Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Jenny - 13 januari 2010 21:53

Felix: -Mamma, varför sminkar du dig ALLTID efter att du har duschat?

Jag: - För att pappa ska tycka att jag är snygg...och inte tro att jag är ett läskigt monster..

Felix: -Jag visste det. Det är bara för att han ska bli ännu mer käääärig i dig.


Jenny

Av Jenny - 13 januari 2010 21:35

Den 1:a JÄTTE stora chokladprövningen är på ingång... Först en liten mjukstart på torsdag...Ska nämligen baka på jobbet...Det är ifs bra att det är på jobbet, för då är jag inte ensam med smeten.. Då måste man uppföra sig och kan inte slaffsa i sig hela smeten själv. Det händer ju så lätt annars.


Den 2:a prövningen är på fredag..Då ska jag och Felix baka inför hans kalas.. Han har beställt en choklad tårta..F*N liksom. Ungen gillar inte grädde.. Det värsta jag vet är prinsesstårtor och övriga gräddtårtor.. Det hade varit så bra att göra en SÅN.. Det hade varit så mkt lättare att motstå. Men icke..Han ska ha en chokladtårta, dvs en stor kladdkaka som grund som sen smetas in i nutella, och på den ska han tydligen ha smarties utströdda..och gula eller guuuldiga ljus.. HUR ska jag överleva detta??


Felix födelsedag är en fälla jag gått i förrut. Så jag vet liksom att det är kört om jag börjar vekna, och får för mig att man faktiskt får äta bara på födelsedagear och fester.. Det går INTE..Då börjar jag hitta på dumma ursäkter..som att livet är en fest..och sånt. Nej inte en bit ska jag äta..Det kommer vara kalasfika på både lördag och söndag.. Hmm, två dagars bak och sen två dagars fika.. Oooo jag tar ett djupt andetag redan NU.


Ni kan börja "betta" nu... Tror ni jag klarar det eller inte.. ??Jag och Filip kommer ju garanterat bråka om vad som är ok att äta och inte. Han har fö börjat moffla i sig halstabletter som kompensation för godis.. Det är fusk tycker jag.

-HAR du ont i halsen? frågade jag elakt..

-EEehh jaaaa, svarade han helt otrovärdigt..

OM man har ont i halsen köper man ju typ Viks eller nåt inte Läkerol! Eller??


Jenny

Av Jenny - 13 januari 2010 10:36

Nu när jag är trettio år gammal..har jag förstått att man inte alltid kan klä sig snyggt.. Tidigare har det varit viktigare att ha snygga kläder än praktiska kläder..Egentligen tycker jag så fortfarande (för jag är såååå ungdomlig). Men den här kylan har tvingat mig att tänka om. VERKLIGEN TÄNKA OM.. Jag har bytt mina snygga skepparkavajer i ull (som fö fortf är för små..går liksom inte knäppa pga hängbuken..)mot värsta skidåkar outfiten. Tvångs köpte en Everest jacka för 1500 spänn, sura pengar att lägga på nåt man inte vill ha... Den ska jag ha för resten av livet (när det är jättekallt då förståss..). Vägrar köpa en så ful och praktisk jacka igen.. Troligtvis blir det inte så här kallt nästa vinter så då kan nog skönheten få gå före...igen..Hoppas jag!! Missförstå mig rätt..det får gäärna vara snö..

  

Sista bilden 2009..Obs, Hilda var uppe ur sin megatjocka åkpåse i fem sek när bilden togs.. så ni inte tror vi är gaaaalna..;)


Aldrig tidigare har jag (om man bortser från när jag var barn), sprungit runt i termobrallor och skidjacka.. Det har jag inte gjort nu heller.. Men jag har snott Filips Goretexbrallor när det har varit som kallast.. Har tom grämt mig över att jag inte önskade mig ett par termobrallor i julklapp. TERMOBYXOR!!! Känns som om jag är fem igen.. Tydligen är det väldigt bra att ha..har det visat sig.

När man kommer från sydligare breddgrader, som jag gör, behöver man inte sånt tjafs. Då ser man knappt snön.. OM det någon gång skulle komma en flinga eller två, så är dom garanterat borta inom fem minuter..Här uppe är alla lika fult klädda...så det gör inte så mkt om inte jag heller är det..


Jag är verkligen glad över denna rejäla vinter, och den får gärna hålla i sig..Men räcker det inte att det är 5 minus?? Det är lite mer humant..

Sen i slutet av februari kan vårsolen titta fram. Åhhh, det kan väl bli en lååååång vår för en gångs skulle. JAG BER TILL GUUUUUUUUUUUD...

Snäääälla snällla GUUUUUD, ge oss våååår. OBS! ALL snö måste försvinna över EN natt!!! Hör du det Gud?! HÖR DU DET...???


Jenny


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards