Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

30 års kris eller??

Av Jenny - 1 oktober 2009 21:31

  

 

I morgon ska vi gå på premiären av Hjalmar on Örebroadway, och jag som är lika pluffsig fortfarande.

 Fast även om det skulle vara så mkt kändisar där, är nog risken ganska liten att Bruce Willis skulle dyka upp. 

 

Jag vet inte vad jag skall ha på mig. Har varit på stan och shoppat en del. Men jag är lite kluven. Kanske har trettioårskrisen kommit tidigt.. Köpte en ny skinnjacka. Men jag vet inte om jag ska ha den..Kanske passar sig bättre med en proper kostym eller nåt. Näää, jag är ju ingen man. Att det ska vara så svårt att hitta sin stil efter en graviditet. Det är precis som om man tappar bort sig själv lite, mitt iallt bebis stohej.


För längesedan var jag tillsammans med en kille som var mkt äldre än mig ( 9 år ). Han fick värsta trettio års krisen. Det var helt sjukt. Han köpte skinnbrallor och skinnkavaj. Under skinnkavajen hade han en as ( då menar jag AS tajt )trikåtröja i nåt jäkla ormskinnsmönster. Fy 17 vad hemskt det var.Han såg ut som värsta Bryan Adams look a like-en Det tog slut i samma veva. Sen hörde jag på ryktesvägar att han gick runt i skinnbrallor i GULD, OML!!

Tänk om jag blir sån.. Hmm

Om man är smal kan man ha på sig NÄSTAN vad man vill. Men när man ser ut som jag, vill man dölja bebis hängmagen.. Då är det ju lätt att dra till med nån tantblus..


Detta är min stora fasa:


Att jag krymper en halvmeter och blir kort och tjock.

Att jag får en knäpp och klipper av håret i en kort tantfrilla.

Att jag permanentar mig.

Att jag färgar håret rött.

Att jag aldrig kommer gå ner i vikt.

Att Filip träffar en ung hot 18 åring. ( Fast då är det ju inte jag som har en kris...Då e´det ju han).


Undrar om vi ska dricka alkohol. Det ser fortfarande ut som att jag är med barn.. Då kommer kändisarna tro att jag är en HEMSK gravidmorsa.. Isf kanske jag ska röka lite också, lika bra att spä på. "Ska det vara ska det vara ordentligt", ( så säger man när man är över trettio). Men mina halsblosshostningar skulle nog avslöja att jag inte är någon rökare. Då skulle dem kanske ist tro att jag skulle föda och ringa en ambulans. Föreställningen kanske blir inställd för att jag måste till sjukhuset och föda.. Vad besvikna dem skulle bli när dem fick reda på att det bara var en fett mage..och att bebisen var ute för längesen..


Jag ska nog ta med kameran imorgon så får vi se om det dyker upp nån som är värd att fota.. Jag lägger upp bilder imorgon.


jenjen








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards