö så har hon krypit sen en vecka tillbaka..Det är nu det börjar.. Allt har varit en semester fram tills för en vecka sedan, (Pust).

Igår var vi på Bvc. Heffaklumpen vägde 10.3 kilo..Det är sjukt när man tänker på att Felix väger 25 kilo och är 6 år...HUR ska detta sluta??? Fast å andra sidan är det även sjukt när man tänker på vad jag väger..Därför tänker vi inte på det!!

  

Här har vi galningen.


Jenny 

Av Jenny - 11 februari 2010 08:08

Det är bruna bönor, sladdriga bacon, sill, stekta ägg och kaviar...

Blääääääää.

Jenny

Av Jenny - 10 februari 2010 18:00

Häromdagen skulle Filip laga mat till bara sig själv.. Vi andra hade redan ätit..Då slängde han ihop detta..

Kan man äta nåt ÄCKLIGARE?


  

Kanske inte så konstigt att han tycker att JAG lagar så god mat..


Jenny

Av Jenny - 8 februari 2010 16:43

Gissa om Filip är glad att han har fått en son..

    

Gissa om Felix är glad att han fick en lillasyster....

    

Gissa om jag är glad att alla säger att Hilda är lik Filip..

       Helt sjuk familj....Alla ni som säger att jag överdriver ang Hildas fladder öra..Kolla in liksom..Det är ingen överdrift..


Jenny:)

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards