Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Jenny - 16 oktober 2009 10:24

Oj oj oj!

Nu har prästen varit här.. Den prästen som jag skällde på kom inte.. Hon hade blivit sjuk. Istället hade dem ringt in en pensionerad präst. Jag minns inte vad han hette. Men han var ifrån Helsingborg iaf. Kan ju inte bli bättre, hela släkten är ju därifrån. Han var den vimsigaste jag varit med om.


Han hörde nästan INGENTING vad jag sa. Men så är det alltid med dem äldre. Min röst är så ljus och tunn. Låter lite som en femåring..När det ringer telefonförsäljare hit, brukar de´m fråga om jag har mamma eller pappa hemma.. Men det kan jag berätta om en annan gång.


Prästen frågar:

-Finns det några syskon??

-Jaa, två st. FELIX och ELIN. Svarade jag.

-Okej, Erik och Elin fortsatte prällen.

- Näää, FELIX.

- EERIK JA.

- Nej! FELIX.

-Jasså Fredrik.

jag tittar uppgivet på Filip och ber om hjälp.

Filip säger "Felix" med sin basigaste stämma, och då hörde prästen.

Sen pratade prästen om Elvis i en halvtimme, och sjöng även en del av sina favorit låtar. Att jag inte vek mig av skratt. När Filip sen försöker glida in på dopsnacket igen. Säger Prästen att han sååå gärna pratar om Elvis och fortsätter en stund till. Inte förrän Filip berättar att det finns nån typ av sekt/"religon" som tror att Elvis var JESUS. DÅ började han prata om dopet.

Han berättar vad han ska säga och vad som kommer hända.  Vi berättar att Elin ( storasyrran ) ska sjunga. Det tyckte han var trevligt. Han fick namnet på Hildas fadder, JOSEFIN. Så långt var han med. Ända tills han skulle hålla isär allt.. Ojojoj. Så här sa han:

- Sen lyfter jag upp lilla Jenny så alla kan se henne.

Jag och Filip?????????? Vaddå ska han lyfta upp MIG? Jag är minsann inte så liten..Och jag tror att alla ser mig om jag står på min plats..

Prällen fortsätter:

Sen kan Josefin sjunga sin sång och Elin kanske kan hålla dopljuset...

Tvärt om skulle det vara. Jag tror inte att Josefin vill sjunga. Det skall absolut bli ett väldigt intressant dop.. Vi får se vad vår lilla bebis får heta. Känns som att allt kan hända.. Han kallade både Josefin och Hillda för HAN ett flertal ggr..hihi. Helt plötsligt känns det som att dopet skall bli SÅ mkt roligare.


Jag har fått i uppgift att hälla vatten i dopfunten. Filip har fått i uppgift att läsa en dikt/bön. Hehe. Jag känner mig ganska nöjd med att jag fick sköta vattnet.. Bara det inte är en karaff som man kan slå sönder. För då gör jag det garanterat.. Sen ska Elin sjunga två sånger ( UNDER TVÅNG )en i början och en i slutet.


Man kunde inte annat än älska denne präst. Tror att både jag och Filip är så nöjda vi kan bli. Kanske kan ringa in honom vid en framtida vigsel..


Just nu tvättar jag dopklänningen. Jag har fortfarande inte provat den på vår jättebebis. HOPPAS den passar. Annars får Josefin bara hålla den framför ungen så det ser ut som att hon har den på sig..


jenjen

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards