Alla inlägg den 19 november 2009

Av Jenny - 19 november 2009 19:04

Ganska ofta ringer det telefonsäljare hem till oss. Till er också antar jag. Dom jobbar så konstiga tider.. jag menar "vanligt folk" jobbar ju dagtid.. Det är då dom ringer som värst.

För er som inte känner mig så har jag världens fjantigaste röst. Jag skämtar inte när jag säger att jag låter som en femåring i telefon..


Eftersom jag oftast är hemma dagtid så är det jag som får prata med alla tele säljare här hemma.. Det brukar låta så här:


-Hej jag ringer från......( företaget dom ringer från )...Har du mamma eller pappa hemma??

-Ehhh ( skit irriterad över att dom tror att jag är ett barn..) Det är faktiskt JAG som är frun i huset!

-Ojdå! Nämen förlåt du lät som ett litet barn..

Trodde dom att den där sista kommentaren på nåt sätt skulle släta över deras klavértramp? Jag blir ju bara ännu mer skit irriterad. Vilket innebär att jag aldrig för mitt liv skulle köpa nåt.. Inte ens om jag tyckte det var världens bästa produkt..


En gång slog det mig hur otroligt pantad jag var. Om jag istället låtsades att jag faktiskt var ett barn, när dom ändå trodde det.. Skulle jag ju slippa dom på en gång..


-Hej! Jag ringer från...... Har du mamma eller pappa hemma??

-Näää, svarar jag med min ynkligaste röst.

-Nähe, vet du när dom kommer hem?

- Vet inte svarar jag ännu ynkligare.

- Hur gammal är du då???

WHAT?? Dom skulle ju lägga på och låta mig vara, för jag var ju bara ett litet ovetande barn. Chockad över frågan. Som jag absolut inte var förberedd på svarar jag lika ynkligt:

-12 ( tolv måste ju vara en bra ålder.. jag lät nog ändå ganska med..)

- Jaha, stora tjejen... säger säljaren klämkäckt.. Har du hört talas om vår produkt......?? Så började han mala på om allt möjligt.

Va fan, det här är ju inte klokt. Jag var ju bara en tolvårig liten tjej..Kunde ju inte be telesäljaren att dra för det skulle nog en tolvårig flicka med ynklig röst inte våga.. Eller??

-Blalanblablablablablbaqlablablaaa fortsatte han i luren..

Jag lyssnade inte utan vara bara så oerhört chockade över att min superplaan inte fungerade. Trodde han att jag skulle lyssna intresserat och sen försöka hjärntvätta mina föräldra om att vi inte kunde leva utan hans dumma produkt??

Till sist tog jag i allt vad jag kunde.

- DU FÅR NOG RINGA NÄR MIN MAMMA ELLER PAPPA HAR KOMMIT HEM!!

Sen la jag på..


Mitt super knep för att slippa försäljaren funkade INTE om man säger så.



I morgon ska jag nog skriva om min fladdermus.. Den historian har jag inte berättat på flera år...


Jenny


Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards