Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Jenny - 21 oktober 2009 19:11

Jag lever i hop men en lite smågalen man..


Idag när vi satt vid middagsbordet började han diskutera dagens gymnasieskolor.. Först trodde jag att han skulle hylla dem pga av valmöjligheten som finns idag. Men ICKE!

Istället börjar han kritisera dagens gymnasieskola..Det är ju helt vansinnigt tyckte han.

Så här öppnade han samtalet:

-Dagens Gymnasieskola är ju helt otrolig. ( ajg vet man kan tro att han är 75 bast..)

-På vilket sätt, frågade jag.

- Det finns så mkt skit. Rockskola tex. Va f*n är det?

Han fortsätter sitt utlägg:

-Jag är inte Socialdemokrat eller så..Men menar politikerna att det är bra? Låt dem inrikta sig på vadsomhelst bara dem läser grundämnena..( sa han med tillgjord röst )Ljudteckninker tex.. 150 st går förberedande ljudteckniker.. En av dem lyckas bli det om dom har tur..

-Men Filip det är väl jättebra att det finns så många olika inriktningar. Jag tycker att det är ett ypperligt sätt att få skoltrötta ungdomar att gå i skolan. Dem får ju syssla med det dem själva verkligen vill. ( är ju själv gammal estet ).

Sen var jag tvungen att fråga hur gammal han egentligen var..

Filip är 36 år. Men han föddes som en gammal man. Har alltid varit en liten farbror. Han kommer troligen att ha vuxit i sig själv när han är runt 50.


Nu ska min kära man starta en bärplockar skola. Han ska skicka in en ansökan om det. Han anser att med tanke på hur många enligt honom fåniga inriktningar det finns. Skulle han garanterat få starta en bärplockar skola.. FÖR DET ÄR OCKSÅ ETT YRKE. Han skulle inte kunna få avslag på detta för då skulle det bvara kränkande mot olika folkgrupper.

- Finns det städskolor, så kan det finnas bärskolor! Tyckte han.

-Finns det städskolor?? frågade jag.

-Jaaa

-Då tycker jag att DU ska gå en sån!


Man kan säga att diskussionen dog lite när jag sa så. Men för alla er som är intresserade av bärplockning.. Snart kommer det en gymnasial utbildning för er. Undrar om det kommer vara en yrkesutbildning. Eller om man blir förberedande bärplockare.


jenny


Av Jenny - 21 oktober 2009 13:18

Höll jag på att bli galen i morse eller???!!!

Varje dag när jag hämtat Felix på dagis håller han på att avlida av tristess. Det finns INGENTING han kan göra. Han har INGA roliga leksaker. Stackars lille unge som inte har en pryl att leka med. Det enda han vill göra är att titta på tv - Disney XD kanalen, som fö framkallar damp och epilepsi anfall.. Eller spela tv spel... Men nu har en en så fruktansvärt elak mamma . Så just dem två sakerna som hans lille envise kropp vill syssla med, går fet bort.. Kan hända att han önskar sig en ny mamma i julklapp..

Det enda som han tycker är hyfsat ok är att spela vanliga spel med mig. Dvs OM HA vinner.. Han har ett spel som är absolut det tråkigaste som finns. "Björnen sover" det är totalt värdelöst. Den som gjorde det spelet borde fängslas in. Detta är givetvis ett av hans favoritspel..


Det finns ett MEN i allt det här.. På mornarna när man har som minst tid att sitta och leka. DÅ vill han leka. Kan man bli nåt annat än gaaaalen. När klockan är typ fem i nio ( vi ska vara på dagis kl nio ). Då ska han leka med alla sina bilar, välja ut leksaker som ska följa med till dagis, kissa, bajsa, byta tröja för att han spillt ner hela tröjan med frukost ( bara för att han fjantar vid bordet. ).. Mitt morgonhumör har aldrig varit på topp, och jag kan säga att det blir INTE bättre av det här.. Undrar när "ska bara åldern" försvinner????????


Idag var värre än någonsin..

Hann jag med bussen jag tänkt ta till gymmet? ehh nä.

Kom jag i tid till gymmet?? Nää.

Hann jag mata Hilda innan passet, så hon skulle hålla sig lugn passet igenom? Nej!

Uppförde sig Hilda exemplariskt på gymmet? NÄÄÄ

Gick jag en lång promenad hem från gymmet? NÄÄÄÄÄ, absolut inte.

Tänker jag städa och tvätta idag?? Eeeeeeeh, nä troligtvis inte. Jag är helt slut.

Är jag as mega sugen på chocklad?? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!


Snart ska jag hämta mitt monster på dagis. Sen ska vi kolla på en film tillsammans. För idag är hans mamma ganska snäll..


I kväll är det Grey´s... Då är jag inte mamma under en hel timme.


jenjen



Av Jenny - 21 oktober 2009 08:53

Stressigt som vanligt. När man har en bebis som inte vaknar innan kl åtta är det svårt att se en anledning till att gå upp innan kl åtta. Jag tänker alltid att vi kommer hinna. VARJE dag glömmer jag bort att Alfons "ska bara" bor hemma hos oss.. Man blir lite ( ganska MYCKET )galen varje morgon.

Nu ska vi slänga av Felix på dagis sen ska jag och Hilda stressa iväg på mammabarn gympa.. Sen är tanken att jag ska promenera hem.. Får se om jag fuskar och tar bussen.


Får se hur Hilda uppför sig idag...


Ses sen, jenjen

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards