Alla inlägg den 6 november 2009

Av Jenny - 6 november 2009 17:33

Hilda har blivit gaaalen. Förrut var hon världens mest nöjda bebis. En riktig lyxbebis. Så där så att om man hade fått henne först. Hade man troligtvis haft 20 ungar, jag skämtar inte..Tur att vi fick ett vanligt barn först:)


Man kan inte längre lägga henne på en filt på golvet. Då blir hon förbannad. Antingen rullar hon iväg och skriker för att hon inte kan rulla dit hon vill. Eller så skriker hon för att hon inte vill ligga på magen, och ändå envisas med att rulla runt till mage. Eller så skriker hon för att hon ligger på rygg och inte kommer runt till mage pga ev hinder. Samtidigt står Felix nån stans i närheten och säger mamma, mamma, mamma, MAMMA!!!
Hilda vill bara sitta, stå eller flyga. Bara det att Hilda inte kan sitta, stå eller flyga.

Med tanke på hur många barntillbehör det finns att köpa är det konstigt att det inte finns nån typ av sele som man kan sätta på sig. Den skulle ha uppsträckta armar, så man kunde gå runt med sin lilla bebis i flygposition hela tiden. Helst skulle det finnas en kräkfångnings grej precis ovanför mammans huvud. Hmmmm, undrar om jag ska söka patent på den idén.


För en stund sen fick jag för mig att jag skulle sätta upp Hildas blommiga elefant som jag beställde för tvåhundra år sen.. Filip är iväg och kör Elvis ikväll, och jag är hemma med Vilddjuret och Heffaklumpen ( som är så tung att man inte kan bära henne på en arm längre ). Ändå skulle jag envisas med att tapetsera upp elefanten. Man kan säga att det var en tålamodsprövning... Hilda ville inte ligga still, sitta still, stå still eller flyga still. Felix skulle hjälpa till och limma. Det kanske blev lite mer lim än vad vi egentligen behövde. Elefanten är nu på plats efter mkt om och men. Dvs om den inte her trilllat ner ( måste genast springa upp och kolla..vänta......den satt kvar..puh!!). Om jag hade varit själv hade den nog blivit lite bättre.


Undrar om olika arbetsgivare förstår vilken merit det är att ha barn?? Man får så mkt bättre tålamod, man lär sig liksom att göra tiotusen saker samtidigt, samt utföra svåra saker under hög press. Tom  göra alla dessa saker samtidigt under grov påfrestning, såsom tjat folk som klättrar och drar i en och tjurar för att dom inte får som dom vill..

I mitt nästa lönesamtal tänker jag säga att jag gör mitt jobb utomordentligt..plus att jag faktiskt har barn. Därför borde jag ha sååå mkt högre lön!!! Så det så!!


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards