Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Jenny - 13 mars 2010 23:06

Här kommer bilderna som jag lovade att sno.. Jag har länkat till Filips Elvis sida i min länklista, om ni vill se eller lyssna på honom. Eller kanske tom hyra honom.

Ni kan även klicka in här: www.myspace.com/iamjohndelvis 

Jag  må göra en del (ibland ganska mkt) narr av honom.. MEN han är faktiskt jätteduktig.


Here comes the King och Carin da Silva..

   Hon är nästan lika snygg som jag..hrm..


Också var det då Filip och Jerka..


  

Filip och Jerry "Jerka" Williams.. Jerka ser inte riktigt lika glad ut som Filip gör..


Jenny

Av Jenny - 13 mars 2010 22:24

Fiip och Felix har suttit hemma och kollat på melodifestivalen. Jag fick sitta ensam på jobbet. Jag hade glömt min mobil hemma, vilket innebar att jag inte kunde ringa och rösta..Därför var jag tvungen att ringa hem för att be Filip ringa och rösta åt mig.

Jag tyckte kanske inte att Peter Jöbacks bidrag var det bästa.. Men jag tyckte att HAN va den bästa. Han och Salem Al fakir.. Jag skulle kunna ha en i varje ficka.. Jag menar dom är ju båda i fickformat..

När jag ringde hem..

Jag:- Du måste ringa och rösta på Peter.

Filip:- Shit vilken RÖST han har..

Jag:- Jaaaaaa.

Filip:- Han e sjukt bra.

Jag:- Erkänn att du hade varit ihop med honom om du var GAY?!

Filip:- Jaaaaa det hade jag!!

Jag:- Ha! jag visste det.

Filip:- Han eller Alexander Bard.

Genast blev samtalet lite obehagligt. Även om jag förstod att Alexander B var ett skämt..


Anna var jättebra. Men jag trodde ändå att lille Salem skulle vinna.


Jenny

Av Jenny - 13 mars 2010 16:41

Jag är sjukt manipulativ.. Filip har inte en chans när jag går igång.. Han tycker att jag håller på och ändrar på tok för mycket hemma.. Själv använder jag ordet förnyar..Jag ändrar INGENTING..Jag bara förnyar..

Mitt knep när jag vill FÖRNYA är att komma på lösningar till de eventuella  möbler (i detta fallet köksskåp) som inte längre ska få behålla sin plats i huset..


Nu har jag haft 6 timmar ledigt från jobbet innan jag skulle återvända. Detta har jag hunnit:


1.Jag har vilat en stund.

2.Jag och Felix har varit ute och åkt pulka..vi gick även en sväng till lekplatsen. Underbart att få göra nåt med bara honom.

3. Lagat mat.


4.Plockat undan mat..Det är konstigt, varje gång vi ätit nåt ska Filip bara göra en jätte viktig grej, innan han kommer tillbaka och hjälper till att plocka undan i köket..Det tar alltid så lång tid att jag hinner plocka undan allt själv..


5. Jag har övertalat (MANIPULERAT) Filip att vi ska slopa bordet i köket och ist bygga till fler skåp (återanvänder gamla skåp). Matrummet blir då vår enda matplats. Filip kom med en jätte smart idé (som även jag tänkt på tidigare, men det sa jag inte. Det är viktigt att han känner att det är hans smarta idé). När han fick vara med och bestämma lite så var helt plötsligt mina köksplaner helt ypperliga. Att han snöade in på två 50 tals pallar är ovesäntligt..Den blommiga turkosgröna tapeten hamnar isf (som det känns nu..väntar på tapetproverna) på en bit vägg i köket.. Himlans fräscht.. Alla överskåp blir underskåp och en ny RIKTIG fläkt får ta plats. Detta kommer vara klart om 200 år ca..


   Alltså denna.


6. Sen möblerade jag om i matrummet för att Filip tyckte att bordet måste stå vid fönstret. Men det blev inte bra så imorgon får jag möblera tillbaka. föresten är det inte bra att ha bordet så nära fönstret. För då får man den asmega starka solen i ögonen.


7. Kramades lite med Hilda, och med Felix.

8. Duschade och bytte om..

9. Handlade pyttelite till jobbet.

10. Åkte till jobbet..Glömde dock symaskinen hemma-SUCK!


Nu kan jag inte sluta tänka på köksförändringsplanen.. Sånt här gör mig sömnlös.. Men ack vad mkt skåp jag kommer få i mitt lilla kök. Mkt praktiskt.


Det sista Filip sa när han lämnade mig på jobbet var:

-Jaa, jag tror faktiskt det blir bra att göra så i köket.. Speciellt med min smarta kaffehörna.. ( Det är vad han döpt sin smarta lösning till..).

Han är underbar:)


Jag är sjukt manipulativ.... Borde kanske lösenortdsskydda det här inlägget...;)


För er som undrar om han märkte att fula blåväggen blivit vit igen. Kan jag meddela att han INTE märkte det! Jag känner min karl..




Jenny

Av Jenny - 13 mars 2010 09:00

Har jag sagt att jag jobbar hela helgen?? Det är det värsta med mitt jobb.. Att man jobbar helger. Det är inte tråkigt i sig att jobba helg. Det tråkiga är att det är då hela familjen är samlad hemma. Nu ska jag åka hem en stund..om några timmar återvänder jag igen.. Ska ta med symaskinen har jag tänkt.. Här ska sy och knåpas.

NÄSTA helg däremot. Då står det kärlek högst upp på listan. Då åker jag och Filip på looooove weekend till den stora staden, Stockholm alltså.. Vi ska gå på Kvarteret skatan och baaara umgås med varandra.. Det behövs verkligen med tanke på hur lite vi träffats dom senaste månaderna. Jag har planerat att strosa i massa braiga inredningsbutiker..vet inte om Filip är helt klar med det.. Det får han veta när vi kommer dit..Han tror säkert att vi ska gå och kolla på högvakten. Men det ska vi INTE. Det har jag redan genomlidit en gång.

Det ska bli så skönt att komma iväg. Fast det blir kanske inte så mkt looove på hotellet. Antagligen kommer vi rådecka så fort vi kommer in i hotell lobbyn. Jag menar vi är ju ändå två överarbetade småbarnsföräldrar.. Bara jag inte ligger och spyr denna gången.. Jag tänker INTE missa hotellfrukosten en gång till!


Jenny

Av Jenny - 13 mars 2010 00:28

Idag har den anlänt... Soptunnan från www.bolagret.se Aldrig har väl tvättstugan varit så glad..

  

Jenny


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards