Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 18 december 2009 23:11

Nu har jag tjatat så öronen blöder på folk.. På er, på folk i min omgivning och på min fantastiske karl.. Imorgon åker vi och köper en kungsgran.. Han är manipulerad och klar..

Min slutmotivering till köp av KUNGSGRAN var:


Läses med tantig klimakteriestämma.

Här har JAG ( som hatar rött och porslinstomtar) pyntat hela huset i rött, med en tomte i varenda vrå, på varenda ledig yta, i varenda storlek, i varenda prisklass för ER skull för att NI ska känna julkänsla.. Det enda som ger mig riktig julkänsla är en riktig maffig tjock och tät gran ala Amerikansk..(Dom kan det där med granar..)inte ens det kan JAG få.. Trotts att jag går runt här och mår illa av all färg och allt tomteri.. VILKEN JUUUUUL DET KOOOOMMER BLIIIIIII...Snyft snyft...

Jag har upprepat detta ca 3 ggr. SEN gick det fram att vi SKA ha en KUNGSgran.


Andra argument..

1. Denna granen kommer inte ha ett enda barr kvar på självaste julafton.. ( faktiskt sant ).


Självklart är det granen du är allergisk mot.. Höll dock inte i längden, då hela familjen nu ligger sjukia..


2. Tänk på alla julgranshuggare. Dom har huggt massa granar som MÅSTE säljas. Annars har dom huggt dom helt i onödan.. Då blir dom tvungna att slänga dom..och det är slöseri med trädhuggning.. ( Nu har ist vi huggt en stackars gran i onödan ).


3. Vi behöver faktiskt en gran till för det är så mörkt på framsidan. Vi behöver en ute gran. Vår huggna inne gran skulle passa så bra på framsidan. Måste ju tänka på biltjuvarna..


4. Jag gör VAD som helst. Bara vi köper en ny gran..


Nåväl... Nu är det slut tjatat. Imorgon är det vi som köper ny gran. HA! Hoppas bara inte han läser detta innan..då kommer han behålla den gamla i protest..

Vem var det egentligen som hittade på att man ska hugga ner träd och ta in i lgh?? (Nu vet jag det, eftersom jag sitter och skriver tipspromenad till julafton)... MEN ändå. Så dumt och fånigt påhitt. Dock inte lika fånigt som prydnadstomtar.


Jag är en segrare!!!

Jenny

Av Jenny - 18 december 2009 16:06

Igår låg jag deckad som ni vet. Två sjuk ungar desutom..

Idag mår vi ALLA mkt bättre. Dock inte helt friska.. Hilda säger mamma, hihi. Hon fattar inte vad det betyder. Men hon har iaf fattat att om hon säger det tvåhundra ggr i rad så får hon väldigt mkt uppmärksamhet. En stor tjock mamma hänger över henne och blir glad så hon nästan bölar. En stor skallig pappa börjar genats ljuda högt och tydligt:

-PA`PA, PAPPA PAPPA, kan du inte säga PAPPA?

Felix hänger över henne och är så stolt över att hon börjat prata.. Han undrar dock varför hon bara kan säga ett ord. Så börjar han också ljuda:

- Feeeeeelix, kan du säga Feeeeeeeeelix..???????????????

Hilda sitter som en fågelholk och fattar ingenting. Tar i allt vad hon kan och säger MAMMA, MAMMA, MAMMA..... Mamma applåderar och Hilda skrattar-


Snart är det jul, och snön ligger kvar...


Jenny


Av Jenny - 17 december 2009 18:28

Känner mig faktiskt lite bättre.. Filip har varit sjuk hela veckan, det är han som smittat mig och GUD vet hur många fler.. När han är sjuk går han till jobbet iaf. Respektlöst tycker jag. Då smittar man ner så många fler..

När jag är sjuk, blir jag oftast totaldeckad och måste ligga nerbäddad i två dagar. Sen är jag frisk igen. Nu när jag har varit  sjuk och samtidigt haft två barn hemma förstår jag varför han går till jobbet.. Det är nog tuuuusen miljarder lungnare där än vad det är hemma.


Felix tog spruta nr två igår. Han vaknade med feber och ont i benen. Han fick därför skippa dagis. Jag frågade om han var ledsen för det, då dom skulle ha jul lunch och dans kring granen. Men det var ingen fara. BARA han fick åka till farmor ikväll. Filip har en bror vars fru kommer från en stad vääääääääldigt långt bort. Varje år åker dom till hennes mamma och firar jul. Därför har vi ett extra litet julfirande hos farmor för att alla ska få träffas innan jul. Inte som en extra julafton, utan mer som en julträff. Vi brukar då spela klappjakten. Ni vet med tärning och paket.. Detta är det bästa Felix vet. Han har längtat hela året, och nu var han livrädd att han inte skulle få vara med. MEN det fick han.


SÅ nu sitter jag hemma med Hilda som också fått en släng av sjukdom. Hon har feber och är inte särskilt matsugen. Jag hoppas att det är tänder som är på g. Men troligtvis är det samma envisa förkylning som vi andra haft. Hoppas inte det är nåt allvarligt.

Hoppas alla är friska till julafton. Hoppas även att snön ligger kvar tills dess. Sen kan den försvinna spårlöst ( alltså inget slask), och så kan våren komma i iiilfart.


Förresten... Har äntligen fått reda på var jag blir placerad till våren ( ha! lät som om jag var ett psykfall som skulle bli tvångsplacerad.. så är det inte, även om man kan tro det efter vissa blogginlägg..). Känns ok att börja jobba. Tror det blir ur bra.


Jenny

Av Jenny - 17 december 2009 10:18

Ligger sjuk i svår julgrans allergi. Orkar inte blogg just nu. Kolla gärna in imorgon. Då mår jag säkert bättre:)


Kraaaam Jenny

Av Jenny - 17 december 2009 10:11

Svar till Anna.

Gå in på hennes blogg så kan du kontakta henne där.. Jag var nyss inne. Jag blir totalt köp sjuk, och grööön av avund på hennes kreativitet..

Alla ni andra kan också gå in. Lisa är otrolig!!

http://pinkfriday.blogg.se/index.html


Jenny

Av Jenny - 16 december 2009 22:11

Jag är verkligen JÄTTE "allergisk" mot gran just nu. Filip kör Elvis show i kväll trotts sin "allergi". Fattar inte hur han orkar.


I morgon ska vi fira jul hos Felix och Hildas farmor..Det gör vi varje år bara för att vi ska få träffar svågern, svägerskan och kusinerna..Dom åker alltid i väg till deras mormor över jul.

Jag är så där laddad. Jag har fortfarande inte sytt hennes julduk som jag lovat. Den är 6 meter lång... Jag vägrar sy den när jag her en sexåring och en bebis att ta hand om. Får göra det när Filip kan ta ungarna.

Vet ni hur fruktansvärt trååååååååkigt det är att fålla 6 meter julduk i ett supertjockt knöggligt tungt tyg?! Totalt är det 15 meter tyg som skall pressas, nålas och sys. 15 meter raksöm.. SKITKUL!! Överväger tanken att lämna in det till en skräddare. Får kosta vad det vill. FY vilken dålig människa jag är. MEN om Filip är hemma från jobbet i morgon så kanske jag kan göra det på dagen..


Nää, nu måste jag ligga och självömka över min satans förkylning..

DET ÄÄÄR SÅÅÅ SYND OM MIG!!!!!


Jenny

Av Jenny - 16 december 2009 19:59

Det har visat sig att Filips julgrans allergi smittar.. Nu är även jag allergisk.. Tror dock att jag tål kungsgran..


Jenny

Av Jenny - 15 december 2009 20:23

Jag sov som en stock hela natten. Inga barn som kom tassande och ingen bebis som vaknade och ville ha nappen intryckt. Ingen man vars väckarklocka ställdes på snooze 20 ggr om, innan jag sparkade upp honom ur sängen..

Nää, det var en helt underbar morgon..Det var soligt ute, barnen kom intassande:

-Mamma det är morgon, sjunger mina fantastiska barn, i ljuva stämmor.

Jag sätter mig upp i sängen och känner att jag nog minskat 20 kilo över natten. Husan knackar på dörren och kommer in med frukost brickan. Bara GOD nyttig frukost. Mina barn kryper upp i sängen och ber mig berätta en anekdot från mitt tidigare ganska röriga liv. Livet innan husan..

Husan är en ganska rund tant med grått lite lockigt hår. Skulle gissa att hon var i 70 års åldern. Hon är emot dagens nymoderniteter. Hon föredrar att diska för hand och behöver ingen superdammsugare för 45 000:-..

Jag går upp och tittar mig i spegeln.. Jag är fruktansvärt snygg. Så där lagom solbränd, mörka långa ögon fransar och JA, jag hade visst gått ner mina 20 gravid kilo över natten. Jag ser så fruktansvärt fräsch ut att jag hoppar över sminkningen. Mitt hår är helt rakt och platt. Glänser som aldrig förr.. Mina barn kommer in i propra kläder. Felix bråkar lite över att han inte får ha slips på sig. Hilda rullar fram till mig i en söt liten trendig klänning..Helt utan kräk.

När jag går ner för trappan möter jag barnflickan som är kort tjock och skallig,(man vill gärna inte riskera att Filip blir kär i henne).. Hon säger hejdå till barnen. Hon jobbar ju bara på natten.. På dagarna tar jag/dagis hand om barnen..


Husan: - Gå nu ut och hitta på nåt kul med dina underbara barn. Så ska jag tvätta, stryka, vika tvätt, lägga in tvätten prydligt i garderoberna, diska plocka undan från frukosten, damma, bädda, städa barnens rum, lämna in Filips skrynkliga kostymer på kemtvätt, dammsuga, skura, torka av alla skåp speglar, ja allt man kan torka, putsa fönsterna och städa i garaget..

Förresten jag plockar bort lite tomtar också..och köper en fin burrig KUNGSGRAN till er..


Jag: - Åh det var gulligt av dig, svarar jag glatt samtidigt som ungarna klär på sig ytterkläderna helt själva.


Husan: - Åhh jag glömde nästan.. Maten är förståss klar när ni är tillbaka..Ha det nu så trevligt..


Jag och barnen i kör: TACK, snälla husan.


Så går vi i lagom takt till skogen och packar upp vår pannkakspicknick som husan gjort åt oss. Ingen klagar på att dom har ont i benen och inte orkar gå, utan alla skuttar glatt fram i det fina vädret. På träden är löven i guld.. Fast det syns knappt nu när det ligger puderlätt snö på dom..


När vi kom hem från utflyckten var vi jätte hungriga.. Men var, var HUUUUSAN????

NÄHÄ!!! Det här var visst inte mitt liv....


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards