Alla inlägg den 9 november 2009

Av Jenny - 9 november 2009 20:05

Vi har varit på gång att köpa bili typ en månad..men Filip har velat fram och tillbaka. Han har sååå svååårt att bestämma vilken bil vi ska ha. Jag har vissa krav:

1. Den ska vara svart..

2. Den ska ha drag.

3.Den ska ha AC

4. Vi ska få plats allihop, alltså ingen tvåsits.

5. Den ska vara SVART. Jasså hade jag redan skrivit det. Då kanske det framgår vilket som är viktigast..


Jag har övertalat Filip att vi vill ha en SUV..Så det är han med på.


Tanken var att vi skulle lämna in vår nuvarande bil i inbyte..Allt klart med värdering av vår bil samt banklån..

I natt var det inbrott i bilen..

När Filip kom ut i morse saknades ratten, framlyktorna,bilstereon..och ja jag vet inte mer för jag blev så arg att jag slutade lyssna..Den är nog inte värd lika mycket längre..

OM vi hade köpt bil när vi egentligen skulle. Hade vi kunnat hyra släp och åka till tippen med all skit som ligger i garaget. DÅ hade bilen kunnat stå INNE i garaget istället för utanför!!! DÅ KANSKE DOM FAKTISKT INTE KUNNAT KVADDA BILEN!!

När bärgningsbilen kom och bärgade bort bilen, fick Filip bilpanik.. Genast åkte han till bilfirman för att köpa bil.

Nu har vi en ny bil.. Att det skulle behöva kvaddas en bil för att han skulle få tummen ur.. Hade jag vetat det hade JAG kvaddat den för längesen.


Nu har vi en svart bil,en SUV, den har drag, AC ( nej jag är inte manipulativ..)och alla får plats.. Än så länge.. Om jag äter mer choklad så kommer jag snart INTE få plats. TUR att jag inte ska äta mer choklad..


Egentligen har vi två bilar. Vi kunde ju inte byta in vår gamla bil.. Så nu hoppas vi att dom lagar den snabbt så vi kan sälja den fort.. Så himla typiskt. Sånt här händer bara OSS!!


Jenny

Av Jenny - 9 november 2009 14:05

Inbrott i bilen i natt.. hmm. Mycket att stå i just nu. Skriver mer sen..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards