Alla inlägg den 18 november 2009

Av Jenny - 18 november 2009 19:40

Vilken dag!

Snacka om att vara en kass morsa.. Armen har värkt så idag att Felix fått spela datorspel typ hundra timmar.. Han tycker förståss att jag är världens bästa mamma.. Jag har gjort allt i min makt för att få Hilda att sova så mkt som det bara går.Det har funkat så där bra.. Den där sprutan tog verkligen musten ur mig.. Bara vi inte blir sjuka nu.. Det är iaf väääldigt skönt att ha det överstökat.. Nu slipper man gå och fundera på om det är bra eller dåligt att ta sprutan. Gjort är gjort och går aldrig att ändra på..


Man fick lite läskig feeling när man stod där och köade på mässan.. Likadant när man väl kom in och såg alla vaccinations båsen.. Fick lite krigskänsla.. Detta är sånt som man kommer berätta för sina barnbarn sen, om hur folk köade i timtal.. och att dom nästan slig ihjäl varandra i jakten på sprutan ( man kommer givetvis att överdriva.. det gör man när man är gammal..). Dvs OM man nu får några barn barn.. Man kanske blir totalt steril av sprutan.. För min del hade det varit ok. Då hade jag sluppit att sätta in en ny spiral eller käka p piller och sånt där annat tjafs.. Då hade jag ändå varit på den säkra sidan.. Filip hade nog också tyckt att det var bra med tanke på att avhållsamhet är vårt nuvarande preventivmedel..Här hemma ska inte bli fler barn!! Jag vill verkligen ALDRIG mer bli så här stor..ALDRIG. Det är så jäkla svårt att bli av med fettet när det väl fått fäste..och min självkänsla ligger långt under för vad som är normalt...USCH! Nu vill jag inte tänka mer på det..


Felix väger 25 kilo.. Det är typ så mkt jag ska gå ner. Man kan alltså säga att jag ska gå ner en hel Felix.EN HEL MÄNNISKA... INte riktigt men nästan..Men till att börja med ska jag gå ner en Hilda. Hon väger baaara 8.6 kilo..


Imorgon börjar jag med urtrista morgonpromenader. Ska upp innan Filip och hinna ut innan han drar till jobbet.. Alltså helt barnfritt= skönt och troligtvis avkopplande..Jag tänker bara stiga ur sängen och dra på mig kläder..Inget fix och trix för att se mänsklig ut. Möter jag nån får dom väl bli skraja då. För nu är jakten på Jenny igång..


I veckan ska jag även unna mig lite solariesol (=lusterapi kan man kanske kalla det..bara min blekgröna färg förvandlas till något mer orangebrunaktigt.. ) OCH jag ska bleka tänderna UR mega onarturligt vita.. Hollywood here I come!!


Jenny





Av Jenny - 18 november 2009 11:11

Ojoj vad det spänner i armen.. Filip åkte till Stockholm igår kväll, så Felix och jag hade myskväll. Han har sovit i min säng hela natten, utan att sparka sönder ryggen på mig för en gångs skull.. Men jag har sovit ganska dåligt ändå.. Kanske pga av sprutan. Innan jag gick och la mig igår läste jag listan med ev biverkningar.. SMART! Man ska INTE göra det. Nu tror jag ju att jag har alla dom där biverkningarna. Sömnlöshet var en utav dom..

På riktigt har vi inte känt av så mycket. Bara lite spänt i armen, ganska ömt faktiskt. Felix har ont i huvudet och jag känner mig hur trött som helst.. Annars ingenting.


Efter en väldigt sen frukost ligger vi nu nerbäddade i sängen och tittar på tomtar och troll. Idag tänker jag inte göra nåt som jag verkligen inte måste. Hilda ligger mellan mig och Felix och leker.. Emellanåt gallskriker hon sina vansinnes tjut. Då hotar vi med att slänga ut henne ur sovrummet.. Som om hon fattar vad vi menar...


Jag ser fram emot perukfesten.. Just nu känns det som att dom flesta kommer. Men jag vet hur det brukar bli. I sista sekund ringer folk och avbokar.. Vi får se hur många vi blir i slutändan. Hoppas inte alla får svininfluensan.


8 bra anledningar till att det är så bra att ha peruk:


*Man slipper kamma håret

*Slipper hålla på och fixa det i hundra år

*Om man inte vill behöver man inte tvätta det.. Ingen skulle ändå märka det och peruken skulle säkert sitta fast bättre.

*Ingen som ser om man skulle råka vara skallig. ( undrar om det finns bebis strl?? )

*Man kan ha exakt vilken frisyr man vill.

*Vilken färg man vill..

*Om man ska gå ut behöver man inte ha mössa.

*Om man har kort hår i vanliga fall kan man passa på att ha långt och tvärt om..


Jenny



Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards