Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Hollywood here I come..

Av Jenny - 18 november 2009 19:40

Vilken dag!

Snacka om att vara en kass morsa.. Armen har värkt så idag att Felix fått spela datorspel typ hundra timmar.. Han tycker förståss att jag är världens bästa mamma.. Jag har gjort allt i min makt för att få Hilda att sova så mkt som det bara går.Det har funkat så där bra.. Den där sprutan tog verkligen musten ur mig.. Bara vi inte blir sjuka nu.. Det är iaf väääldigt skönt att ha det överstökat.. Nu slipper man gå och fundera på om det är bra eller dåligt att ta sprutan. Gjort är gjort och går aldrig att ändra på..


Man fick lite läskig feeling när man stod där och köade på mässan.. Likadant när man väl kom in och såg alla vaccinations båsen.. Fick lite krigskänsla.. Detta är sånt som man kommer berätta för sina barnbarn sen, om hur folk köade i timtal.. och att dom nästan slig ihjäl varandra i jakten på sprutan ( man kommer givetvis att överdriva.. det gör man när man är gammal..). Dvs OM man nu får några barn barn.. Man kanske blir totalt steril av sprutan.. För min del hade det varit ok. Då hade jag sluppit att sätta in en ny spiral eller käka p piller och sånt där annat tjafs.. Då hade jag ändå varit på den säkra sidan.. Filip hade nog också tyckt att det var bra med tanke på att avhållsamhet är vårt nuvarande preventivmedel..Här hemma ska inte bli fler barn!! Jag vill verkligen ALDRIG mer bli så här stor..ALDRIG. Det är så jäkla svårt att bli av med fettet när det väl fått fäste..och min självkänsla ligger långt under för vad som är normalt...USCH! Nu vill jag inte tänka mer på det..


Felix väger 25 kilo.. Det är typ så mkt jag ska gå ner. Man kan alltså säga att jag ska gå ner en hel Felix.EN HEL MÄNNISKA... INte riktigt men nästan..Men till att börja med ska jag gå ner en Hilda. Hon väger baaara 8.6 kilo..


Imorgon börjar jag med urtrista morgonpromenader. Ska upp innan Filip och hinna ut innan han drar till jobbet.. Alltså helt barnfritt= skönt och troligtvis avkopplande..Jag tänker bara stiga ur sängen och dra på mig kläder..Inget fix och trix för att se mänsklig ut. Möter jag nån får dom väl bli skraja då. För nu är jakten på Jenny igång..


I veckan ska jag även unna mig lite solariesol (=lusterapi kan man kanske kalla det..bara min blekgröna färg förvandlas till något mer orangebrunaktigt.. ) OCH jag ska bleka tänderna UR mega onarturligt vita.. Hollywood here I come!!


Jenny





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards