Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Jenny - 11 oktober 2009 11:12

För flera månader sen ringde jag till kyrkan för att boka in ett barndop. Allt fixat och klart trodde jag.. I flytten försvann inbjudningskorten. Typiskt mig.. jag hade beställt jättesöta små kort för 350 spänn. Men dem kommer säkert fram nån gång...närjag inte behöver dem..


Tre ggr har jag ringt till pastorsexpeditionen för att få dopet bekräftat. Varje gång har dem sagt att prästen skall ringa upp mig under dagen.. MEN det har inte hänt. I torsdags ringde jag igen, var då en gnutta tjurig. Nu är det liksom  ganska kort med tid kvar. Då berättade tanten på pastors expeditionen att vårt dop blivit flyttat. HALLÅÅÅÅ! Kunde dem kanske informerat oss om det. Vi skulle ha dop kl 13.00, nu hade dom flyttat det till kl 11.00 istället.

Det hade inte spelat så stor roll om inte majoriteten av alla våra gäster skulle åka 50 mil. Då gör 2 timmar helt plötsligt en väääääldigt stor skillnad. Dessutom har vi beställt mat på en restaurang till kl två. Inte helt enkelt att flytta det.


Kl 21.00 ringde prällen. Det var en tjej präst. När jag irriterat sa att jag inte fått information om att dopet var flyttat, förstod hon ingenting. Jag lät nog som en bitch. Hon sa att hon vetat om det i fleeera veckor.

Jaha.. vad bra om någon ringt oss och meddelat det då!!!


Sen pladdrade hon på om hur fantastiskt kul det skulle  bli att träffa oss, och att hon skulle få döpa lilla Hilda. Själv var jag inte lika sprudlande.. Hon hörde hur irriterad jag var och hon hoppades VERKLIGEN att restaurangen skulle kunna ta emot oss tidigare. Hon förslog att våra gäster kunde gå en lång promenad under tiden som dem väntade. 

-Ja, sa jag, dem kan ju gå från kyrkan till stan, det är ca 1.5 mil.. Då kanske dem är framme i lagom tid. Dem som inte orkar gå kan vi ju köra i skottkärra eller nåt. Grrrr.


Fortsättningsvis under samtalet sa jag Herrgud typ tre ggr. Varje gång blev det tyst i luren.. Visst ja... Man får inte missbruka herrens namn.. Det är väl ett budord. Efter samtalet med prästtanten konstaterade jag att JAG nog inte kommer till himlen.. Hmmm det var typiskt, jag som annars är en så gooood människa. Eller???!!     


På torsdag kommer hon hit och ska prata om dopet. Då ska jag försöka att inte vara så tjurig. Om jag bjuder på kakor så kanske hon fixar in mig i paradisträgården iaf.. Får baka MYCKET.Kanske inte hamnar på VIP listan. Men det gör inget jag gillar att stå i kö och trängas. Det är iaf kul i kön till krogen.. det är nog typ samma sak när man står i kö till himmelriket:)


Detta ska jag fixa innan dopet.


*Se till att alla får veta att dopet är framflyttat. Att dem som åker 50 mil måste stiga upp kl 3.00 på natten.


*Hitta på nåt vi kan göra för att fördriva tiden en timme efter dopet. Kom gärna med förslag..


*Städa och åter städa.


*Baka kladdkakor till förbannelse, samt se till att ingen äter upp dem.. ( SVÅÅÅRT)


*Gå ner tio cm i omfång. Skiter i kilona bara jag minskar tio cm.  Bra om hakan kam sluta sladdra också..


*Prova dopklänningen på Hilda, jag tror heffaklumpen kommer spräcka klänningen. Tycker att det är ganska fånigt med dopklänningar. Hon får ha den även om den spricker.


*Hitta kläder som passa sig till dop och passar min ENORMA kropp. Bra om fettet håller sig innanför plaggen..Också svårt.


*Manipulera Felix till att ta på sig en skjorta och gärna en kavaj. Man behöver lång tid på sig..


*Försöka få Filip att ta fram kläder som han ska ha på sig, minst en halvtimme innan dopet.. Han kanske kan raka huvudet kvällen innan, ist för fem min innan som han brukar.. Detta är svårare än att gå ner tio cm i omfång på en vecka. Vi kommer garanterat bli ovänner. Bara jag håller min plats i kön till Pärleporten så är det lungt.


Hoppas inte Hilda får massa tennklumpar i doppresent, för jag har inga skåp att gömma dem i.


jenjen                                            


                                                  


                                                  


                        

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards