Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Jenny - 4 maj 2010 22:22


Hilda:- Aaaaaahhh ahhhhhh..

Jag:- Men Hilda.. du måste ju förstå att jag inte kan bära på dig heeeela tiden..!!!

Hilda:- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaah aaaaahhhhhhhhhhhh.


HUR tänkte jag??? Trodde jag att hon skulle förstå det??????? Ibland är man sjukt DUM..


Jenny  

Av Jenny - 4 maj 2010 14:15

Som ni vet har vi hållt på att renovera köket en del.. Halva köket är kvar att fixa.. Länge har jag gått och knepat och knåpat på HUR man bäst skulle kunna göra det bättre/större och luftigare.. I förrgår när jag kom hem från vår lilla Halmstadtripp fick jag en snilleblixt.. NU vet jag precis hur jag vill göra.. (måste varit havsluften som gjorde mig mer klartänkt..) Det är så självklart att det inte finns ord på denna snillrika idé.. Det finns bara ETT problem.. FILIP... eller ja.. Jag har gått med på ett köp/renoveringsstopp, (om man bortser från trappan..hallgolvet och sånt som ska slutfixas..) Hur kommer man då på bästa sättet att ta sig runt detta köpstopp????


Renoveringen skulle innefatta:

En eller två hantverare..

Rivning av en halv vägg..

Nytt golv (ska ändå bytas så småningom..)

Bygge av en vägg..

Skjutdörrar

Lite hyllplan

Fyra köksskåp

Målning av väggar.. ( det måste man ju när man gör om.)

målning av tak

Nya lister..


Det är väl inte så farligt.. det skulle ge ett mkt större kök.. Matrummet skulle tillhöra det stora flådiga köket.. Det skull iofs ta bort den öppna planlösningen.. Men det har jag en lösning på (SEN..Då river man bara en annan vägg..har redan panerat det i skallen..) Det skulle även ge en jättestor "gå in i garderob"..vilket vi saknar jätte mkt till alla jackor och skor.. Åååh det är så himla jobbigt att vara så här supersmart och finurlig som jag är..  


Vad finns det då för eventuella lösningar för att komma runt köpstoppet???

  1. Gifta mig med nån rik...Känns inte så aktuellt..
  2. Råna en bank..
  3. Hitta en förmögenhet eller skatt.. kanske vid regnbågens slut..?!
  4. Jobba ihjäl mig..
  5. Spara alla pengar i tvåhundra år..
  6. Vinna ett flertal miljoner..

Jaa.. jag tror att förslag nr 6 ligger mig varmast om hjärtat.. Så det är väl bara att vänta på att de PLÖTSLIGT ska hända... MIIIIIG!!!


Jenny

Av Jenny - 4 maj 2010 13:24

Jag har sjukt mkt att göra denna veckan.. Känns inte bra.. Önskar att det var lite lugnare just nu.. Hilda har slagit sig riktigt ordentligt i tandköttet.. hon har 2 cm sår/jack eller vad man ska säga, över tandköttet där framtänderna ska komma. STACKARS lilla gris. Hon som var hos tandläkaren på skoj i Halmstad.. Nu måste hon dit på riktigt...

  

Så är kul kanske hon inte kommer tycka att det är denna gången...


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards