Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Vem bytte ut min lyxbebis mot ett monster??

Av Jenny - 17 november 2009 22:57

Som ni alla vet har ja två MONSTER.. eller jag menar två barn. Egentligen kan man säga att jag har fyra barn.. Elin mitt elaka styvbarn;) och Filip min slarviga man..

Hilda har som jag berättat tidigare varit en bebis i lyxvariant. Felix föddes vild, då menar jag VILD. Han är egentligen INTE så vild. Han har bara väldigt mkt spring i sina ben. Det stora problemet med honom är att han blir helt galen så fort vi har folk. Han kan sitta helt lungt och stilla ända tills det ringer på dörren. Då är det precis som om självaste Djävulen flyger in i hans lilla femårskropp och tar över.. Varför blir barn så?? Varför måste dom hålla låda för gästerna, när deras trötta mamma inte vill annat än sitta stillsamt och prata med den som är på besök.. Jag var exakt likadan. Man körde liksom värsta racet tills mamma var explosinons färdig. Inte förrän då fattade man att hon menat allvar alla dom 273 ggr hon sagt till mig och min bror att lugna ner oss..

Vissa gäster har varit i chock över Felix energi nivå.. Fattar inte själv. Han blir som förbytt. Sen när gästerna gått blir han snälla, lugna, lilla kramgoa unge igen..Kan han inte vara så när vi har folk, så dom kan se vilken fantastisk krabat vi har??


LyxHilda har också fått Djävulsbesök i sin lilla kropp. Detta tysta, nöjda lilla barn,har kommit på att hon kan låta. Hon kan dessutom låta väldigt högt. i början tyckte jag att det var gulligt. Nu tycker jag inte det längre!! Funderar på om man kan operera bort stämbanden tillfälligt.. Hon kan få tillbaka dom när det är dags att börja prata. Jag vet att ni tänker att alla bebisar skriker. Men detta är inte ett normalt bebis skrik. Detta är helt SJUKT. Nästan så fönsterrutorna spricker. Tänk att du ska skrika ditt allra ljusaste skrik jättehögt. Så där så att man får tinnitus och ont i halsen.. Så skriker hon. Jag har ringt upp både mamma och Gudmors Josse så dom skulle få höra hur illa det var.

Tänk att en sån liten krabat kan komma på; att om jag vill göra något annat än just det som hon gör i sin position för tillfället. Så kan hon skrika så där as högt.. För då kommer någon och plockar upp henne. Nu håller vi oss mest hemma pga svin influensan. Men om vi skulle röra oss bland större folkmassor hade man troligt vis fått sätta en ljuddämpare på henne.

Undrar vad grannarna tänker. Nu kan man verkligen säga att den lugna perioden är över. Helt plötsligt känns det inte så tokigt att börja jobba igen..


Så om ni undrar varför det inte finns färdigskrivna blogginlägg tidigt på fm som det brukar.Så beror det på mitt allra minsta monster..Jag får liksom passa på när man får tre sekunder tystnad/ lugn..


på tal om nåt helt annat..


Nu är det bestämt att det blir perukfest..( nu ska alla jubla ) Har man ingen peruk får man stå utanför!!! Ha! tror ni ja!! har man ingen kommer jag rota fram Felix gamla peruker och trycka på dom peruklösa..Jättekul tycker jag. Men vi får väl se om jag och Filip sitter här ensamna i peruk.. Kanske ingen som kommer pga temat..

Vi har iaf beställt varsin. Filips heter "Brad blond", Haha. Ska bli underbart:)

Den officiella inbjudan kommer troligtvis imorgon..


John och Josse, jag förväntar mig att ni kommer!!! OCH att ni har tvåhundra kakor av dom DOUBBLE, gärna i light variant..


Kram Jenny

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 22 november 2010 14:24

Ni hittar mig här www.janethepain.se   Jag hoppas ni hakar på        ...

Av Jenny - 18 november 2010 23:32

Nu flyttar vi...Hoppas verkligen att alla är med nu..För att hamna rätt klickar ni på adressen www.janethepain.se   Vi ses där:) Passar på att tacka bloggplatsen för denna tiden. Det har varit en fantastisk blogg att använda. Men nu vill jag ha...

Av Jenny - 18 november 2010 22:58

Era tävlingsbidrag är nu publicerade.. Imorgon drar jag en lott:) Visst är de spännande..   Jenny ...

Av Jenny - 18 november 2010 16:56

Här hittar du allt du behöver till stora julbaket.. www.formodesign.se   Något jag borde satsa på i jul är formen till pepparkashuset.. Då kanske det skulle bli mindre svordommar vilket troligtvis skulle resultera i fler julklappar.......

Av Jenny - 18 november 2010 11:01

Nedräkningen fortsätter..1 dag kvar till den stora flytten.. Alltså premiären av nya bloggen;) Har nu alla som vill vara med och tävla om en svart eller vit Tam tam från www.anyhow.se lämnat in sina bidrag?? Imorgon publicerar jag alla kommentar...

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards