Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Mitt liv som cirkusartist..

Av Jenny - 23 november 2009 12:10

När jag var liten jobbade jag på Cirkus.. Jag hade en alldeles egen lite vagn som jag hade alla mina cirkusartist grejer i.... Nääääää det hade jag inte. MEN när jag var nio år gick jag på Cirkus Scott tillsammans med min mamma och min lillebror. Vi satt allra längst fram och tittade på elefanter, hästar, clowner och såna där urtråkiga akrobater, som typ kan vika sig tredubbla..Visst är dom tråkiga. Ännu värre är såna där Kinesiska lejon med skallror... Verkligen uuuur trist. Annnars tycker jag att Cirkus Scott är den enda sevärda cirkusen. Den har liksom lite mer klass. Detta var på den tiden när Pappan Bronett levde.


Vi satt laddade under hela första akten. Det som var av intresse för mig var alla djur uppträdande och clownerna, och godiset förståss. Sen var det ju så himla spännande när pappa bronett bad om STÖRSTA MÖÖÖÖÖÖÖÖÖJLIGA TYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYSTNADD. Då kunde man inte låta bli att fnissa lite.

I pausen tyckte jag att alla stirrade så konstigt på mig. Vad var det med dom.. ?Det fanns ju hundratals andra småflickor dom kunde stirra på istället. Dom kanske tänkte kidnappa mig och ha mig i bur som deras nya sevärdhet. Jag kanske skulle bli deras nya huvudnummer..  Jag kanske skulle få klättra allra högst upp i ett brinnande torn och tvingas hoppa ner i en alldeles för liten barnpool. Efter varje uppträde skulle dom säkert trycka in mig i en pyteliten bur . Sen skulle alla barn få klappa mig i pausen och mata mig med jordnötter och gräs...


När pausen var över och alla hade stirrat färdigt satt vi åter bänkade längst fram på våra platser. Vi hade laddat upp med tonvis av godis.. Kommer ni ihåg Hubba bubba?? Jag älskade Hubbab bubba med lakrits smak.. Det var riktiga tuggummin. Skulle man blåsa bubblor var det Hubba bubba man skulle ha. Om ni minns så var dom ganska stora. Jag hade sex stycken Hubba bubba i munnen samtidigt när Pappa Bronett stegade fram till mig med microfonen i högsta hugg. Strålkastarna letade snabbt upp mig i publiken.. När alla 20 strålkastare lös på mig. Tryckta pappa Bronett upp microfonen i nyllet på mig:

- HEJ, sa han artigt.

- Hoaej, svarade jag med hela munnen full av tuggummi.

Sen försökte han prata en stund med mig.. Jag tuggade frenetiskt för att inte tappa ut min jätteklump till tuggummi.

-Gillar du tuggummi? frågade pappa Bronett.

- Mmmmmm, nickade jag för att inte dregla på honom. ( det bildas en hel del saliv i munnen när man tuggar så många på en gång ).

- Hur många tuggummin har du i munnen just nu?

-Sjex sjtycken svarade jag, samtidigt som jag åååångrade att jag stoppat in så många på en gång.


Pappa Bronett in mig i manégen för vidare intervju. Av säkerhetsskäl spottade jag ut JÄTTE tuggummit..

Superblyga lilla ( jag var faktiskt suuuuuper suuuper blyg när jag var liten ) jag hängde med in i manégen. Man såg ingenting. Strålkastarna lös så starkt att hela publik havet var alldeles svart.

Pappa Bronett frågade frågor om allt möjligt. Jag svarade duktigt. Sen frågade han om jag tyckte det var kul i skolan.

- Näää, svarade jag. För det fick man faktiskt inte tycka.

- Är din fröken snäll??

Då viskade Pappa Bronett samtidigt i mitt öra, svara nej svara nej! SVARA NEJ!!!Syftet var givetvis att få folk att skratta.

Jag blev asförvirrad och tänkte ultra snabbt: Jag hade precis gått ut tredje klass. Skulle börja fjärde.. Då skulle man få nya lärare. TÄNK om min NYA lärare satt i publiken.. Då skulle hon inte tycka om mig bara för att jag sa att hon inte var snäll..

Så istället svarade jag super ynkligt..

- Jaaag veeet iiiinte.. Det var ju faktiskt sant. Jag visste inte om hon var snäll eller inte.. Publiken skrattade iaf. Vilket gjorde pappa Bronett nöjd. Sen bad han mig utföra akrobatiska övningar i form av en kullerbytta. Som belöning fick jag ( läs med pappa Bronett bas stämma )EN FRIBILJETT FÖR HELA LIIIIIVET:)


Oj vad stolt jag var. Så visst kan man säga att jag jobbat på cirkus??!! Eller? jag kanske ska stryka det från min CV.. Men jag fick ju faktiskt betalt för den där kullerbyttan.. Äh det får stå kvar!!


Cirkus Jenny

 
 
Ingen bild

TE

25 november 2009 10:41

Hej! Jag gjorde det med flit,kosta vad det ville,och jag fick rätt!!!!Dom tog fram dig på cirkusen och du fick din gratisbiljett livet ut.Så sitter jag på jobbet och försöker beställa varor till tandläkaren,när jag nu har läst din blogg och håller på att skratta mej fördärvad.Kramisar från din Mamma.(Krama Felix/Hilda)från mej saknar dom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards