Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Jenny - 4 mars 2010 22:03

Stackars lill grisen hemma. Hon som alltid är så pigg och glad. Nu är hon HELT däckad. Hon har lite feber, typ 38.5 Men man skulle kunna tro att hon har 40 grader.. Hon är pang förkyld. Svullen i halsen, slemmig som satan och mega slö.

I morse när vi gick upp trodde jag nästan hon skulle dö. Ringde därför till vårdcentralen för att FRÅGA, baraaa fråga. Hur länge dom fick ha feber. Tanten frågade om hon var sämre idag. Jag svarade att hon var mkt sämre idag än igår.. Då tyckte vc tanten att vi skulle komma in så doktorn fick titta på henne igen.


Givetvis var Hilda mkt piggare då. Hon hade fått febernedsättande hostmedicin och pytte pyyyytte lite mat. Dessutom kom hon ju in i en ny miljö, vilket var oerhört spännande. Hilda samlade alla sina krafter och framstod inte alls som en så sjuk bebis.. Vilket gjorde att doktorinnan trodde att jag var en gaaalen över stirrig mamma. DET ÄR/VAR JAG INTE: Brukar faktiskt vara vääldigt lugn även i jobbiga situationer.

Doktortanten sa att det var helt normalt att hon nästan dog i morse..Nä, så sa hon inte. Inte riktigt iaf.. Men ALLT var såååååå normalt.. När jag påpekade att jag ringt för att FRÅGA ang febern och hängigheten.. Påtalade hon att sköterskan ville att jag skulle få ett samtal med läkaren och det samtalet hade vi NU. Då kände jag mig verkligen som Psyko mum.. När jag frågade om det inte kunde vara så att hon hade streptokocker (hur det nu stavas). Sa hon att hon kunde kolla lite i halsen.. MEN det skulle bara vara att plåga henne..Sen påpekade hon att Hilda hade alldeles för små blöjor på sig.. (hon väger tio kilo och har blöjor som är upp till 15 kilo)..Jag sa inget.. Sen påpekade hon hur viktigt det var att Hilda drack mkt vatten.. Jag talade om att det minsann inte var så lätt att få i henne så mkt vatten..eftersom hon har ont när hon sväljer..Då sa hon att jag skulle ge henne äppejuice och fänkålste.. FÄNKÅLSTE?? Var det en doktor eller en HOMOPAT jag hamnat hos??Jag kände inte så där super mkt förtroende för den där läkaren.. Hon avslutade med att säga att jag skulle försöka hålla henne vaken på dagen så hon sov på natten.. HALLÅÅÅÅ: Hur dum tror hon att jag är????


OM Ni/du skulle vara sjuk. ORKAR man vara uppe hela dan då?? NÄÄÄÄÄÄÄ! det gör man INTE! Hilda har sovit i princip hela dagen. Har varit vaken 20 minuter som längst innan hon däckat igen.. DESSUTOM råkar man ju ha en son som haft (enligt läkarna) maginfluensa 4 ggr per år i 6 år. Tills man som psyko morsa stod på sig och det visade sig vara ett vidgat njurbäcken som snarast behövde opereras.. Kanske inte så konstigt att man inte tror på allt dom säger..

Hon sa massa annat dumt också. Men jag orkar inte skriva allt. Blir arg så jag skakar.. I fortsättningen väntar vi tills vårdcentralen stängt så vi får komma till jouren ist.. Förstår inte varför jag skulle konka dit Hilda idag.. Helt värdelöst..Den där dumma doktorstanten skulle aldrig få vara med i Greýs Anatomy.


Hoppas hon mår bättre imorgon..


Jenny

Av Jenny - 4 mars 2010 17:01

Hilda är asmega kass..Min stackrs lilla gris. Bloggar senare.. Hoppas ni orkar vänta.


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards