Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Jenny - 9 maj 2010 18:42

Åhh ljuvliga vår... Snart är det sommar.. Då är det dags att ta sig an huset på landet.. Under hela året har vi diskuterat om vi ska ha kvar det eller sälja det, (det diskuterar vi varje år på vintern när elräkningen kommer..).. Men så när det börjar bli fint väder får både jag och Filip suuuper lust att åka dit och fixa.. Det är inte så ofta vi får superlust att göra samma typ av sak, (typ ALDRIG)..Därför är landet så bra.. 

På landet är allt gammalt och färgglatt..Det är som att kliva in i nån annans hus än mitt eget. I sommar ska det nog få bli ännu färggladare.. Jag menar nu när jag har lärt mig att tapetsera och sånt;)

Därför letar jag nu tapeter som en tok..


På sommarens landet schema står det:


  1. Altanbygge..
  2. Fönsterbyte..
  3. Staket bygge..
  4. Vända upp plattor och så gräs..
  5. Plantera en pyttekort häck..
  6. Tapetsera..fast det vet inte Filip om ännu..
  7. Slipa och måla utemöblerna..
  8. Sy nya gardiner till köket, matrummet och övervåningen (TRÅKIGT dock..)

 

Vi får se hur mkt som hinns med..för det ska ju badas en hel del också..eftersom jag har en överenskommelse med GUD, gällande fantastiskt väder.. Hörde du det GUD???

Vår snälla Gud kanske får för sig att utföra mirakel och fixar hela sommarhuset åt oss..Men inte tapetseringen.. inte all iaf. lite vill jag göra själv.. När han ändå är igång..kanske han fortsätter med huset hemma och fixar trappen och hallgolvet..sätter lister, river väggen i köket, lägger nytt golv öppnar upp "ful valvet" och bygger en ny vägg där och utfärdar värsta underverket i trädgården.. Åhhh vad skönt det ska bli.. Gud är underbar!!! (Ja jag tror på GUD och hans mirakel..).


Ni som undrar om vi ska åka nån stans i sommar.. är svaret NEJ!! Eller jo vi ska åka till landet..Katter, kaniner, män och barn ska följa med. Åh vad det ska fixas.


Så här såg landet ut förra sommaren..

                  


        



        


Jenny

Av Jenny - 9 maj 2010 18:19


Klicka in hos "house of jammi" och vinn prylar från Koziol..


 


Som vanligt hoppas jag att JAG vinner.. Men jag önskar ändå er lycka till  

Jenny 

Av Jenny - 9 maj 2010 08:16

Det är inte så värst ofta Filip utför nåt hantverksarbete.. OM han gör det är det oftsat under tvång..

Häromdagen rensade han avloppet i badrummet/tvättstugan..under TVÅNG.. Då får man passa på att fota och heja på lite.. 


Jag:- Åh vad du är duktig..TÄNK vad glad Felix kommer bli när han äntligen kan bada igen..

Filip:- Mmmmmm (skit irriterad) Ge fan i att fota min "brevlåda"!!!

Jag:- Hihi, men dra upp brallorna då..för det här MÅSTE dokumenteras..

Filip:- Vänta.. Det ser kanske bättre ut om jag håller upp armen på handfatet så du får med min muskel..

Jag:- Du är inte helt normal..


    

Visst är det sexigt med hantverkare....

 

 

  

Eller???? Nää kanske inte..

 

Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards