Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Jenny - 20 oktober 2009 19:56

Idag kom Filip hem vid fem. Ställde sig i hallen och drog ner byxorna utan att knäppa upp dem.

- Kolla här, sa han.

Jag fattade ingenting utan undrade ( som vilken normal människa som helst ) vad 17 han höll på med.

-Kolla, ser du inte?? fortsatte han..

Jag: ????????

-Jag kan dra ner byxorna utan att knäppa upp dem. Så smal har jag blivit. Ändå har jag inte gjort nåt speciellt för att gå ner i vikt.

-Nähe, svara jag. Det var ju VÄLDIGT kul för dig..

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR


Jag HATAR alla som säger att dom går ner i vikt UTAN att göra NÅGONTING. Här kämpar man som ett svin. Varje gång jag ställer mig på vågen känns det som att den hånskrattar åt mig. "HA din tjocka gris, trodde du att du skulle gå ner ett endaste litet gram.."

Nää tydligen inte.

(Jag gläds givetvis åt att Filip har tappat några kilon. Även om jag inte hoppar av glädje..)


Jag har iaf varit duktig som bara den idag. Gick in till stan med min nya stegräknare, som dessutom har ett inbyggt överfallslarm.. Mkt smart uppfinning. Inte för att jag tror att någon skulle lockas av att hoppa på MIG just nu.. Men ändå. När jag gått in till stan i 70 år kommer jag säkert vara en vääldigt hot hundraåring..

Det är nästan exakt 8000 steg in till stan. Varierar förståss lite beroende på vart man ska.. Från mig till frissan, är det iaf 8000 steg.


Det var lika kul hos frisör Anna som alltid. Jag fick höra hennes livshistoria. Inte riktigt, men hon uppdaterade mig med det jag missat de senaste två åren. Att man kan babbla så mkt och samtidigt vara så fokuserad på klippningen..IMPONERANDE.


Med mitt nyfriserade hår gick jag för att käka brunch med en gammal vän och kollega.Pratade lite om jobbet.. Jag har INTE lust att gå tillbaka till jobbet efter jul. Jag vill vara mammaledig för EVIGT. Fast så får man inte säga i kristider.. Förlåt GUD, straffa mig inte;)


Imorgon ska jag och Hilda dra på våra träningskläder.. Mammabarngympa igen. Denna gången tror jag att vi ska ta bussen in till stan och gå hem..I morgon ska jag minsann vara ombytt och klar när passet börjar. Hilda ska vara nymatad och HELST av allt sova.


Rekomendationerna på mammabarn gympan är från 6 veckor.. Undrar hur gamla barnen får vara. Vi kanske fortsätter gå på mammabarngympa ända tills Hilda är 15 år.. Gäller att man tränat hårt då, så man orkar lyfta henne..


Totalt har jag gått 13359 steg.. Jag ger mig själv en klapp på huvudet. Jag ska nog fan se till att dra av mig brallorna i kväll, utan att knäppa upp dom. Även om jag så ska slita sönder dom, a´la Hulken..


jenjen


Ps. Tack för alla kommentarer jag fått himla kul att läsa:)Ds.

Av Jenny - 20 oktober 2009 16:32

Nyklippt och duktig. Det är 8000 steg in till stan.


jenjen

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards