Alla inlägg under maj 2010

Av Jenny - 29 maj 2010 11:42

Nu har jag gjort det.. Jag har beställt snyggtapeten.. I´m so in looove.. i tapeten alltså.. Jaaa, i Filip också.. Men mest i tapeten, just nu iaf..

Jag hade önskat mig den i morsdag present.. MEN eftersom jag igår tjatade till mig min tavla på IKEA.. Så fick tavlan bli min morsdagpresent ist..(inte för att det var tapetköp på gång i Filips tankar då..) Det är sååå himla bra att vara mamma.. Tur att jag har sååå givmilda barn (det var dock inte dom jag tjatade på..)..och TUR att jag inte äter choklad!!! Annars hade väl det varit en given present..( 7 kilo kvar till chokladfest..)..

Här kommer snyggtapeten.. HOPPAS verkligen den är lika snygg i rl.. (real life.. för er som inte är så hippa...i verkliga livet..för er som är ännu mindre hippa .....och troligtvis skitgamla). Om den inte skulle vara så snygg på riktigt får man väl helt enkelt kiiisa när man kommer hem till oss..Den ska bara hänga på en pytteliten vägg..om ni nu är nervösa att jag ska tapetsera ett helt rum. Med denna synjobbiga tapeten.. Färgmässigt passar den iaf väääldigt bra..Alltså helt färglös  .

Ja, ni har ju sett tapeten förut..typ 2 miljarder ggr.. Men om det skulle råka vara nåååågon som missat den... så har ni ni också fått se den nu..

Finns att köpa på www.inreda.com

Tavlan från Ikea hänger väl i varenda människas hem.. och nu även i mitt..

Tavlan finns att köpa på www.ikea.se


 

 

 

Jenny

Av Jenny - 28 maj 2010 19:47

Oóooooo idag bröt jag köpstoppet.. Vi var på Ikea... Skulle egentligen bara köpa en grind.. Hilda har börjat klättra i trappan..Man kan inte släppa in mig där när jag nyss fått lön.. Det rååååkade slinka med en tavla och lite andra småprylar..(faktiskt inte så allvarligt.) Oooooops liksom.. När jag ändå är igång kan jag lika bra beställa tapeten.. Så ser jag det hela som ett mindre återfall.. Japp så får det nog bli.


När vi var på Ikea hände något som fick det att pirra till i magen på mig.. Felix var på barnpassningen. Det är bland det roligaste han vet.. I vanliga fall när jag ska hämta honom där får jag draaa ut ungen/honom.. Men idag kom han skuttandes med ett sånt där underbart "vet du vad som hänt leénde". Den lille skrutten hade tappat sin första TAND.. På IKEA!!!! Nu kommer ju IKEA vara ännu mer speciellt...För alltid:)

Som mamma har jag ju blivit en gnutta blödig.. Därför pirrade det till i hängbuken på mig..och jag började nästan lipa lite..(oerhört fjantigt.. jag vet!!) När blev han en sån stor kille???? Han var ju värsta skrutten häromdagen..Snart sitter han här med en trimmad moppe och finnar i hela nyllet.. UNDRAR om jag kommer tycka att han är lika gullig då??? När han kommer hem och stönar:

- ÖÖÖööhhh morsan har du sett min nya SLITZ tidning??

Usch, USCH.. Jag vill inte ens tänka på det. Fast jag kanske ska vara glad om det bara är SLITZ han frågar efter..


Ha en bra kväll..

Jenny

Av Jenny - 28 maj 2010 09:04

Jag har, som ni vet, haft köpstopp hela månaden.. Jag har skött det ganska bra.. Man får ju liksom undvika varenda affär/webbshop/möbelvaruhus som finns.. Annars blir man sjukt deppig.. Även denna månaden råder det köpstopp..(även om Fiip igår föreslog att vi skulle köpa en Fiero..bil alltså..) Mest pga av att Filip är pappaledig och vi förlorar sjukt mkt pengar varje månad. Verkligen suger...OM regeringen tänkte på det kanske dom skule förstå varför pappor oftast inte är pappalediga..

 

MEN nu kliar det enormt i mina fingrar.. eller egentligen kryper det i hela kroppen. JAG måste få köpa min tapet innan jag blir helt GALEN.. Skapar lusten ligger på topp..Fatta vilken plåga det är att inte få göra nåååågonting..Jag är ju liksom en konstnär  ..och konstnärer måste få skapa.. annars hamnar dom på psyket.


Jag kanske måste såga lite mdf skivor eller nåt.. eller måla om huset..eller plantera lite träd..eller ett jordgubbsland..eller sy klänningar till Hilda..nya kuddar till soffan.... eller renovera klart köket...eller lägga nya golv..

Min konstnärliga ådra svälter!!!


 Som sagt jag blir gaaaalen!   


Jenny


Ps. Tack snälla Maria för ditt ybersnälla gästboksinlägg igår.. Jag blev så glad att jag nästan började lipa.. (jag lipade lite). Kram Jenny Ds.   

Av Jenny - 27 maj 2010 21:24

Jag har precis kommit hem från jobbet.. Det var fika dag idag.. Med andra ord har jag bakat, igen... Världens, troligvis GODASTE kladdkaka.. Jag vet ju inte.. för jag smakade inte.. Men den brukar vara den gooodaste i vääärlden.. Den kommer givetvis finnas med på chokladfesten.


Dagen till ära tog jag på mig dom tajtaste kläder jag kunde hitta.. Så där så det riktigt skulle framhäva min ICKE gravida kropp..Så där så att det framhäver fläsket ist.. För jag tycker nog att det är bättre att jag ser lite tjock och fläskig ut än att folk skall börja undra när det är dags att föda..Eller??


Jenny

Av Jenny - 27 maj 2010 15:36

*Först måste jag svara Kerstin.. Hon vet nämligen inte vad pubbig betyder;) Pubbig är slag för pubertetig.. Alltså man är i puberteten..typ ungdomlig , Tyyyp Jag.. Man säger tyyyp hela tiden då och fnissar 


*Annica.. Alla tjockiskläder mottages med kärlek..Men bara om det verkligen är tjockiskläder.. Normalkläder kan stanna hemma.. Vore inte kul om du ansåg dom vara tjockiskläder, och mitt fett skulle hänga över iaf.. Det är ingen risk för mjölkstockning..  


*Jag får nog låtsas vara en rockbillybrud i sommar då..(tack för det tipset) Gillar inte taueringar.. men kan kanske ha nån fejk tatuering som slingrar sig ner för armen.. Så kan Filip ha sin Elvis peruk.. Då kommer nog bikinin funka perfekt..Dessutom bor det ett Rockbilly par i krokarna vid vårt sommarhus..


Jag kanske får skippa Pamela Andersson looken i år.. Alltså inte för att jag brukar vara sååå smal och snygg som hon.. Men mega pattar och as solblekt hår brukar jag ju ha.. Pattarna är ofrivilliga påsar, bara så ni inte tog det för skryt..bröst går fetbort..iaf överdrivet stora!!! (Filip är inte ense..). Dom får gääärna får krympa ihop till små russin.. Håret sköter solen.. Inte så mkt talan där inte..


Jenny



Av Jenny - 27 maj 2010 11:45

   Åhh jag tror jag har hittat den optimala bikinin för mig i år..

Dvs om det inte finns nån som går ytterligar lite högre i midjan..  


 

Jag får köra en Bridget Jones i år helt enkelt..  


Ni andra som också vill täcka magen i år..UTAN att ligga i vassen och trycka... Kan köpa "min" bikini på Lindex...


Fast på riktigt tycker jag att den är söt.. Det värsta är att det gör väl alla tanter i 80 årsåldern också..


Jenny

Av Jenny - 27 maj 2010 11:20

Alla barn och ungdomar längtar nu efter sitt sommarlov... Pubbig som jag är, gör jag det samma.. Nedräkningen i huvudet började för ett tag sedan.. Det är bara 8 arbetspass kvar till sommarlov.. Sen är jag ledig ÄNDA till den 16e aug.. Kan det bli bättre???


Vi börjar med två veckor i Halmstad..Sen drar vi ut på landet  

Regniga daar skall det tapetseras och alla soliga dagar ska det badas.. ÄVEN om jag fortfarande ser ut som en valross.. Det blir nog baddräkt/våtdräkt i år..


Jenny



Av Jenny - 26 maj 2010 22:25

Hilda fyller snart ett år.. Helt sjukt hur fort tiden går.. Jag har länge klurat på vad man köper till en pytteliten tjej som har allt. Jag menar nu när man fått andra barnet har man ju mängder av leksaker kvar från första.. Det finns inte så mkt hon behöver..

Därför har jag bestämt att hon ska få en tapet och en bokhylla i födelsedagspresent (stackars barn tänker ni..) Men jag anser att det är bättre att göra klart hennes rum.

Jag vet precis hur tapeten ska se ut, (Det är viktigt att den funkar ihop med hennes väggelefant). MEN nu verkar det inte finnas en enda tapet som ser ut som JAG vill.. DÄREMOT hittade jag en as mega suuupper snygg tapet till köket.. (För visst har jag haft uppe den blommiga tillräckligt länge??!!) Varför är det så?? När man letar efter något specifikt hittar man inte det. Ist hittar man ALLT annat..


Tyvärr hittar jag ingen bild på den. Ångrar att jag inte tog med katalogen hem. Då kunde jag fotat OCH övertalat Filip om att vi VERKLIGEN behöver den..

 

Manipulationen startar NU!!  


Kom gärna med tapet förslag..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards