Alla inlägg den 6 december 2009

Av Jenny - 6 december 2009 23:53

30 år och 20 dagar.. har precis hittat mitt första gråa hårstrå.. Jag letade fram det i min igenvuxna skalle. Ropade hysteriskt på Filip. Han konstaterade att det var jäkligt grått. Helt vitt faktiskt, sen ryckte jag det.

VARFÖR ryckte jag det????

Nu måste jag ju vara rädd om varenda hårstrå.. Nu när dom börjar dö... Mitt hår..Hoppas resterande hårstrån lever längre..

Ska snart till frissan. Då ska jag kamoflera all gråa strån med himlans massa slingor!!


Jenny 

Av Jenny - 6 december 2009 13:32

Egen tid=städtid. Idag skulle jag ha min fantstiska egen tid.. Filip tog med Felix till Statsparken och Hilda låg och sov. Tanken var att jag bara skulle plocka undan lite i köket för att sen gå ut på en lååååång promenad med Hilda i vagnen. Men så blev det förståss inte.. Filip hade glömt ta ut vagnen från bilen.. Så min fantastiska egentid förvandlades till julstäd tid. Absolut nödvändigt, men kanske inte riktigt vad jag tänkt mig..


Efter högt och väldigt tjatigt gnäll under frukosten om bristande julkänsla, har jag nu pyntat huset så att jag själv mår illa. Vet inte hur jag ska klara detta. I sovrummet kommer det inte in en enda julpryl. Det är min frizon. Det är faktiskt inte så pyntat på övervåningen över huvudtaget. Bara på Felix rum. Men på nedervåningen, där ligger det röda löpare på borden, porslinstomtar står på varenda liten yta, stora julgrisen står på golvet i väntan på julgranen. Pepparkaksburkarna står på bordet likaså Felix dagis pysslade ljusstakar. Filips dagis pyssel ligger kvar i kartongen..och där ska det ligga!

Julmusiken har spelats högt på stereon. Får jan inte julkänsla nu, då får han nog flytta hem till sin mamma ett tag. Då kan han sitta och leka med julkrubban som alla andra barn..


Nästa helg ska vi tydligen hugga gran.. Jag tycker att vi ska KÖPA en gran. Jag vill ha en tjock burrig Kungsgran som inte barrar så mkt. Men icke. I år ska vi tydligen starta en ny tradition. Vi ska hugga gran.. Jag ser hela Sunes jul senariot framför mig.. Filip är inte helt olik Rudolf, Sunes pappa.. Om jag får gissa slutar det med att vi köper gran efter att ha släpat hem en allt för stor till hälften grenlös gran. Bilen kommer vara full med barr och koda.. Men det ökar säkert bara julkänslan för Filip..


Fatta att jag är klar med alla julklappar.. Det är inte klokt. Nu är varenda liten klapp inslagen. Ligger en stor hög i vardagsrummet.


Nu ligger jag i sovrummet, undviker pyntet tills Felix och Filip kommer hem. Man kan säga att jag samlar kraft..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards