Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Rättelse..lördags kväll..

Av Jenny - 1 mars 2010 12:39

I Lördags..

Fm ägnades åt att måla hall och inhandla hathyllor mm..

Annica och Malin skulle komma hit kl 19.00

16.00 kaos hemma. Barn överallt, skräp leksaker damm, kaniner, kaninbajs, och en man som skulle förvisas till övervåningen..

17.00 Måste verkligen börja städa. Fiip och Övriga barn förvisas upp till övervåningen..Ingen fick komm ner under några omständigheter. Mamma fanns inte! Börjar i huvudet räkna efter hur jag ska hinna städa undan kaoset, tvätten, laga mat duscha och göra mig i ordning..(i huvudet..bara jag är klar till kl 18.00 så jag hinner duscha..)

17.30 nästan klar med städning och undan röjning (i huvudet: det är lungt jag hinner)

18.00 viker tvätten som jag sagt att Filip skulle vika..

18.05 shit är klockan över sex..(i huvudet: FAAAAN hur ska jag hinna)?

18.10 färdigduschad och sminkad.

18.15 Filip var asimpad och undrade hur fan jag hunnit allt på så kort tid...

18.20 Annica skickade sms att hennes son var tvungen att bajsa..skulle därför bli lite sen..Bra info..speciellt det där med bajset..

18.21 jag skickade tillbaka att jag ääääälskar när folk kommer sent.

18.25 Felix kompis pappa ringde på dörren (i huvudet: Faaaan e Malin här nu??)

18.25-18.35 Kallpratar med pappan..

18.35 tänder ljus och börjar laga mat..

18.40 fTänkte: Får byta kläder senare...Fick ju slänga på mig tjockiskläder..

19.00 Maten fortfarande inte klar..Malin ringde på dörren..

19.05 pratade med Malin (hon e gravid med tvillingar, men ser ändå as fräsch ut..dessutom smalare än vad jag är trots att jag inte har bebisar i magen..)

19.20 Annica kom.

19.30 Maten stod på bordet..

19.35 Annica åt pyttesmå tuggor för det gör hon när hon äter fantastiskt god mat..Hon/vi drack dock stora klunkar vin..

20.00 Annica fick äta snabbare för att vi skulle hinna kolla på melodifestivalen..

20.10-21.30 Tjattrade i soffan med melodifestivalen i bakgrunden..

21.30 Åt efterrätt, Persikohalvor och grädde. Både Annica och Malin är äldre än mig..Vad gillar tanter bättre än persikohalvor..Annica trode hon skulle få Engelsk konfekt eller bridge blandning..Säger allt..

22.00 Malin och magen åker hen för att sova..Jag och Annica dack mer vin..och champange..

23.30 ringde taxi, dock en halvtimmes väntetid..

23.32 Annica bröt ihop för att jag bara hade två rödbruna läppstift från 93..Hon är läppstiftsberoende. Hade glömt handväskan hemma. Hon var mest förkrossad över bristen på läppstift. Inte bristen på plånbok..

23.55 Taxin ringde och meddelade att den var framme..

23.56 Vi letade efter taxin..fanns ingen. Bussen kom och vi sprang jättefort.

23.57 Åkte buss in till stan med övriga 15-16åringar..

23.58 Träffade Filips brorsdotter 16 år..på bussen-nykter...dock inte vi..

00.00 Framme vid nya hippa innestället..Det var verkligen milslång kö..

00.01 Annica- Det här går aldrig..

         Jag- Jo då, jag är jättebra på att tränga mig..

         Annica- Ja men gör det då..

         Jag-Ok, men vi tar vip kön..

00.03 Trängde oss in i sidan av vip kön..

00.05 Vakten frågade folket före hur många dom var i sällskapet. Tjock tjej med krulligt hår började räkna..9 svarade hon..

tjocktjej- häng med ni också..till mig och Annica..

00.06 väntade i kön för att få betala..

Gleshårig kort kille före oss i kön- eeeh hur många var vi 7st?

Jag- nää, 9 s va vi..

Gleshårig kort kille före oss i kön-Ok!

Så betalade han för alla nio..

00.10 jag och Annica super lycklige..

00.12 Sprang upp i baren och beställde frozen strawberry margaritha..

00.15 tjocka tjejen med krulligt hår vinkade från andra sidan baren.

00.16 Hon fick en drink av oss. Skålade och vinkade ännu gladare..Hoppas inte hon trodde att vi stötte på henne..HON kanske stötte på oss..

00.20 Annica: -Drinken var inte god..

         Jag: -Nää, det är bara för att det är riktiga jordgubbar i och inte sånt där saft liknande..

         Jag och Annica: VI GILLAR SAFT.

00.30 minglade, dansade..minglade..Flertal män raggade på Annica. Hon avvisade förståss dom..

01.00 Tvungna att gå till bussen för att Annica flyttat 200 mil utanför stan..

01.05 Annica- Nu ska jag bara ordna så vi kommer med på vip listan till nästa gång..

Jag- jag har ägarens mailadress

Annica- Guuuuud va bra!

Hon visste nog inte att J. en annan kompis. Höll på att hamna i värsta hotskandalen. När hon försökte verka viktig och hamna på viplistan/använda vipingången..

Sen försökte hon prata med diverse vakter för att bli uppskriven..Funkade dock inte...

Fast jag tror nog vi kan använda vip ingången nästa gång också..Allt brukar fluta på när man går ut med henne:)



I länklistan till vänster hittar ni Annicas blogg om ni vill läsa hennes version..:)


Jenny









 
 
Annica

Annica

1 mars 2010 13:51

Ha ha, du är så knäpp! :-)

http://blogg.aftonbladet.se/tullansteori

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards