Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Jenny - 27 oktober 2009 10:34

Igår hade vi en dammsugarförsäljare här... Jag säger bara OMG. Han hade bokat in sig med Filip. Han skulle komma kvart i nio på kvällen. Jag hade räknat med att jag skulle vara totalt odelaktig i hans besök.. Men icke!!

Han ringde vid fem och frågade om han kunde komma tidigare. Ja, svarade jag. Kom när du vill. Då ville han försäkra sig om att båda var hemma. Alltså både jag och Filip..

Han hade fått det hela om bakfoten redan från början.. Filip vet ju inte ens vad en dammsugare är för nåt. Killen kom iaf innan Filip kommit hem. Vi satte oss vid köksbordet. Han sträckte fram en lista till mig där han ville att jag skulle fylla i 25 st namn på folk dem kunde försöka pracka på en dammsugare.. jaha, snäll som man är började jag fylla i namn.. Han drog upp en mega stor och osmidig vinöppnare som han skulle ge till oss som muta för dem där 25 namnen. Hmm undrar vem som ska få den i julklapp;)oc undrar hur glada dem där 25 personerna kommer bli..


Filip kom hem och demonstrationen startade. Den stackars lille pojken som var max 21 år gammal svettades så man hade kunnat vrida ur honom som en blöt trasa. Han var kanske inte värsta säljtypen om man säger så..Filip frågade typ 1000 frågor. Kunde han inte bara vara tyst och låta den stackars pojken läsa sitt manus. Vad Filip än frågade så svarade han:

- Det kommer vi till sen.

Jag hade bara en fråga..

-VAD KOSTAR DEN??

Det svarade han inte heller på. Efter en stúnd sträckte han fram en lapp. Där stod priset.. 40 000:-.

-Tack du kan gå, sa jag..

Men han gick inte. Felix höll på att bli gaalen??  Han hade väntat hela dagen på att pappa skulle komma hem. Så kom det en satans dammsugarförsäljare och tog upp hans lektid.

Filip satt som ett ljus och lyssnade.

Jag var dock inte lika engagerad. Jag tyckte priset sa allt. Det finns så mkt annat vi behöver innan vi köper en dammsugare för 40 000.


Hilda bajsade två ggr ( riktiga mansskitar ). Felix verkade tro att jag var nån typ av klätterställning. Hilda skrek och ville ha mat. Felix var så över trött att han inte kunde vara still en sekund.Tre st telefonförsäljare ringde. Men Filip satt fortfarande som ett ljus och ställde dumma frågor till den lille pojken. JAG väntade mest på att han skulle gå.


Filip fick provdammsuga. Han var vääldigt uppspelt. Till lillkillens stora glädje.


Sen skulle dammsugarkillen upp i vårt sovrum och rota. Va fan! Där såg det ju ut som kriget.. Filip knallade upp med honom och jag försökte ge våra hysteriska barn kvällsmat. Dammsugarkillen väntade på att jag skulle komma och imponeras av sängdammsugningen. MEN JAG VAR MEEER INTRESSERAD AV ATT FÅ MINA BARN I SÄNG!!! det kunde den 21 årige pojken INTE förstå. Jag började nästan undra om han skulle flytta in hos oss. För han visade ingen tendens till att vilja avlägsna sig.


Till sist trodde jag faktiskt att Filip fått iväg honom. Men näääää. Han stog och tryckte i hallen. Nu var kl 21.00 Då var det tydligen dags för summering.. Vi skulle sitta tillsammans och räkna ut hur mkt pengar vi skulle tjäna på att köpa den där sugaren. Felix låg nu i sin säng och skrek:

-PAPPA KOMMER DU? DU SKA JU LÄSA BAMSE FÖR MIIIIIG!

-JA, JAG KOMMER OM FEM MIN, skrek Filip tillbaka.

-Ååååååh, hör man från över våningen.

Felix lägger sig i vanliga fall halv åtta. Får han inte sova sina timmar bir han helt gaaaaaaaaalen dagen efter..


Lillkillen fortsätter att ställa dumma ledandesäljfrågor  som han läser från sitt manus. Felix fortsätter att ropa på pappa.

-Pappa,pappa,pappa,pappa,pappa,PAAAAAAAAAAAAAPPA.

Jag sa åt Filip att nu fick han faktiskt gå upp och läsa för Felix. Han hade ju lovat och nu var kl snart 21.30 dammsugarsäljaren fattar fortfarande inte att det är dags att gå. Filip gick upp till Felix och jag blev ensam kvar med dammsugarkillen. Han skruvade lite nervöst på sig, han hade ju liksom märkt att jag är lite svårare.

När jag till sist sa blankt nej på frågan om vilken avbetalningsplan som passar OSS bäst. Blev han förtvivlad.

-Men om du måste välja ETT alternativ. Vilket skulle du ta då?

-INGET för vi ska inte ha nån! Jag är mammaledig och tjäänar INGA pengar.

Jag hade lust att trycka upp fakturan på min för mkt utbetalda lön på 18 000 i nyllet på honom. Men det gjorde jag inte.

Sen, när jag sagt att VI verkligen INTE har råd att köpa den.

Då säger den lille skiten att han vill prata med Filip,( som fortf läser Bamse ).

JÄVLA skitsäljare! Om jag säger att vi inte ska ha nån dammsugare så ska vi inte.

Vi satt under total tystnad och väntade på att Filip ska komma ner. Han sa inte ett ljud, inte jag heller. Han tittade tjurigt ner i sina papper.

Filip kom. Killen drog samma uträkning för Filip. Berättade hur mkt pengar vi skulle tjäna de närmsta trettioåren som Filip hade sagt att han hade kvar att städa ( ser fram emot detta ).

Filip fick välja vilket betalsätt som passade honom bäst. Då säger min underbara man precis som jag. Åååh vad jag ÄLSKAR honom:)

Där fick han den lille säljskiten.

Han fick plocka ihop sin supermaskin och alla sina små filterlappar som han spridit ut i heela huset för att visa hur skitigt VI hade det hemma.

Då fick jag super ångest. Stackars lille kille. Nu tjänar han ju inga pengar..


Men jag får se det positivt ur vår synvinkel ist.. Nu behöver vi inte sitta hela familjen vid vårt tomma matbord och titta på dammsugaren och känna hur hungern river i magen. Vi behöver inte heller åka dammsugare till jobbet. Vi får fortsätta andas skit luft och sova i kvalsteravföring.


Men ack vilken ren och fin ryamatta vi fick. Den var iofs 5 cm tjock innan han gjorde rent den. Nu är den bara två cm.. Dunderdammsugaren sög inte bara upp skiten utan också garnet som mattan är knuten av...

Undrar om han kan komma och demonstrera nästa vecka också?? Fast då räcker det att han visar hur man gör rent mattan. Det tar nog bara en kvart..

            






Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards