Alla inlägg den 3 november 2009

Av Jenny - 3 november 2009 12:32

Hej på er..

Det snurrar fortfarande i skallen på mig.. Men jag försöker låtsas som ingenting. Felix är hemma från dagis.. Han är egentligen inte sjuk. Han har bara fått en sjudundrande vagel i ögat. Ser ut som om han fått värsta smockan. Stackars unge. Jag brukar också få vaglar ibland. Förra hösten hade jag en som var sjuuukt stor. Kunde knappt öppna ögat. Den var så envis att det nästan tog hundra år innan den försvann.


Hilda har lärt sig rulla från mage till rygg. Det är bra! Hon har ju rullat från rygg till mage under en månads tid. Men har absolut INTE velat ligga på mage. Det har varit en gnutta frustrerande. Man har lagt henne på en filt på golvet. Bullat upp med roliga leksaker runt omkring. Hon låg still i en sekund. Rullade runt på mage. skrek som en galning. man vände tillbaka henne hon var gald i en sekund sen vände hon sig till magläge igen och gallskrek.. Nu när hon kan vända tillbaka sig tänker jag att hon kan rulla lite fram och tillbaka. Men nähe.. Det gör hon nte.. Nu rullar hon iväg.. långt utanför filten. Ska det var sååå??? Kan hon inte bara ligga still och leka?? Det var ju en sån bebis jag beställde. Måste ha blivit fel vid leveransen.


Hon har börjat forma munnen och gör dom allra sötaste små ljud. Dom är söta ända tills hon blir hungrig och sötljuden går över i gallskrik. Då är det inte lika gulligt, mest bara bråttom..


Igår skickade jag Filip att köpa två par byxor till Hilda. Heffaklumpen har vuxit ur typ ALLT.. Jag visste att det var en vild chansning att skicka honom.. Men hon behövde verkligen byxor, och jag var så yr. Han kom hem med två par mysbyxor. Ett par grå och ett par cerisa. Helt ok. Jag hade dock köpt snyggar och mer opraktiska ickebarnvänliga... men dessa var mkt barnvänliga och säkert himlans sköna. Sen hade han köpt en mini, mini Star Wars tröja, en grå...???? Hallå!! Nu ser vår skalliga lilla flicka ännu mer ut som en skallig liten kille. Man klär gärna skalliga pojkliknande bebisar i rosa eller rött för att folk inte ska ta miste.. Nu måste man byta blöja på henne för att vara hundra på att det VERKLIGEN är en tjej..Stackars unge;)


Nu har visst pojkbebisen kräkt på Star wars tröjan.. Får genast ta på henne en tjejtröja..

  


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards