Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Marknadsknalle är givet..

Av Jenny - 1 mars 2010 11:56

Ingen blev väl direkt gald av att det snöade idag?! Felix är på dagis och jag vete 17 hur jag ska få hem honom.. Det går liksom inte att köra Hilda i vagn i detta vädret. Helt sjukt. Varför kan man inte ta av hjulen och sätta skidor på vagnen..?? Filip kommer säkert söka patent på det..han e sån..

Iaf, den som vill sitta barnvakt till Hilda en halvtimme i em är <3 ligt välkommen att höra av sig.

Tänk om det aldrig slutar snöa. Tänk om vi alltid kommer ha det så här nu. Då kommer nog min kompis Annica (som är kräääkpositiv hela tiden)http://blogg.aftonbladet.se/tullansteori, då kommer nog tom HON bli lite sur och vresig över detta väder..

Om det nu skulle vara så att det faktiskt inte blir vår eller sommar..Typ aldrig mer.. Undarar hur lång tid det skulle ta innan jag lärde mig ett nytt språk flytande.. Spanien hade ju varit ett bra land att flytta till.. Ska genast börja kolla på hus där..Undrar om där bor många döva..som tecknar svenskt teckenspråk..?? Troligtvis inte..undrar vad jag ska jobba som.. Filip skulle förstås bli marknadsknalle.. Det är givet.


På tal om marknad. Filip har tjatat som en gris om att vi ska sälja alla gamla prylar på loppis ist för att kasta, och ge bort allt.. Jag har lovat att ringa och ordna det. MEN också påtalat att det är HAN som vill stå där.. Jag hjälper gärna till, men vägrar att stå där själv. JA! jag är en smula fisförnäm. Loppisar är äckliga..

I lördags hade vi reservplats ett loppis bord. Vi fick det inte.. Men det visste vi ju inte då.. Så i lördags blev Filip helt plötsligt JÄTTE sjuk och förstod inte huuur vi skulle lösa det..

Sen smög det fram..

-Du, jag tänkte..jag kanske kan vara hemma med barnen och DU står på loppisen själv..?? FöjagmenardetgårjuintehamedsigHildaochFelixdit! sa han utan att andas.

Vet ni hur nära det var att jag gick i den fällan. HA det trodde han..jag tog mitt förnuft till fånga och blåvägrade.. Som tur va blev det inget. Men på lördag..DÅ ska vi sälja prylar. Jag tror iofs inte att någon kommer köpa nåt..Men men, först ska vi till landet och hämta bokhylla soffa och lite annat. En hel del ska köras dit också.. Det är tur att vi har sommarhuset:) Däremot har jag höga förväntningar på att JAg ska loppisfynda lite coola prylar..Fast jag har en tendens att ALDRIG hitta nåt. Jag går nog inte på tillräckligt många och bra loppisar..Kanske för att jag tycker loppisar är lite äckliga..


Återstår att se..


Jenny


Ps. Snart byter jag adress till www.janethepain.se  Men jag meddelar innan. Känns som att det är en lättare adress att komma ihåg. Ds

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards