Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Jenny - 3 mars 2010 15:50

Hilda har vääärldens bästa Gudmor.. Gudmorsjosse. Häromdagen skickade hon ett paket till Hilda. Hilda hoppade av glädje när hon fick ett par sprillans nya strumpbyxor Pop, ur Hildas "Must have springkollection 2010".

Hon kanske inte hoppade av glädje..för hon kan ju faktiskt inte hoppa. Men hon skumpade iaf upp och ner, så där fånigt som bebisar gör. Det kan iofs bero på att jag satte strumpbrallorna på hennes huvud så det såg ut som hon hade värsta långa öronen att dra i..Kul tyckte hon att det var iaf och det var ju huvudsaken..

Det är även Gudmorsjosse som tidigare skickat farmors kakor, dom DOOUBBLE.. Helt underbart.. Dock var detta innan nyår då jag fortfarande tryckte i mig sånt..Nu har hon blivit uppläxad och skulle bara VÅGA skicka hit en enda kaksmula..


Fö har vikten stannat upp.. Vilket gör att jag tycker att jag lika bra kan käka lite choklad..Bara en Marabou Dukat.. Eller???

Egentligen borde jag pallra mig iväg till gymmet.. Men jag känner inte att GUD är på min sida.. Iaf inte väderguden. Mina promenader till jobbet har inte direkt blivit av..

MEN jag har en plan. From den 1a april ska Fiip, under tvång..vara pappaledig heltid. Fatta vad mycket egentid jag kommer få då. Inte en enda gång kommer jag behöva skynda hem från jobbet för att ta hand om/hämta barn på dagis eller för att han ska iväg till jobbet:) Då ska jag bara jobba på mitt vanliga jobb träna och jobba massa extra på mitt gamal extrajobb (hoppas jag). Helt underbart.. Snart är det lov igen Ljuvliga låtsas vår..


Jenny

Av Jenny - 3 mars 2010 09:49

Jag har jätteroliga syskon.. Vissa av dom är smartare än andra..


På pizzerian..

Jag:- Mmm det är så gott med färska champinjoner på pizzan..

Min lillebror:-Tycker du??

Jag:- Jaaaa det är därför denna pizzerian är så bra..

Min lillebror:- Nää, jag tycker att det är godare med konsentrerade chaminjoner.

Jag och Filip: Hahahahahahahahahah..

Min lillebror: Vaddå?

Jag: Du menar konserverade.

Min lillebror:- Ja så kanske det hette..noga då..


Får tilllägga att han "bara" var 15 år då.. Nu är han äldra och liite klokare;)


Jenny

Av Jenny - 3 mars 2010 09:35

Hilda är sjuk..Feber, förkyld och värsta slemhostan.Verkligen VÄRSTA slemhostan.. Stackars lilla heffaklump..Man sover inte så där skit mkt just nu.. Varken jag eller Filip, inte Hilda heller..

Filip ägnar all sin lediga tid till att skotta tak.. Vi ber till GUD att vårt tak inte ska rasa in. Jag vet inte vad jag gör på min lediga tid.. Typ lagar mat och städar tror jag.

Jag är verkligen helt väck. MER än vanligt då.. Igår glömde jag både min mobil och plånbok hemma. Det är inget konstigt. Det konstiga var att när jag skulle ringa hem till Filip för att be honom hämta mig efter jobbet.. Kunde jag inte vårt hem nummer.. Jag testade flera olkia varianter i huvudet. Tyckte att jag kom fram till ett nummer som kändes ganska rätt. Det var det INTE.. Till slut fick jag ringa nummer upplysningen..

Hallå..ringa nummerupplysningen för att få sitt eget telefon nummer.. Det luktar lite demens över det va!?

Det var nåt mer konstigt jag gjorde igår.. Men jag kommer inte ihåg det.. Bådar inte gott..


Jag som sagt till Filip att jag kommer lämna honom om han blir dement..Han visar stora tendenser redan..Undrar om han lämnar mig nu när jag visar så tydliga tecken..


Jenny


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards