Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Jenny - 12 oktober 2009 15:22

Nu har mormor varit här och skämt bort sina barn barn...Hmmm

Hilda som annars är så nöjd med att ligga för sig själv har tydligen vant sig vid att bli buren på dygnet runt.. Inte bra. Hur ska jag nu hinna med allt som ska göras.


Idag var stora dagen då jag skulle börja träna.. MEN, Felix ville inte åka till gymmet. På vägen hem från kyrkans barntimmar, ville stanna på lekplatsen och leka dunkgömme..( Ja, dem släpper fortfarande in mig i kyrkan trots att jag skäller på präster och bryter mot budord). 

Lättövertalad som jag är gick jag med på att skippa gymmet..Lekte dunkgömme en stund. Konstaterade att jag är för tjock för att gömma mig bakom träden på lekpplatsen ( och dem är ändå ganska tjocka ). Sen gick vi hem och bakade 20 st kladdkakor i muffinsformar till dopet.. Konstigt nog är det bara 18 kvar och Filip är inte hemma.... Fan det måste ha varit jag..

Imorgon åker jag till gymmet så fort jag lämnat Felix på dagis. Nu förtjänar jag ingen mer mat idag.. Får gömma kakorna. Ska baka 25 st till sen får det räcka..Måste bara se till att ingen äter upp dem innan lördag..Det bästa skulle vara om nån annan gömde dem. Kan någon komma hit och gömma dem??? NU!!


Bebis snack..läs inte om ni är trötta på sånt..

Efter att Hilda har börjat äta varannan timme, beslutade vi att börja ge henne gröt.. Det var inga problem. Ungen är som gjord för att äta. Det bådar inte gott för framtiden. Man kan lungt säga att aptiten är genetisk. Idag fick hon en hel skål gröt, alltså ingen smakportion. Men då fattar inte hon att hon ska vara mätt efter den, utan vill ha sin vanliga flaska med ersättning också.. Det bådar VERKLIGEN inte gott för framtiden. Min lilla heffaklump. Nu är hon proppmätt och sover som en stock.

    





Renoveringssnack..

Garagetaket är bytt. Skittrist. Bra, men tråkigt. Inte en människa kan ju se det.. Fast det är väl antagligen bra att det inte regnar in längre.

Vi har hållt på och fixat med köket i helgen. Det är snart klart. Det är en renovering av budjet variant. Vi orkar inte riva ut hela köket. Har inte råd heller just nu, så det fick bli luckbyte, vitvare är byte ( bara det går ju på en halv miljon tyyyp). Bänkskivor blandare och diskho är bytta. Vi har måttbeställt vita plexiskivor som vi ska ha över kaklet.  Himlans snyggt blev det. Plus att man slapp riva ner det gamla kaklet för att få upp nytt. Jag hade inte orkat fiffla med det en gång till. Tur att jag är så OERHÖRT ide´rik;)

Nu är det bara sista fixet kvar.

  

Nya köket..snart klart. Ser ni mina fantastiska kladdisar.. Dem är godast i hela världen.. mina elever vet det vill jag lova:)


Imorgon kommer vår bänkskiva som vi måttbeställt till våra väggmonterade skåp i vardagsrummet. Skönt att få lite slut finnish.


Jag hoppas även att vi får hjälp i veckan att lägga ny klinker i hallen. Svart, svart, svart ska det vara. Trots att jag lärde mig i förra lgh att svart är totalt värdelöst. Blir skitigt på en sekund. MEN det har jag redan glömt. Precis som att föda barn, man glömmer ( säger dom...Men jag minns barnafödandet alldeles för bra)..


här kommer lite bilder på mina senaste braigaste inköp.

       

Världens snyggaste "nyckelskåp" . Gav det till Filip när vi firade 8 år. Han slarvar bort minst en nyckel/halvår. 


Undarar om jag ska hänga upp lite tavlor nu.. Eller???!!!


Gud vad jag är laaaaaat. Imorgon blir jag en hurt morsa som tar låååååånga promenade och bakar bullar utan att äta upp dem.


jenjen


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards