Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Jenny - 25 mars 2010 22:20

Jag har blivit tapetgalen..

Nu har jag beställt den.. 2x3 meter.. Hoppas den blir bra. Vi har bestämt att den hamnar i vardagsrummet bakom soffan ist för tavlorna..

  

Jenny

Av Jenny - 25 mars 2010 19:10

Filip (min sambo, för att vara tydlig) är på gång att köpa nya brillor.. Dessa har han valt ut:

   Jag tycker att dom är as snygga. Dock tycker jag att dom kräver en viss typ av stil på kläder för att dom skall bli coola..Annars blir det lätt ett par riktiga nördbrillor.

Jag skulle visa Felix, pappas nya glasögon.. Då bröt ungen ihop av skratt.. Han trodde att jag skämtade..

Jag vidhåller dock fortfarande att dom är snygga.

Felix satte på sig dom..och se hur bra dom va.. Gäller bara att dom är lika snygga på pappa..

  

Visst är dom coola:)

 

Jenny

Av Jenny - 25 mars 2010 17:31

         Från www.anyhow.se

Diskstället hade jag redan.. men var tvungen att ha ett på landet också.. Har aldrig varit med om snabbare leverans..

Jenny

Av Jenny - 25 mars 2010 16:52

Filip har läst bloggen. Han tycker att tapeten är ur snygg..Vill veta vad den kostar.. Han gissade på 5000:-/ rulle.. Vad glad han kommer bli när han får höra att hela motivet "bara" kostar 2500:- exkl frakt..

Dock har vi inget matrum (enligt honom..) Vi bor tydligen i ett så flådigt område så det kallas matsal.. Förlåt att jag skrev fel.. Som om VI skulle ha ett matrum (vad gör man i ett sånt?? lagrar mat?).. det är ju slummigt.. Klart vi har en matsal.. (OM man nu kan kalla ett pyttelitet rum för sal..) ;);)SKOJAR.. Vi bor i ett råtthål, en bit ifrån det "fina" området..

Tillbaka till tapeten, det finns alltså hopp. Jag har till och med tagit in expert rådgivning ang vilket rum jag ska ha den i. Expert rådgivning i form av Smill:) http://www.styleroom.se/album/3820 Hennes album är fantastiska.


Mina prylar från www.anyhow.se har anlänt.. SHIT vilken snabb leverans.. Man hann knappt beställa innan det kom hem..

Tapeten är hämtad.. Hoppas kunna tapetsera mdf skiva på fredag om tiden räcker till.. Sen får vi se hur många dagar jag står ut.. Det som är bra med mdf, är att jag/vi kan ta ut den på landet när jag tröttnat..Super liksom:)


Nu måste jag ringa och fjäska för Filip.. Tapetfjäsk..


Hej, svejs så länge..

Jenny

Av Jenny - 25 mars 2010 13:27

För er som inte hänger på www.styleroom.se , här kommer bilderna på soffan i tv- rummet på övervåningen. Tv-rum/lekrum kan man väl säga..Blev som en förlängning på Felix och Hildas rum..Ingankan säga att det är färglöst iaf.. Här får ungarna hänga. Helt perfa.. Inte riktigt klart än men det börjar ta sig..

       


Nu kan man klicka sig hit via www.janethepain.se Lite lättare att komma ihåg:)

Tack bästa lillebror för hjälpen..


Jenny

Av Jenny - 25 mars 2010 09:22

Åh, ljuvliga påsklov. Igår jobbade jag mitt sista pass innan påsklovet. Helt underbart..Nu är vi lediga i en och en halv vecka. Ska bli fantastiskt skönt. Speciellt med tanke på hur stressigt det har varit på sista tiden. Sen blir det ju första april och då ska Filip vara hemma och baaara vara pappa och lite Elvis då förståss..

Köksrenoveringen står just nu still. Vi kör väl igång ordentligt efter helgen..På fredag åker vi till Ikea och köper ny fläkt och hyllplan (ev, skåp):) Sen ska vi shoppa spa§ckel, tapetlim, färg, mdf skiva och sånt..LÄNGTAR tills det är klart. Iaf tills vi kan sätta igång ordentligt.


Igår fick jag ett piano.. Jag hade tänkt köpa ett i hopp om att våra barn ska bli musikaliska geni..Filip hävdar att Hilda kommer bli det. Då hittade jag ett gammalt slitet piano som bortskänkes. Hur ypperligt som helst.. Jag hoppas att det är lika snyggt och slitet i verkligheten som jag föreställer mig.. Är man knäpp om man vill ha ett ruckel piano??

Det kräver dock en mild ommöblering i vardagsrummet. Det kommer säkert kosta en miljon att stämma det.. Men det får bli ett senare problem..

  

För min del hade det gärna fått vara ännu mer slitet. Visst är det trevligt tyg på pallen;)


Sen har jag gått och förälskat mig i ytterligare en tapet.. Filip är I Stockholm. Kommer inte hem förrän i kväll..Så jag har lite tid på mig att förbereda projekt-hjärntvätt.

  

Den hade varit så snygg i vårt matrum istf tavlan..eller i vardagsrummet..


Jenny 


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards