Alla inlägg under oktober 2009

Av Jenny - 10 oktober 2009 15:25

  

Igår var jag och min mamma på Ladies night. Jag och min brorsa hade köpt biljetter till henne i födelsedagspresent. Himlans bra present tycker jag.( Hon har varit här i veckan, därför har jag inte bloggat så mkt). Jag och mamma gör aldrig nåt tillsammans bara jag och hon. Därför var det extra kul. Först trodde hon nog att det var nån typ av strippgrej.. Men det var det ju inte.


Gud vad mycket tanter det var över allt. Jag måste tillägga att folk i denna stad har ingen stil ( Gäller förståss inte alla..). HUR KLÄR dem sig?

Tex: så tycker iaf JAG att kjolar ska gå nedanför den svarta kanten på strumpbyxorna. Om man är mega fet ( som jag just nu..) Då tar man inte på sig tajta åtsittande kläder. En fördel är också om kläderna passar ihop med varandra. Även att man väljer en storlek som passar en själv. Tur att jag själv har sån himla koll;)


Det var ett ypperligt gäng som uppträdde. Andreas Johnsson, Mikael Tornving och Martin Stenmarck.Tanterna var som tokiga. Vad dem skrek.

Själv är jag inte den skrikiga typen. Men precis som på Hjalmar on Örebroadway, låg jag dubbelvikt av skratt. Speciellt i slutet. Egentligen hade jag tyckt att det var roligare att gå det året som Henrik Hjält var med. Han är ju underbar. Men men...


Mikael Tornving är en fantastisk man. Jag är inte som alla andra tjejer/kvinnor som står och jublar över lille lille, pytte, pyttelille Andreas Johnsson. Tjejerna bakom oss skrek allt vad dem kunde:

-Fy Faaaaaaaaan , vad han e sexig. AAAAAAHHHHH!


Själv tycker jag att män i fickformat går fetbort. Visst är han ursöt. Men han når typ upp till knäna på mig. Martin Stenmarck var snyggare än vanligt. Eller så var det att jag stod så långt bak att jag inte såg så bra. ELLER att jag druckit så många Smirnoff Ice ( för fort ) att skärpan i ögonen inte hängde med.


Men Micke. Han var as cool med sin monchichi frilla.. Han är så där fult nördig och super ironisk, med sin negativa klang. Helt klart bäst.Jag skrattar bara jag ser honom. Fast han skulle haft sin muche, som han har i Playa del sol. hehe. I loove män i mustach, tycker det är as coolt. Dock ej fjun mustach!!!!


Tyvärr glömde jag kameran. Det grämde mig hela kvällen..Det grämer mig fortfarande....

Nu vet jag inte om jag bör skriva detta. Då kanske jag sabbar slutet för er som tänkt gå och se föreställningen.


Men va F*N jag skriver. Ni får sluta läsa om ni inte vill veta.


Martin och Andreas dansar slut scenen från Dirty Dancing. Hahahaha. Ni vet, No body puts Baby in a corner. Så jäkla bra. Lille Andreas flick kropp fick på sig en liten söt klänning och VIPS så såg han ut precis som Baby i filmen. Dom har liksom samma frilla. Men det tänker man inte på, om han inte har klänning. Dem dansade på pricken som i filmen, kanske inte lika graciöst, men annars var det exakt likt. Vad kul det var. Gå och se showen!!! Ni måste.


I looove Micke Torving.


Av en slump fick jag med mig Andreas J hem.. han låg i fickan. Näää jag skojar. Men han hade garanterat fått plats:)


jenjen



Av Jenny - 7 oktober 2009 22:16

 

    Lamellerna på plats!!   Bourgie my loove..       

Lite som det ser ut nu.. Men det är mycket fix kvar. Gråa golvet i hallen ryker troligtvis snart. Svart klinker ligger i garaget och väntar.. Stolarna i köket är reservstolar som används tillfälligt. Får se vilka det blir sen.

Jag saknar mina svarta strömbrytare. Hoppas vi kan sätta in sådana snaaaaaart.

    

Tonårsrum..


Det kommer mer så småningom.


jenjen

Av Jenny - 6 oktober 2009 17:13

Fredagen bestod av åttaårsfirande ( tänk att han faktiskt stått ut med mig så länge...). Lördagen bestod av lantfest/inflyttningsfest. Filip fick stanna hemma. Vi kunde ju inte lämna bort barnen två dagar i rad.


Det är en kompis till mig som flyttat ut på landet tillsammans med sin familj. Det är egentligen inte på landet i på landet bemärkelse. Utan ett bostadsområde några mil utanför stan, ( typ världens ände ).


Jag hade höga förväntningar på kvällen, även om jag var en gnutta sliten från gårdagen.. Piffad och klar blev jag upphämtad av M....., som hade baksätet fullt av sin son.. MINA BARN fick stanna hemma;) När vi väl hittat till festen, var det ganska många som hade sina barn med sig. Dessa avvek förståss ganska tidigt.


Det var knyt kalas, i formen: du tar med käk vi bjuder på alkohol. Det var ca 100 st Bree Vandekamp ( från desperate housewifes där). Alla hade bakat paj och bröd. Själv hade jag köpt en svindyr ( för att vara paj ) Västerbotten paj, och  pain rich..Brödet hade dock gått av på mitten i regnet, jag hade fullt upp att skydda mitt nyplattade hår, så brödet liksom glömdes bort och regnade sönder lite.. Tur att alla dessa Bree var där med sina nybakadebröd.


Värd gubben var så förtjust i min köpta paj, att han ansåg att den skulle sparas till dagen efter... Hmmmm. Jag trodde först att han skämtade. Men han tryckte in den i kylen och sen såg jag inte röken av den.. Jag som sett fram emot flottig paj..


Det minglades en del och vi satt ett gäng tjejer och tjattrade. En av dem berättade att hon och hennes man skulle skiljas. Det var hon glad över. Det hon tyckte var jobbigast var att dem aldrig bråkat. Dem var såååå gode vänner.


JAG:?????????????Finns det verkligen folk som ALDRIG bråkar???? Jag tror det är ljug..

Då fyller två av de andra tjejerna i att dem har heller aldrig bråkat med sina män. Hallååååå, Hallåååååååååååååå!!!

- Äh lägg av, slänger jag förståss ur mig.

Har sen en utläggning om att jag jämt bråkar med Filip och blabla bla blaaaaa..

"Bree" tjejerna skruvar på sig och äter sitt hembakta bröd, samtidigt som dem berömmer varandra över den fantastiska maten.


Sen går jag till värdinnan och talar om att jag är lite besviken över att det inte finns nåt hembränt..Det förväntar man sig liksom av folk som bor i det området..

Med synen i behåll;) tog jag sista bussen hem (00.30, fniss). 2 st Bree Vandekamp skulle också med bussen, liksom deras män. När vi åkt halva vägen in till stan, börjar den ena karlen att kräkas.....Bree som ALLTID är redo, tar fram en plastpåse som han kan kräkas i. Lungt och sansat klappar hon sin karl och hjälper honom att spy..

Det enda jag tänker är, att nu måste hon väl fan vara FÖRBANNAD?!


                  



jenjen

Av Jenny - 5 oktober 2009 22:27

Har precis kommit hem från sjukhuset med Felix. Min lille gris. Ev får vi åka in imorgon också. Berättar mer sen.'

jenjen

Av Jenny - 4 oktober 2009 12:20

Ojojoj, VILKEN helg.

Man kan lugnt säga att jag har levt som en tjugoåring. Fest och partaj två dagar i rad. Det började sofistikerat med att jag och Filip skulle gå och se Hjalmar on Örebroadway. Vi firade åtta år så det var kul att faktiskt hitta på nåt tillsammans för en gångs skull. Vi fick kanon platser längst fram, det dukades fram en trerätters meny, mmmm. Dieten fick vänta om man säger så...

Jag hade inga som helst förväntningar på föreställningen. Jag är inte så där superförtjust i självaste Hjalmar. Jag tycker absolut att det är kul. Men jag brukar inte ligga dubbelvikt som en viss skallig karl kan göra..- Filip.  MEN vilken föreställning. Jag imponeras så av snygga talangfulla människor. Vilket gäng. Jag är nu kär i dem allihop, kvinnor som män. Jag är i vanliga fall den värsta publiktypen man kan tänka sig ha på en föreställning. Jag är en sån som skrattar innombords, men bara lite grann. Det är få saker som får mig att asgarva. Men när Peter Flack kommer ut på scenen som Annie ( musikalen ) och sjunger denna söta lilla sång på det mest groteska vis. Då ligger tom. jag över halva bordet och tjuter, samtidigt som jag kippar efter andan. Det var längesedan jag skrattade så. 


VILKEN BRAK föreställning. Dem får full pott rakt igenom. Gärna lite till. Ni som läst resensionen i NA, fattar säkert inte vad jag pratar om. Där fick föreställningen tre av fem möjliga. Resecenten måste ha varit hög eller nåt. Skit gubbe rent ut sagt. På måndag är det JAG som söker jobb på Allehanda som resecent. Dem verkar behöva en ny!!! Vem skulle passa bättre än JAG?!


Efter föreställningen åkte vi in till stan. Till vår stora glädje fick vi se att Björnstugan ( gamla hederliga Björnstugan ) hade byggt tillbaka sin gamla bar. Det var ju bara toppen. Vi var tvugna att slinka in en sväng. Snackade lite med Anders som är en del inredningen där inne.. Jag berättade om hur lik jag tycker att han är Adaktuson.. Han tyckte nog inte det var så kul.. Men jag tycker dem är lika. Inte så att man blandar ihop dem.. Men nåt är det.

Nu gäller det bara att alla fattar att BS is back.. Alla har ju klagat över deras ombyggnad. Nu har dem lyssnat på folket och gjort tillbakla så som det bara SKA vara. OM jag var 20 hade jag hängt där i varje helg. MEN nu är jag inte 20...


Som lovat hade jag kameran med mig för att fota alla kändisar.. Jag såg INGA kändisar!! Mest tjocka gubbar. Men här kommer lite bilder iaf..

  

Jag o Filip nyktra och propra innan föreställningen.


  

Det bjöds på allsång..

  

Hjalmar him self..

  

Sluttacket. Stående ovationer. Ändå fick dem bara trea i betyg av NA.. Helt sjukt! När jag jobbar på NA kommer dem få typ 100.


Sen bar det av in till stan.

  

Vi började på Björnstugan. På precis samma plats som vi träffades på för 8 år sen.. Tack Gud för att dem byggt tillbaka sin ursprungsbar..Ser ni Adaktusson i baren;)?!


Vi fortsatte till Strömpis.

Där gick det villt till;)

        

Kolla in moves en..


  

Filip tyckte han var cool i baren..Nää det inte Ingvar Oldsberg!! det är faktiskt Filip.


 

På Olearys träffade Filip en polare som spelade med sitt band.

  

Jag trooor att jag föredrar kläder på bandmedlemmarna... Eller???

  

Fantastisk outfit.. I looove.. var det nåt tema som vi missat?????

   Alla som känner mig vet att Näst efter min favoritkändis Bruce Willis, kommer Lasse Berghagen..Jag kunde inte annat än bli kär i denna killen:)

Hade han börjat sjunga Jennie Jennie , hade han nog fått hänga med hem;)


  

Vad tjock och ARG jag ser ut... Men det är jag ju inte..Testar bara kameran..



Efter en krogrunda i tonårens tecken återvände vi till Björnstugan, the one and only..

Vi hade en fantastiskt rolig kväll, även om vi kanske borde åkt hem lite tidigare.. Vaknade med dyng ångest kl 06.00, när jag kom på att jag faktiskt är en TVÅ barns morsa..och att jag skulle på inflyttningsfest på lör kväll. HUR gjorde man förr????????


Som tur är sov deras farmor här och tog hand om barnen på morgonen..


I nästa inlägg fortsätter jag med lant/inflyttningsfesten..


jenjen

Av Jenny - 1 oktober 2009 21:31

  

 

I morgon ska vi gå på premiären av Hjalmar on Örebroadway, och jag som är lika pluffsig fortfarande.

 Fast även om det skulle vara så mkt kändisar där, är nog risken ganska liten att Bruce Willis skulle dyka upp. 

 

Jag vet inte vad jag skall ha på mig. Har varit på stan och shoppat en del. Men jag är lite kluven. Kanske har trettioårskrisen kommit tidigt.. Köpte en ny skinnjacka. Men jag vet inte om jag ska ha den..Kanske passar sig bättre med en proper kostym eller nåt. Näää, jag är ju ingen man. Att det ska vara så svårt att hitta sin stil efter en graviditet. Det är precis som om man tappar bort sig själv lite, mitt iallt bebis stohej.


För längesedan var jag tillsammans med en kille som var mkt äldre än mig ( 9 år ). Han fick värsta trettio års krisen. Det var helt sjukt. Han köpte skinnbrallor och skinnkavaj. Under skinnkavajen hade han en as ( då menar jag AS tajt )trikåtröja i nåt jäkla ormskinnsmönster. Fy 17 vad hemskt det var.Han såg ut som värsta Bryan Adams look a like-en Det tog slut i samma veva. Sen hörde jag på ryktesvägar att han gick runt i skinnbrallor i GULD, OML!!

Tänk om jag blir sån.. Hmm

Om man är smal kan man ha på sig NÄSTAN vad man vill. Men när man ser ut som jag, vill man dölja bebis hängmagen.. Då är det ju lätt att dra till med nån tantblus..


Detta är min stora fasa:


Att jag krymper en halvmeter och blir kort och tjock.

Att jag får en knäpp och klipper av håret i en kort tantfrilla.

Att jag permanentar mig.

Att jag färgar håret rött.

Att jag aldrig kommer gå ner i vikt.

Att Filip träffar en ung hot 18 åring. ( Fast då är det ju inte jag som har en kris...Då e´det ju han).


Undrar om vi ska dricka alkohol. Det ser fortfarande ut som att jag är med barn.. Då kommer kändisarna tro att jag är en HEMSK gravidmorsa.. Isf kanske jag ska röka lite också, lika bra att spä på. "Ska det vara ska det vara ordentligt", ( så säger man när man är över trettio). Men mina halsblosshostningar skulle nog avslöja att jag inte är någon rökare. Då skulle dem kanske ist tro att jag skulle föda och ringa en ambulans. Föreställningen kanske blir inställd för att jag måste till sjukhuset och föda.. Vad besvikna dem skulle bli när dem fick reda på att det bara var en fett mage..och att bebisen var ute för längesen..


Jag ska nog ta med kameran imorgon så får vi se om det dyker upp nån som är värd att fota.. Jag lägger upp bilder imorgon.


jenjen








Av Jenny - 1 oktober 2009 21:20

Som jag nämnt tidigare ska vi snart ha dop för Hilda. Jag har bakat till förbannelse..


Detta har jag bakat:

52 st kanelbullar

40 st hallonmuffins

40 st dubbel nougat muffins

40 st russin kakor

och en miljard kladdkake muffins.


Detta finns kvar:

0 kanelbullar

2 st hallonmuffins

5 st dubbelnougat muffins

15 st russinkakor ( dem var visst inte så populära ).

0 kladdkakemuffins


Vart f-n tog alla bullar vägen? Jag tror någon måste blandat ihop mig med nån jäkla bullmorsa som faktiskt gillar att baka. Jag hatar att baka. Det enda stadiet som är kul är när man får slicka skålen. Men sen är det inte lika kul när man ställer sig på vågen.. Nu får det bli köpta bullar och kakor..


Jenjen

Av Jenny - 1 oktober 2009 17:46

Jag är så lycklig. Mina lammeller är på plats. SKAM den som ger sig. Jag mitt dumma nöt, var helt låst vid tanken att dem skulle hänga ut från väggen, eller ner från taket. Efter att ha tänkt om en del, ( legat vaken i tre nätter). Kom jag på hur jag skulle göra.


SÄTTA DEM I FÖNSTERNISCHEN så klart!! Att jag inte tänkt på det tidigare.. SPÅNHUVUD.. Jag har köpt den billiga varianten lamellgardiner. Jysk lågbudget variant. Dem är jättebra. Speciellt med tanke på att det är halva priset på dem varannan vecka. Det är lite pill att få ihop dem. Men absolut inte svårt.


 DÄREMOT om man ska korta själva upphängningsanordningen och ta bort några vepor. DÅ ÄR DET ETT JÄÄÄVLA MECK!!!

Om man vill bli galen och nästan spärras in på psyket. Då rekomenderar jag verkligen Jysk lågbudget variant. Köp en riktigt lång så du frår kapa ordentligt. Beskrivningen som består av ca 100 förklaringsbilder i miniatyr är näst intill oförstålig. Lite text hade inte skadat. Att jag sedan tappade en liten, liten mycket väsentlig skruv rakt ner i vår maffiga rya matta gjorde INTE det hela lättare.


Men jag har varvat ner..och nu hänger min lameller precis där jag vill ha dem. Nu måste jag bara byta fönsterbrädan till en vit. SEN är jag nöjd:)


Lamellerna på plats!!       


Bourgie my loove..    



Lameller lameller ÄNTLIGEN lameller!!!

jenjen

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards