Alla inlägg under januari 2010

Av Jenny - 11 januari 2010 17:17

Jag har jobbat exakt hela helgen..har bara varit hemma och vänt..Första vändan jag var hemma hotade jag Filip med skilsmässobråk om det inte var städat och fint när jag kom hem på måndag morgon..Dvs. jag ville att det skulle se ut som när jag lämnade det på fredagen..

För att det skulle gå rätt till i tvättstugan satte jag på en maskin vätt. Resterande tvätt sorterade jag. La sedan en stor tvätthög på golvet i tvättstugan och sa tll Filip:

-Nu har ja satt på en maskin tvätt.  ALLT detta går att torktumla tillsammans utom dina t-shirtar..

Denna högen på golvet är sorterad och klar. Allt det går att tvätta ihop..

(Detta uppfattade han bara som ett konstaterande)


Jag tycker att jag var as mega tydlig. Men det var jag tydligen inte.. Jag borde ha sagt:

-Nu har ja satt på en maskin tvätt.  ALLT detta går att torktumla tillsammans utom dina t-shirtar..( jag tror faktiskt inte att han uppfattade det där med t-shirtarna heller..

Denna högen på golvet är sorterad och klar. Allt det går att tvätta ihop..Släng in det i maskinen och tvätta det också..


Hur kommer det sig att komunikation mellan män och kvinnor är så ofungerande..? Filip säger jämt att jag är otydlig..Jag tycker att jag är suuuuper tydlig..Dessutom tycker jag att när man varit ihop åtta år borde det räcka att man pratar halva meningar...Han borde förstå ändå..

From Nu ska jag bara prata halva meningar med Filip..HA!! så får vi se hur det går.. 

Måste tillägga att resten av hemmet faktiskt var i det skick jag lämnat det.. Pluspoäng till han utan hår:)


Jenny


Av Jenny - 11 januari 2010 10:19

Idag har jag konstaterat hur dyrt det är att bli gammal../äldre..

När jag var tonåring ville jag inget hellre än att få flytta hemifrån. Då hade jag ingen aning om vilka kostnader det innebar. Då var det lyxigt att vara vuxen. Man skulle ha ett jätteroligt jobb och tjäna massor av EGNA pengar..Man skulle shoppa obegränsat med snygga kläder och gå till frisören var och varannan vecka. I min jättelyxiga lgh skulle jag ha världens största walkincloset, med en hel vägg med jätte snygga skor..Mina jätte fötter skulle givetvis krympa ihop till strl 38..Jag skulle ha ett eget gym i källaren. Så jag kunde träna varje dag, när jag ville..

När jag sen verkligen flyttade hemifrån, ung och naiv levde jag på en minimal inkomst.. Hade aldrig klarat mig på den idag..

Man skulle betala hyra, elräkning, telefonräkning och köpa mat. Maten var ju ganska lågprioriterad..Detta var ändå ganska låga utgifter. Nu 12 år senare har man typ 20 dubblat dom utgifterna.

Jag har ett jätteroligt jobb. Dock tjänar jag inte ofantligt med pengar...Visst unnar jag mig saker som vuxen. Men inte dom sakerna jag som tonåring trodde att jag skulle unna mig. Man får betala massa pengar på ett gymkort, pga att man inte alls har plats eller råd med ett hemmagym..Man får gå till en fotspeciallist och fixa till fotsprickor som blir värre ju tyngre man blir. Man har dessutom fått värsta kalle anka fötterna efter två tunga graviditeter..Dvs fötterna har blivit större istf mindre..jag trodde inte det var fysiskt möjligt..

Inte köper man massa snygga kläder till sig själv heller.. Ist handlar man till sina barn. Frisörbesöken ersätts av medicinsk fotvård och kiropraktik..Semestrarna som tidigare var helt lugna och spenderades på i solen på diverse badplatser har ersatts av ett landställe nära en sjö. Men att ligga still i solen är långt borta. Nu ska det badas oavbrutet och se till att små monster inte drunknar..Dessutom ska det åkas på massa barnvänliga resor.. Astridlindgrens värld, High Chaparall, Liseberg, Gröna Lundh...mm. Undrar vad som kommer bli nästa grej.. För det känns som att det tillkommer nåt för varje år som går..


Jenny

Av Jenny - 10 januari 2010 13:57

Nu äntligen börjar Felix rum bli klart..

Hans favorit färg just nu är SVART..helt till min belåtenhet.. Men det kan ändras snabbt. Då gäller det att slänga in lite av den färgen han vill ha..

Tur att man är gammal scout ( det räknas väl även om man bara var 9 bast när man var med..?!). ALLTID REDO.

            

I detta barnrummet har vi verkligen satsat på förvaring. Så skönt att kunna städa undan ordentligt. Lika lätt att riva fra allt ORDENTLIGT också..

Billhavet skippade vi dock. Känns som att han är lite för stor. Kanske bygger upp det till Hilda när hon blivit större.

Till sängen finns en sänghimel ( mörkblått med stjärnor )som man spänner upp som ett tält. Mkt spännande att leka och sova där då.


Jenny

Av Jenny - 10 januari 2010 11:42

Nu har jag börjat på mitt nya boende. Känns jättebra. Schemat skiljer sig dock en del mot mitt tidigare. Men jag tror det blir bra. Ganska skönt att få en riktig långhelg emellanåt. Det faller sig så ypperligt att jag är ledig både när Felix fyller och när min supersmarta lillasyster fyller. Min lillebrorsa fyller i samma veva så det kommer bli värsta födelsedagsturnén söderut..

Mathilda ska nog få nån typ av mattebok..kan säkert hitta nån med mätsystem och grejer..Tänk vad glad hon ska bli.

Nu ska jag försöka vila lite innan det är dags att köra igång igen..


Jenny


Av Jenny - 9 januari 2010 11:14

Filip säger att jag är som Darth Vader...Han menar att nånstans i all ondska finns det liiiiite, liiiiiite godhet..

  



Själv tycker jag att jag är mer som Judy Garland i Trollkarlen från Oz, alltså godheten själv...


  


Jenny

Av Jenny - 8 januari 2010 23:46

Jaha.. då har man jobbat sitt första pass efter mammaledigheten. Känns fantastiskt bra. Det blir lite pusslande för att få ihop det.. Men det ska nog gå. Höll dock på att frysa ihjäl när jag skulle hem. 24 minus..Total ISTID!


I går var vi på stan.. Filip hade på sig sin låtsas snut tröja som han köpt på en marknad för hundra år sen.. Han gick runt hela dagen och tjatade om hur mkt respekt han fick av alla. Speciellt av lilla cafe´flickan som han beställde en stor fet kaffe av..riktigt snutigt.

  

Jag fick bara skriva om detta om jag lovade att berättade för er, att han faktiskt klarat alla polis tester..(typ på sekunden när det gällde fystesterna)..Han kuggade dock på bristen av Historia betygen. Fattar inte att han saknar betyg i Historia, han är ju Historian själv..då menar jag inte att han är gammal utan att har ett enormt skitjobbigt intresse för Historia. Han skulle iaf läsa in det på Komvux, för att kompletera i efterhand.. men det blev aldrig av. Bra tycker jag. Jag vill inte ha en snut snubbe.

Tur att han har sin låtsas snut tröja så han kan känna sig lite polisig ibland..


Jenny

Av Jenny - 7 januari 2010 15:34

Vad heter du? Så letar jag upp dig:)

Av Jenny - 7 januari 2010 13:03

Jaha.. då var man hemma från kiropraktorn.. Det där var ju ingenting. Jag måste säga hur impad jag är av kroppens funktion, och kiropraktorns kunskap. Att man kan trycka på en liten punkt så löser det upp ett problem låångt där ifrån.. Sjukt hur det funkar.

Jag är dock inte helt återställd. Skall dit igen nästa vecka. Billigt och bra... så här i januaris värsta svält tider.Nu vet jag iaf att det är mitt bäcken som är i obalans. Tydligen vanligt efter graviditet. Det visste jag. Men det är ju inte bäckenet jag har ont i. Därför trodde jag att det skulle vara något annat som typ diskbråck eller en tumör. Varför funkar man så? Så fort det är nåt fel på en, så tror man att det är en tumör.

Efter ryggfixningen gick vi en sväng på stan. Tyckte det passade sig bra eftersom det baaara var tio minus ute.. Men fy satan vad kallt det var. Helt sjukt. Mina ben höll på att trilla av. Nu kommer jag inte gå ut mer förrän det har blivit vår. Jo när jag ska gå till jobbet och sånt. Men annars stannar jag inne. Jag är helt klart skapad för mildare väder!!!


Imorgon börjar jag jobba...


Jenny


Ps. Kerstin.. det går bra:) Bara att adda. Ds

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards