Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Jenny - 15 mars 2010 21:34

Idag cyklade jag till jobbet..Min kondis är verkligen inte på topp. Den är snarare långt under det normala. När jag slet ut cykeln ur garaget tänkte jag att: NU, nu är det VÅR.. Efter tre tramptag flåsade jag som aldrig förr, och konstaterade att luften i framhjulet inte fyllt på sig av sig själv sen i höstas..

Nu efter vi flyttat bor jag ganska nära jobbet. Vägen dit är fantastisk. Dvs om man bara tittar åt vänster, tittar man åt höger så är det en häftigt traffikerad väg... Men åt vänster är det väldigt fint och naturigt. Man åker ner för en jättelång backe förbi en stor och lååång hästhage.

Halvvägs ner för backen tänkte jag på hur fantastiskt skönt jag tyckte det var att kunna ta cykeln till jobbet, även om det nästan var punka på framhjulet.. När man kommit förbi hästhagen ner för den jättelånga backen.. kommer en liten uppförsbacke. Då menar jag Liiiten. Den skulle nästan kunna jämföras med ett farthinder. Halvägs upp för den lilla backen höll jag på att trilla av cykeln av utmattning. HUR ska det gå imorgon när jag ska upp för den där jätte låååånga nerförsbacken.. Den som då är en jätte JÄTTE lååååååång uppförsbacke??Det tar ca tio minuter att cykla till jobbet..Men det tar säkert två timmar att komma hem..

Träningsexperter säger att när man ska förbättra sin kondition/styrka måste man ta ut sig ordentligt.. Man måste få upp flåset på riktigt. JAG fick VERKLIGEN upp flåset om man säger så..Tänk vad jag förbättrat min kondis idag..På bara tio minuter..Snacka om effektiv träning.


Jenny

Av Jenny - 15 mars 2010 09:34

Innan vi flyttade till vårt hus bodde vi i en liten trång bostadsrätt. När jag började kolla på hus (igen). Tog Filip upp alla jobbiga saker med att ha hus. Däribland snö skottning. Jag idiotförklarade honom och sa att det var väl ingenting.. Skotta en garageuppfart går ju fort.I efterhand kan man väl säga att det är JAG som ska idiotförklaras.. Jag  har inte skottat garageuppfarten på hela vintern.. Den är ca fem mil lång och tar hundra år att skotta. Filip har skottat lite då och då..

Vi (Filip) har tom varit uppe på taket och skottat snö..Så mkt som han kommit åt. Vi har 2 stora takkupor på vårt hus. Därför ligger snön kvar. Man har inte kunnat gå upp på dom för att det är så tunn plåt. I lördags rasade all snö av taket. Det var bra. Om man bortser från trettio elva takpannor som gick sönder..

Taket är alltså nu snöfritt och på sina håll takpannefritt.... DOCK var altantaket desto mer snöfyllt och absolut i stor brakrisk.

Jag- ni kan kalla mig Hulken..Skottade altan tak så det skrek om det.. Jag och alla grannmän var ute och skottade tak.. Männen i husen runt omkring skottade bara lite. Sen gav dom upp. Jag alias Hulken skottade varenda liten snöflinga från altantaket. Det var SJUKT MKT snö. Ganska riskigt också. Jag fick lägga ut stora spånskivor som jag/Hulken satt och skottade ifrån. Man väger ju inte direkt 20 kilo.. Så man var en gnutta skraj att man skulle rasa igenom. Taket som lades på ca 1800 talet var kanske inte det stadigaste.

Nu är iaf ALL snö borta. När ja stod och svor som mest frågade granngubben om det var jobbigt.. Dum fråga tyckte jag.. Men svarade förståss artigt att "OM det snöar en enda flinga till, flyttar vi till Spanien eller nåt.."

Felix hjälpte också till att skotta.. Han kanske inte skottade så mkt..men han stod på stegen och frågade 2 miljrder ggr om han inte också kunde få klättre på altantaket..Inte alls påfrestande.. Att jag flera ggr höll på att halka ner. Skrämde honom INTE. För att få slut på taket och göra nåt han tyckte var spännande tog vi en paus och fikade på garagetaket. Låter jättehöt och farligt. en det var det inte. Faktum är att snöhögen är just nu så hög att man kan kliva direkt upp på taket (det sluttar ner mot trädgården). Himlans mysigt.

Idag vankas det inomhusstädning, innan det är dags att dra iväg till jobbet igen. Ska bli riktigt skönt att vara ledig i helgen som kommer.


Kram Hulken.. 

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards