Alla inlägg under maj 2010

Av Jenny - 8 maj 2010 15:58

Efter frisörbesöket..


Jag.- Oj vad kort håret blev..

Filip:- Håret?? Ja just det...

Jag:- Men se så kort det är..

Filip:- Näää det tycker jag inte..

Jag:- Men va 17 du ser väl hur KORT det är!!!!

Filip.- NEJ! Jag tycker du har långt hår.

Jag:- MEN I FÖRHÅLLANDE TILL HUR DET VAR FÖRUT!!

Filip:- Nej, jag tycker du har långt hår.

Jag:- I förhållande till dig ja..

Filip:- Ja jo... men jag tycker ändå att du har lååångt hår.

Jag:- Äh vad du är falsk!

Filip:- SUCK!!


  


Alla som tycker att jag har långt hår räcker upp en hand. (Ni ser ju hur KORT det är!!!)


Jenny

Av Jenny - 8 maj 2010 15:38

För ett tag sedan beställde jag ett par oranga salt+peppar kvarnar från Anyhow.se

 

Oturligt nog var pepparkvarnen sönder.. Så himla typiskt. Jag hörde av mig till anyhow och berättade vad som hänt. Allra snällaste sötaste anyhow "tanten" (hon är nog ingen tant egentligen..), svarade på en gång att hon ville kompensera detta. Så himlans service minded!!!

 

Givetvis fanns inte min pepparkvar kvar.. Så istället fick jag ett presentkort. UTAN att jag behövde returnera salt och pepparkvarnarna..sånt é ju så jobbigt att det aldrig blir av.. NU idag hörde snälla anyhowtanten av sig igen och berättade att hon fått in kvarnarna i grönt. PRECIS som jag tidigare hade efterfrågat  

Sååå super gulligt av henne. Så nu kan jag inte mer än att beställa dom i grönt..SÅKLART!!! (trots köpstopp.. schhh, säg inget till Filip)..

  

Visst är dom snygga.. Kommer passa utmärkt till min hysteriskt blommiga vägg i köket:) Färg färg.. Man kan nästan inte tro att det är sant....

 

 

Gå nu in och shoppa loss lite på www.anyhow.se

 

Ha en bra Löööördag.

 

Jenny


Av Jenny - 8 maj 2010 09:19

Som alla vet råder det nu köpstopp hemma hos oss..Det är verkligen jättekul,  ....

 Vi får inte köpa något till hemmet.. eller annat som Filip anser onödigt.. Vi får bara köpa elektriska prylar, grejer till bilen, sånt som verkligen behövs..


Häromdagen behövde Hilda verkligen den här:

   Midsommar klänning..

och den här:

  Rocka fett klänning..

och den här:

  Klänning från Hildas "must have" spring 2010..

och allra mest den här:

  Givetvis en baddräkt.. annars kan ju ungen inte bada i sommar..


TUR att vi får köpa sånt som vi VERKLIGEN behöver..


Jenny  

Av Jenny - 7 maj 2010 10:56

Det har hänt något fruktansvärt traumatiskt här hemma..... Felix playstation har gått sönder..

Så nu har han startat en insamling.. Sparbössan är upptejpad på den mest synliga platsen i hallen..(Filip har hjälpt till med stavningen..det heter ju ETT playstation.)..

  

Jenny

Av Jenny - 6 maj 2010 20:24

Filip skulle åka med herrklubben till Oslo.. Han och en polare satt och kollade upp olika boende alternativ..


Filip:- Åh här hittade jag ett jättebilligt boende (på nätet).. Här kan vi bo.

Polare:- ja det är perfekt..

Jag:- TÄNK nu över var ni ska bo.. Ta inte det billigaste sunk stället ni hittar . Då kommer ni får loppor så det bara skriker om det...

Filip:- Va kan man få det??

Jag:- Jaaaa, en gång bodde jag och ett par kompisar på ett vandrarhem i Stockholm. Då fick en av tjejerna loppor..

Filip:- Jajaaa.... (i hans hjärna: Sure dinTjatiga tant..du vill bara inte att jag ska åka..)


Så bokade dom det där suuuperbilliga boendet i Oslo..


Ni kan ju gissa vem som har loppbett över hela kroppen...

Sen googlade Filip på loppor och kom fram till att: Människoloppan är så gott som utdöd om man bortser från olika vadrarhem eller andra platser med Bristande hygien...

 

Vad var det jag sa????????

 

Jenny

Av Jenny - 6 maj 2010 17:38

Jaha ni.. Då kan vi äntligen reda ut det där med hårtvättningen..


Det rätta är att tvätta håret TVÅ ggr med schampo och en gång med balsam.. Då vill ni förståss ha reda på varför man ska göra så.. Se det har jag tagit reda på..


1a gången för att lösa upp fett och andra gången för att bli av med allt smuts..

Sen en gång med balsam för att mjukgöra..


Jag konstaterar...

Att alla som bara tvättar håret en gång är smutsiga..Bäst att ni börjar schamponera två ggr.. Annars kanska det går som för Filip..och många andra män..

 Skalligheten kommer drabba er   


Jenny

Av Jenny - 6 maj 2010 09:53

Jag är en kattmänniska.. Alltså en sån som älskar katter..Inte en Catwomen.. om det nu var någon som missförstod.. Min tanke är att jag, som gammal pensionär ska ha ett tiotal katter, MINST.. ÄVEN om Filip är allergisk..Kanske blir det naken katter.. Jag tycker iofs att, med tanke på hur hårig Filip blivit de senaste åren (speciellt på ryggen) borde en liten katt inte vara något större problem!! Den är ju liksom inte hårigare än vad han är..


En bekant till mig är precis som jag fast en miljard ggr värre.. Alltså verkligen en miljard  super miljard ggr värre. Hon kommer ha 35 katter när hon blir pensionär..Häromdagen när jag pratade med henne. Skröt jag helt ofantligt mkt över min 15 åriga superkatt, PUMA. Han börjar bli ganska gammal och sliten. Han är dock lika fantastisk som han alltid varit.


Tex så:


Kissar eller bajsar han aldrig utanför lådan

Klöser aldrig på något.

Går undan om det kommer folk.

Sitter ALDRIG på bordet eller diskbänken..

 

Med andra ord är han världens bästa katt. Men så hände nåt väldigt märkligt igår när jag åt kvällsmat..

 

    

Busted liksom.... Han sitter tom på spisen och kökar rester ur stekpannan...ÄCKLIGT!!!! Nu skönk han från toppenkatt till äckel katt på en sekund..

Mitt skryt kommer framstå som ljug.. Var det kanske så att kattskrället hörde vad ja sa och fick en aha upplevelse???

Hmmmm.......

 

 

 

Snart drar jag till frissan.. Då ska jag fråga henne, som proffs, hur man ska tvätta sitt hår!!!! Sen ska ni ala få vea en gång för alla.. Om det skulle vara så att hon säger att det räcker att tvätta det en gång med schampo kommer jag troligtvis ljuga för er..  

 

Jenny

Av Jenny - 5 maj 2010 20:47

Dansbandsfrun undrade om min farmor faktiskt ägde en "Sex and the city" box..Svaret är NEJ!!(tror jag inte iaf). Nog för att farmor och farfar hänger med i svängarna..Bilderna är tagna hemma hos "Gudmors Josse"=ungdomen själv.


Jaaaaa, jag vet att min mamma ser ung och snygg ut... Men hon är skiiit gammal  Nä jag skojar det är hon inte..Hon är bara lyckligt lottad som fick en sååå fantastisk dotter som JAG (ja, kan vara en gnutta självgod).


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards