Alla inlägg den 9 december 2009

Av Jenny - 9 december 2009 10:02

VILKEN natt. Jag gick och la mig hyfsat tidigt för en gångs skull. Men vad hjälpte det..?? Jag kunde ändå inte somna.. Kan bero på att jag passade på att sova smatidigt som Hilda sov middag.. När jag väl kommit till ro, hör jag hur ett litet barn kommer tassande.. Felix hade drömt mardröm och ville ligga klistrad intill mig. Jätte mysigt i ca fem sekunder.

Han började snarka och vifta. Vad är det som gör att barn inte kan sova stilla?? Varför viftar dom med armar och ben?? VARFÖR roterar dom alltid så dom ligger kors och tvärs??? Hur små dom än är så tar dom upp 90% av sängen. Gick upp och la mig på soffan.


Filip skulle upp mega tidigt, 05.00 skulle han åka iväg på nåt super viktigt jobb.. Då gick jag och la mig i vår säng med "mr. rotera så jag får hela sängen för mig själv". Han snurra  och vred. Klockan sex vaknar jag av att en tjurig unge säder:

-JAG FÅR FAKTISKT INGET TÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄCKE...

Hans täcke låg avsparkat vid sidan om honom.. Men det är klart att han skulle dra i mitt sköna täcke.

Kl 07.15 total vaknar han,

-Mamma nu är det MORGOOOOOOOOOOON!

Det kändes som om någon slagit mig i huvudet med en jätte klubba, ala stenåldern.. Hilda skrek och ville ha mat. VARFÖR ÄR INTE JAG EN HOLLYWOOD KÄNDIS MED 20 BARNFLICKOR??? Man skulle vara en mkt bättre mamma dagtid, om man fick sova ordentligt..


Annonserar nu efter en barnflicka nattetid!!! Någon som är intresserad??

Undrar om jag kan få Hilda att tvångssova lite snart..Antagligen INTE..


Snark, Jenny


Ps. Såg ni mitt sovrumsalbum på styleroom?? Jag har fått upp väggtexten/ vinsten från www.wallstyle.se .. jag kanske inte har berättat att jag vann produkter för 2000 spänn?? Det gjorde jag iaf.. Blev en "egen" designad text..( Burning love, med Elvis, Filip valde..) Dock saknas det en bokstav i HIGHER men det är på ingång..Kolla in om ni är nyfikna.. http://www.styleroom.se/album/15171 Ds.

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards