Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Jenny - 28 mars 2010 23:18

NU äntligen är vi igång.. Alla grejer är hemhandlade, UTAN bråk.. Troligtvis för att Jag (30år) och Filip (37år) nått till den där MOGNA gränsen i livet..


Varje gång Filip ska hjälpa mig (under tvång) med nåt hantverkigt, börjar det hela med skryt.

- Åhh vad jag är duktigt, Jag skulle ha blivit hantverkare.. Du vet att alla i min släkt har jobbat med hantverk.. Min farfar var faktiskt en JÄTTE känd glasblästrare..osv osv..

Sen brukar det hela övergå i en rad svordommar.. Jag får inte såga att Filip är ohändig. DÄRFÖR gör jag inte det.. Han tycker bara inte att det är kul med hantverksarbete..

Idag när han skulle hjälpa mig att få upp mdf skivan på väggen höll det hela på att sluta i ett dödsfall.  Näradöden upplevelsen inträffade strax efter första svordommen.. Alltså precis efter han rabblat "jag borde vara hantverkare" ramsan..

Han stod på en plaststol i köket, en ganska klen stol. Han skulle skruva in skruvhuvudena i mdf skivan så jag skulle kunna spackla över dom..

Samtidigt som jag kliver in genom ytterdörren, efter att ha hämtat spackelhinken i bilen hör jag värsta dunsen och ser Filip komma flygande i luften.. Han höll på att mosa kaffebryggaren, trillade rakt in i bordskanten och hamnade pladask på golvet.. Alltså nästan dog.

Jag blev först rädd att han skadat sig ordentligt. Men sen kunde jag inte hålla mig för skratt..just för att han skryter så om sina hantverkskunskaper..Nu ligger han och självömkar på soffan..Jag tror nästan att han slängde sig hejdlöst över köket med vilje. Nu slapp han ju hjälpa till mer..  

Ni ser hur illa det är.. eller hur..!! klenfis!!


Jag fortsatte SJÄLV med mdf skivan. Nu är den på plats pga Filips livsavgörande insats, tapetserad och klar.. Himlans färgig, blommig och sånt.. Får se hur länge jag står ut.. Den är fräsch och så.. men jag vet inte riktigt om jag tycker den matchar resten av mitt/vårt hem.
Det spelar nog iofs ingen roll vad jag tycker om den. Filip kommer hävda att han höll på att dö för den. Så den kommer nog få sitta uppe för resten av våra liv..

          

Det blir säkert bra sen när resten av köket är klart och vi har köpt nya köksstolar..om typ två hundra år...


Jag hoppas att den andra tapeten till vardagsrummet kommer imorgon.. Det gör den nog inte. Men det hade ju varit bra så jag kunde fortsätta när jag ändå är igång..


Imorgon ska det spacklas kök och målas piano.. Tänk om jag bara kunde ta det lungt och koppla av nån gång..


Jenny

Av Jenny - 28 mars 2010 11:15

Idag kommer jag och Filip bli ovänner..Man kan undra hur jag vet det redan nu..dagen har ju knappt börjat.. Men det vet JAG för vi ska åka till Ikea..Det är det VÄRSTA Filip vet. Så fort vi kommer innanför dörrarna så drabbas han av ett kroniskt trötthetssyndrom/bråk opch tjafs syndrom. Även om vi är helt överens om vad vi ska köpa innan vi åker dit, blir det alltid tjafs när vi väl står där på plats..

Idag ska vi köpa skåp till köket..Det blir skåp iaf, dock inte som förr. Ist har vi/jag bestämt att vi ska göra som i förra lgh. Bilder finns på www.styleroom.se sök på janethepain gamla lgh.(om ni inte vet hur det såg ut).

Sen ska det minsann spacklas och målas.. Tapetren har inte kommit på plats heller, så jag hoppas kunna få upp den idag.

Bilder kommer när vi kommit igång:)


Jenny

Av Jenny - 28 mars 2010 10:54

Det var längesedan jag skrev om min vikt.. Kanske för att det egentligen är helt ointressant.. Kanske för att jag har stått still nu i EN HEL MÅNAD..Det har tagit fyra veckor att gå ner ett ynka litet kilo. Inte alls frustrerande.

Jag visste iofs att jag skulle stanna upp. Det är ju helt normalt.. Dock bryr inte jag mig så mkt om vad som är normalt. Jag vill gå ner allt NU på en gång. Sen nyårsafton har jag minskat 9 kilo..Inte en godisbit eller kakbit har passerat min mun.. Desto fler har slunkit ner i Filips mun/mage..(han ska tydligen sätta igång nu när han är37).

Häromdagen när jag gick och svor över att mitt sista fett vägrar att avlägsna sig, kom jag på att jag måste ändra mitt tankesätt. Så NU tänker jag ist på hur mkt jag minskat sen Hilda föddes.. Vips så har jag faktiskt gått ner 18 kilo (inkl bebis 3885g)..Då kändes det inte längre så fjuttigt med dom där nio kilona..Det är ju faktiskt bara 7.3 kilo kvar tills jag väger det jag vägde när jag blev gravid...Sen är det baaara 8 kilo kvar tills jag är nöjd. Men det skulle räcka att jag totalt gick ner tio till. Resten är bara trivselkilo (mkt moget och realistiskt skrivet..det sista alltså..).


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards