Alla inlägg den 16 november 2009

Av Jenny - 16 november 2009 19:34

Idag vaknade jag först av alla. Varför gör man alltid det när man fyller år?? Filips väckarklocka ringde tre ggr innan han vaknade. Felix låg på en madrass på golvet vid vår säng och snarkade högt. Jag tror Filip försökte skaka liv i honom i en kvart typ. Innan Felix sa med mörk tonårsstämma:

- Jag oooorkar inte sjunga för mamma..


Filip knallade ner för trappan och då DUNSADE Felix efter. Undrar om dom trodde att jag skulle sova vidare efte det?? Jag låg i sängen och väntade på underbar sjönsång..Samtidigt som Felix pratade så högt han bara kunde i köket. Ett flertal ggr kunde man höra Filip hyscha på honom.

-Scccchhhhhh!! mamma vaknar ju!!

Ehhh, mamma var redan vaken innan ni började ert födelsedags stohej!! Till sisst kom dom intågande. Det borde vara förbjudet att sjunga på morgonen.. Jag låtsades vakna och såg ytterst överraskad ut... Filip lastade upp paketen på sängen och tonårs Felix 6 år vräkte ur sig, - SHIT vilket stort paket.


Jag fick två fina teckningar av Felix. På den ena hade han ritat mig som ett monster med ett stort öga i mitten, brevid monstermamma hade han ritat sig själv helt normal..


Filip hade varit en väldigt god man och för en gångs skull köpt sånt som jag önskat mig. Fick en Bourgie lampa, trots att jag redan har en... En arbetslampa til mitt sybord..ett presentkort på Lagerhous, en bukett med vita liljor. En bok som jag egentligen inte alls ville ha.. Och bäst av allt ett kupong häfte med TID!!! Tid med Filip det innehöll allt från Bio besök til hotellövernattningar med shopping, Chokladfrossar kväll mm. Tyvärr ingen fettsugningskupong..


Gud hade inte överraskat mig på min födelsedag.. ( Lite besviken )Nu när jag är trettio år är jag såpass vis att jag förstått att man inte kan ha för höga förhoppningar på Guds mirakel.. Vill man ha nåt gjort får man göra det själv..

Pga. Guds förrådan har jag idag brutit mot ett budord.. FROSSERI..

I morgon är det jag som tar på promenadskorna och tar en megalång morgonpromenad. Nu får jag se till att det händer nåt. Sa jag att jag åt kladdkaka till frukost?? Filip som serverade det. LÄTT att låta bli då liksom.. Det sabbade hela dagen. Men imorgon kör jag igång HÅRDARE än någonsin.


Nu är det bara trettioårs festen kvar. Ska bli himlans kul. Funderar på att ha tema PERUKFEST.. Fast då slutar det väl med att jag sitter här själv i en peruk..


Tack för alla gratulationer:)

Kraaaam Jenny



Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards