Alla inlägg den 10 november 2009

Av Jenny - 10 november 2009 14:38

Nu börjar det närma sig.. Bara sex dagar kvar till tant eller riktig vuxen som man också kan kalla det...

Nu börjar jag märka av tantigheterna..Idag bäddade jag tex sängen direkt när jag stigit upp.Inte så där slarvigt att man bara slänger på täckena. Utan ORDENTLIGT..sträckte lakanen och la på täcken och kuddar och ÖVERKAST och prydnadskuddar... Har även börjat bli så där oerhört petig i köket. Bänkar och bord SKA torkas av DIREKT. Jag tjatar och gnatar som en hundraåring. Det är inte klokt.

När jag var 18 lät man ju allt porslin som fanns i skåpen anvdas innan man diskade. Det var liksom ett jätteberg av disk över heeeela diskbänken. Hade man tur så kom mamma på besök och diskade allt. Filip som iofs är 36 år ( snart 37 ) är i det stadiet fortfarande. Men hans mamma kommer inte hit och diskar. Bara på julafton..Han har mig istället. Nu har vi diskmaskin. För det har man när man är vuxen. Men att det skall vara så svårt att sätta i disken i den.Jag vet nu lät jag som en riktig tant. Så här brukar jag säga:

( Läs med gnatig tant röst )

-Filip, ATT det ska vara så svårt att sätta in disken i diskmaskinen. Det tar inte längre tid att sätta in disken där, än vad det gör att ställa ner den i diskhon..

Visst är det obehagligt, det är så man ryser. Så här säger ju alla som är mega vuxna. Har jag gått och blivit smygvuxen, utan att ens märka det?!

Sen klagar jag på kläder som inte ligger i tvätten, och att boende här hemma inte lägger in sin vikta tvätt, och att dom inte ställer undan sina skor. Utan lämnar dom mitt på dörrmattan så man snubblar över dom när man går ut eller in genom dörren. Jag har tom börjat tjata om att prydnadskuddarna i soffan ligger mosade huller om buller i soffan. Jag har väl ALDRIG brytt mig om PRYDNADSKUDDAR.


Men GUUUD vad har hänt?? Jag har ju blivit vuxen..Jag som tyckte att jag var det mest ungdomliga som fanns.. Shit!! Nu tar jag bussen in till stan och köper skinnbrallor i guld.. Eller så tar jag Hilda och Felix på cykeln. Jag kan ha Felix på styret och Hilda bak på pakethållaren. Har vi tur hittar vi en moppedist som vi kan stolla med..Det skulle genast få mig att känna mig som 15 igen. Dock skulle kanske soc. bli tvungna att ta mina barn ifrån mig....Kanske ska tänka lite på det där först. Det kanske räcker att jag har ett berg av disk i diskhon ikväll.. Kan tömma ut tvättkorgen på sovrumsgolvet så det ligger smutstvätt över allt..Det skulle verkligen kännas ungdomligt.


Så länge jag inte börjar ställa fram små porslinsfigurer så är det nog lungt... Eller??!!

Jag är inte ens sugen på choklad, shit......eller jo om jag känner efter riktigt noga. Men det skulle nog räcka med en ruta.. HJÄÄÄÄÄÄLP!


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards