Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Jenny - 18 mars 2010 22:44

Köksbordet flyttar tillbaka till köket.. Kaffehörnan ligger vilande.. Tapetprovet hänger på väggen (känns mkt fräsch).. Jag har lovat att trolla bort en miljard prylar som stod i skåpen tidigare..Det är i princip omöjligt. Men jag måste lyckas.. Det blir mer förvaring i renoverinsfas två.. Då det kommer tre nya högskåp..

Nu ligger koncentrationen på hyllväggen, fläkten och tapeten..


Ja, jag är knäpp!!

Idag har jag fått ett nytt spännande erbjudande som gör att man får öka tempot lite.. Precis vad jag behöver:)


Jenny

Av Jenny - 18 mars 2010 16:30

Jag:- Felix, vad gjorde ni på dagis idag?

Felix:- Vi lekte och sånt.

Jag:- Jaha.. Vad gjorde ni på samlingen då? (Jag visste att fröknarna hade haft dockteater om hur man är en bra kompis..).

Felix:- Det var dock teater..det var fröknarna som gjorde den. Det var jättekul..

Jag:- Jaha.. vad handlade dockteatern om då?

Felix:- Dockor...


Daaa, vad pantad morsa han har liksom..


Jenny

Av Jenny - 18 mars 2010 11:39

Ja. Nu ska ni minsann veta att det råder totalt kaos i köket..(Filip är skitsur, med all rätt). Alla överskåp utom två är borttagna.. Det visade sig att jag behöver en eletriker som kommer hit och tar bort en sladd som är kopplad rakt in i ett eluttag..TYPISKT! MEN sen är det "bara" att börja riva tapet och bredspackla.. Många svordommar kommer komma ur min mun (ännu fler ur Filips..).. Sen ska det målas och smällas upp hyllor.. Dock inte för många. Då blir det för rörig, och då blir jag galen..

Den där kaffehörnan vet jag inte vad jag ska göra med.. Filip envisas med att vi ska ha den..Dvs en bänkskiva med skåp under som går i vinkel där köksbordet idag står eller stod.. Han envisas med att ha det så för att han ska kunna sitta och titta ut genom förnstret, på sina fåglar. Själv tycker jag kanske att man kan titta på dom från köksbordet eller matrumsbordet. Det är ju inte direkt att man kommer behöva en kikare bara för att man inte sitter rakt framför fönstret..

Bakom köksbänken som man ser på bilden i tidigare inlägg är det också en massa skåp och kylskåp och sånt. Tanken är att framöver!!! byta dom till helskåp. Det kommer alltså bli ca 4 st helskåp samt kyl och frys på den sidan.Verkligen MASSA förvaring. Dock kommer denna lilla förändring av köket pågå i etapper. Annars är risken att mitt huvud ryker här hemma..ACK vad bra det kommer bli när det är klart då.. Då kommer det minsann inte klagas (hoppas ja iaf).


Visst hade det varit kul med foton så man hade fattat bättre.. Men se det går inte. För nu när jag äntligen fixat nytt mineskort råkar batterierna vara slut. Filip hävdade igår att laddaren var trasig.. VERKLIGEN toppen!!


Ni får se sen..HÅLL UT!! 

Hoppas dom dumma tapetproverna kommer idag.. Det är ju dom som är grunden till den här brillianta, men ändå urdumma idéen.

Ikväll jobbar jag, sen är jag ledig hela helgen. Såååå skönt.. Då far vi till den jättestora staden:)


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards