Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Jenny - 23 oktober 2009 20:00

Idag har jag uppdaterat mig med ytterligare en blogg. Det är en inrednings blogg för våra småkryp.. Barnrum är ju det jag tycker är roligast frågan är bara om jag kommer bli totalt köp gaaaalen när jag googlar runt på olika barnprylar.. Men den risken får vi ta.. Om ni är intresserade av barnrums fix får ni gärna titta in. Dock har det inte hänt så mkt än.. Men tanken är att jag ska ha lite press på mig att komma igång med snorisarnas rum..


www.rumforsmakryp.bloggplatsen.se


See you laaater


Jenny

Av Jenny - 23 oktober 2009 16:10

I onsdags när jag var på mamma/barn gympa hade instruktören hittat på att vi inte skulle ha step träning som vi brukar.. Givetvis blev jag skit irriterad. Jag trodde ju att jag skulle känna igen rörelserna sen förra gången.. Men snäll som jag är stannade jag kvar ändå. Försökte tänka positivt, att det säkert skulle bli kul att prova något nytt. Afro dans var det som gällde.. Man skulle stå brett isär med benen och svaja i takt ed musiken. Man skulle svaja högt upp i luften och långt ner i grääääset. Svaja svaja. Sen skulle man hylla Simba ( lejonkungenlyftet när dem visar upp lille Simba från den stora lejonklippen ). Sen slängde man sig fram, ner med huvudet mellan benen, tyyyp. Man skull göra mans stamp med spjut i händerna och femenina luft juck. Det såg himla fräckt ut när instruktören gjorde rörelserna. Dock såg det inte riktigt lika fräckt ut när jag såg mig själv i spegeln..


Överallt där jag har läst om träning efter graviditeten, står det:

UNDVIK övningar där du står med benen isär.

UNDVIK vanliga situps. Gör istället tex plankan eller andra statiska övningar.


Hela jävla passet var övningar där man stod med benen isär. Passet avslutades med en miljard vanliga situps..Efter passet kändes det som att mitt bäcken var så vidgat att man skulle kunna dra ut en vuxen människa. Jag fick gå och knipa hela dagen för att mina inälvor skulle trilla ut.


Är det inte konstigt att man har ett pass för mammor som nyss fött barn utan att ta hänsyn till vad som är bra för deras bäcken??


Om man bortser från mitt bäcken. Var det faktiskt kul att prova på något nytt. Om man bortser från att jag inte har en gnutta taktkänsla i hela kroppen.  Jag överdriver INTE! Min kropp vet inte ens vad takt är för något. Jag tillhör kategorin "jag dansar inte nykter någonstans. Inte en chans, att jag dansar nykter...." ( Uggla ). Jag dansar helst inte när jag är packad heller..

Det är med andra ord tur att jag inte är Afrikan! Jag hade varit totalt utfryst bland denna rytmiska folkgrupp.


Igår när jag skulle gå ut i hallen höll mitt knä på att gå av. SHIT vad ont det gjorde. Jag har haft lite problem med mitt ena knä förrut. Men det var JÄTTE, JÄTTE längesedan. Jag har liksom lärt mig vad jag kan och inte kan göra.  Jag kan tex inte springa långa sträckor, eller gå på vilda Aerobics pass där du hoppar, snurrar och flänger med håret mm. mm.

Men denna gången fattade jag inte riktigt vad jag hade gjort med mitt stackars knä.. som envisas med att göra jäkligt ont. Kan knappt gå upp och ner för trappan..


Min första tanke var att shit!! Nu har jag blivit så tung att mina knän inte pallar längre. MEN så var inte fallet. Det gick upp för mig....... Det var givetvis den där jäääääklans AFRO dansen. Så nu ligger mamma/barn instruktören LÄNGST NER på min populäritetslista. Nu kommer jag få röra mig som en penssionär i nåt år innan mitt knä har återgått till det normala.


SKIT OCKSÅ!


Jenny

Av Jenny - 23 oktober 2009 10:58

Visst är det konstigt med män...

Alla män som har gjort lumpen har en viss tendens att skryta över hur bra dom kan bädda en säng. Att dom minsann fått lära sig det i lumpen.. Om man släppte ner en enkrona på den strikt bäddade sängen så studsade enkronan iväg... Bla blalallala. Detta får man höra varje gång man kritiserar en slaffsigt bäddad säng.


Jag kan bara inte låta bli att undra varför det inte studsar några mynt från vår säng?? Inte ens om du skulle kasta det hårdaste du kunde skulle myntet studsa upp. Du skulle snarare få leta djupt och länge bland alla kuddar och täcken. Troligtvis skulle du inte hitta det överhuvudtaget.


Det kanske är en krigshemlighet.. Man kanske baaaara får bädda sängen så där ordentligt om det blir krig.. (Känns ganska meningslöst tycker jag.)


Detta är min uppfattning av lumpen:


Man får gröna kläder.

Man får jättetunga kängor, ( som alla snor när dom muckar ).

Man får mega super fula kallingar med tre små kronor på.

Man sover i skogen, eller i våningsäng.

Man leker krig med riktiga vapen ( och tycker skrämmande nog att det är as coolt ).

Man fryser.

Smugglar med godis ut i skogen för att man inte får nån mat.

Bryter nacken av små söta kaniner.

Sen pratar man ett speciellt mans språk.. Som består av grymtningar och olika stönande..

och så kollar dom på porr.


Lumpen är nåt som män prata om i all evighet. Det tar liksom aldrig slut..Det är nåt som alla män har gemensamt. Har man INTE gjort lumpen ligger man risigt till. För då har man INGENTING gemensamt med dessa män. Jo man kan få höra att man har missat sitt livs upplevelse..och så kan man förståss inte bädda en säng..


Alla får inte göra lumpen längre.. Det kanske beror på ovanstående. Undrar hur det går om det blir krig?? Hur ska dom då kunna bädda sängen?


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards