Alla inlägg under januari 2010

Av Jenny - 4 januari 2010 15:19

Måste bara meddela att herr Grönqvist (vår lilla fågel, för er som missat det) i trädet har fått ganska många polare..Nån har tydligen tjallat att det finns mat här.

Nu har vi ett flertal Gråsparvar, Talgoxar och en liten Blåmes som kommer hit och käkar.. Ska också meddela att det inte är någon större risk att Filip kommer ägna sig åt fågelskådning.. OM han nu skulle få för sig att göra det skulle det nog inte gå så bra. Han trodde nämligen att en blåmes var en sädessäla..( stavas det så??) ILLA! Men, han kan ju så mkt annat. Sånt som Hockey och Krig.. Bra blandning. JAG kan lite om allt i stället..utom om hockey och krig..

måste betyda att jag och Filip är en bra blandning..


Jenny

Av Jenny - 4 januari 2010 12:43

Jag pratade med en nära vän häromdagen. Singelkompis som börjat nätdejta.. Det är ju så inne med nät dejting.. För mig känns det skitkonstigt att folk verkligen träffas så. Men det är tydligen det NYA.. Jag var redan fast med Filip när nät dejting kom på modet.. Vilket jag är glad för!!


Samtalet:


Hon: - Jag ska på dejt ikväll..

Jag: - Jaha vad kul! Med vem då?

Hon: - Ehh jag vet inte.. jag har träffat honom på nätet.

Jag: - Jaha..Akta så han inte är en galning och mördar dig ( man har ju läst i tidningarna..)

Hon fortsatte att berätta om sitt fartfyllda singelliv. Om allt som rörde dejter och karriär..Jag satt givetvis med en skrikig bebis i luren och en halvbråkig femåring i bakrgrunden. Som hela tiden frågade: HAR DU INTE PRATAT FÄRDIGT SNART? HAR DU INTE PRATAT FÄRDIGT SNART?HAAAAAAR DU INTE PRATAT FÄÄÄÄÄÄÄÄÄRDIGT SNART?????

Att vara en bra vän som lyssnar, samtidigt som man är en bra mamma är totalt OMÖJLIGT!

Efter ett tag sa jag till kompisen:

- Gud det här känns som en dålig svensk film.. Du sitter och berättar om ditt händelsefula liv och dina dejter. Medan jag sitter och byter blöja. ( Visst är det så i alla filmer..).

Hon: - Jaaaa, fast syftet med alla mina dejter är ju att jag nån gång ska få byta blöja..

PAUS....

Jag: - Ehhh jahaaaaa, fast så säger du väl inte när du går på dejten???!!

Hon: -( ASGARV, sen...) NÄÄÄÄÄÄÄ!


Jenny


Av Jenny - 3 januari 2010 11:52

Jaha.. Då kan man nästan säga att vårt hem har förvandlats till ett hälsocenter.. Inte en godisbit, kakbit eller nåt annat sockerfyllt har förts innanför våra läppar.. Igår åkte vi tio mil för att hämta kaninen.. Det var den första hårda prövningen..att sitta så länge i bil utan att mula i sig godis. Det är näst intill omöjligt. Men vi klarade det alldeles utmärkt.

Filip hade packat med resmat i form av skink mackor och kaffe ( mkt imponerande). När det var dags att käka öppnade jag burken och överst låg två pepparkakor.. Genast fick vi ta utredningen vad som räknas som kakor och annat onyttigt.. Själv tycker jag att man hör på namnet-pepparKAKOR.. Nu vet han iaf att det inte är ok att äta nåt som kallas kakor..Kaffetermosen hade för övrigt läckt ut på hela golvet i bilen.. I kaffepölen låg min plånbok, mössa och mina vantar. VERKLIGEN UNDERBART!!!


Filips mamma var barnvakt under färden. Väl hemma efter kaninshoppingen, skulle vi hämta ungarna. Vi blev bjudna på mat och kakfat = andra prövningen.. Filips mamma tittade surt på mig när jag sa att VI inte fick äta sånt.. ( Filip är uppväxt på bullar och kakor ). Det låter som att jag bestämmer att FILIP INTE FÅR äta nåt... Men han har faktiskt bett om hjälpen själv..Han säger att han saknar karaktär och att jag typ ska nita honom om han käkar nåt dumt. Till skillnad från viktklubb.ses´ ojdå metod.. Står JAG  redo med boxhandsken hela tiden.. Det är klart att det inte är så farligt att äta bara en liten kaka. Men varken jag eller Filip har den där EN funktionen. Vi mular i oss tills vi nästan kräks.


Därför ger jag nu två lappar på huvudet till mig själv.


Jenny

Av Jenny - 1 januari 2010 12:18

Välkommen du ljuvliga hälsosamma år..Efter en oerhört hälsosam frukost är jag så sugen på choklad att jag skulle kunna nita vem som helst.. Omvärlden.. PASSA ER!


Jag och Felix sitter i soffan och spelar hans nya BUZZ Robotspel.

Varje gång jag vunnit en omgång skrattar jag segeraktigt och elakt:

-HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Varje gång han har vunnit, skrattar han likadant:

-HAHAHHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAH! Jätte högt och jätte elakt...

När vi vunnit båda två skrattar vi båda:

-HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA, MOAHHHAHAHAHAAHAH

Efter en stund hör vi Hilda från köket:

- HAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHA.

Hon går omkring i sin gåstol och skrattar jättehögt och elakt.

Jag och Felix tycker det är jättekul att hon härmar oss, och skrattar högt och elakt bara för att se om hon fortsätter att härma oss. Det gör hon..

Efter ett tag tröttnar vi och Hilda blir tyst.

Men så hör vi Filip gå fram till Hilda i köket..

-Nu har du allt bajsat din lilla plutt, det känner jag allt..Säger Filip till Hilda..

-HAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHA!!! skrattar Hilda:)



Snacka om att ha känsla för tajming..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards