Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Jenny - 13 oktober 2009 10:09

Nähe, det blev inget gym idag heller. Imorgon måste jag iväg då är det mamma barngympa. Hilda får alltså vara med och gympa. Det blir bra. Jag får börja lite soft. Troligtvis hinner jag inte bygga en ny kropp innan lördag..

Men jag kanske kan ta mig ut på en lång promenad iaf. Det är bra. Jag önskar att jag var lite mer som Vanna Rosenqvist. Läste en artikel om henne, där hon berättade att hon går promenader på ca tre timmar om dagen.. Eller var det fem. Hon ville att hennes lilla bebis skulle få ta del av alla dofter som naturen har att erbjuda.. Hon får mig att känna mig som en väääldigt dålig mamma.


Nästa gång jag åker in till stan ska jag köpa en ny stegräknare. Min gamla har slutat räkna.. Det är inte pga av att den är utsliten. Sen ska jag gå dem där satans 10 000 stegen per dag. MINST!!

Som det är nu går jag typ två steg per dag..

Stackars Hilda hon får bara känna doften av min latsvett.


Nu är det inte långt kvar tills jag fyller trettio. Jag väntar på krisen. TÄNK om den kanske har kommit utan att jag märkt det. Jag har en hel del förväntningar på min nya ålder. Jag har dessutom redan börjat kalla mig trettioåring. Lika bra att vänja sig vid tanken. När man blir trettio blir man vuxen på riktigt. Då är man inte tjugon nånting längre. Jag antar att vissa mognadssaker sveper in över bara en natt..


Detta förväntar jag mig:


* Att jag börjar dricka kaffe.


* Att jag börjar gilla mörk choklad, och säger saker som att: ( Läses med tant röst )

- Mörk choklad är faktiskt nyttigt. Man behöver bara äta en bit. Det ÄR så gott till kaffet. Men sen räcker det för mig... Annars blir det för sött.


*Att jag börjar dricka rödvin till den goda maten som jag bjuder min familj på, på lördagskvällarna.


*Att jag börjar klaga på att man inte kan sitta ordentligt i vår soffa, pga att ryggstödet är så långt bak. Kommer säga, att dagens soffor är inte GJORDA för att sitta i.


*Kommer säkert ta på mig opassande kläder för min ålder och springa på krogen och nypa små 18 åriga pojkar i baken.


*På söndagarna antar jag att jag tar en låång morgonpromenad med mina stavar.


* Slutar på gymmet och går med i Friskis och Svettis


* Har en skål med godis framme på soffbordet, och där kan den stå i en hel vecka utan att godiset tar slut.


*Alltid har rent och städat hemma.


* Tvättar och viker tvätt utan att klaga. Säger saker som:

- Jag tycker faktiskt att det är avkopplande att tvätta..


* Stryker alla kläder när dem är tvättade. PÅ EN GÅNG. Hänger alltså inte in dem skrynkliga i garderoben och stress stryker innan man ska iväg nån stans.


* Kommer säkert tycka om ALLA grönsaker.


* Kommer kunna baka kakor och bullar utan att ha ett intresse av att käka upp smeten eller kakorna/ bullarna.


* Troligtvis kommer jag bädda sängen varje dag direkt när jag klivit upp.


* Sen kommer jag gå 5 timmars promenader så Hilda får ta del av alla naturens dofter.


Nu kommer jag inte på mer. Men det kanske räcker. Man kanske måste spara lite tills man fyller 40 också.

Min blogg kommer säkert bli politiskt korrekt och dötrist. Kommer bara använda mig av vuxna svååra ord, och skriva om viktiga väsentliga saker..


Tex: ( läses med snobbig tantröst )

-Han är en oerhört ambivalent liten pojke.. och

- Hur ska vi lösa den ekonomiska krisen som råder i vårt avlånga land.


JAG vet!! En sak till... Jag kommer börja spara.. Kommer ha en buffert ifall något skulle hända.


Undarar om jag verkligen kommer kunna bli så vuxen över bara en natt. Men det är ju ett tag kvar. Nu ska jag sätta mig och skriva en jätte, jätte lång önskelista. För det får man fortfarande göra när manär 29 år:)


jenjen

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards