Alla inlägg den 28 december 2009

Av Jenny - 28 december 2009 19:38

I år fick Felix så himla mkt bra julklappar. I vanliga fall brukar han få en massa saker som han inte önskat sig och dom uppskattas så klart inte på samma sätt som dom han önskat. Men i år, fick han bara sånt han önskat sig. Bra saker och inte hysteriskt mkt saker.. Det var mkt saker men inte så hysteriskt som det tidigare varit..

Bla fick han ett par Walkie talkies.


I morse när Filip gick upp hakade förståss Felix på honom. Skam om han skulle sova så hans stackars lilla trötta kropp kunde få bli utvilad..

Jag fick sova en stund innan Filip drog iväg till jobbet.. Vaknade dock av en skrovvlig mekanisk röst som sa:

-Felix till mamma KOM. Felix till mamma KOM.

Någonstans i sängen låg Walkie talkien.. Men VAR? Hilda sov fortfarande och jag ville väääldigt gärna att hon skulle fortsätta med det..

Jag hittade inte den lilla mekanicken utan hörde åter igen..

-FELIX TILL MAMMA KOM!

-FEEEEEELIIIIIX TIIIILL MAMMA KOOOOOOOOOM!!!

Äntligen hittade jag den, Hilda skruvade lite på sig.. Jag svarade tyst:

-Mamma till Felix kom..

-MAMMA DU FÅR PRATA HÖGRE JAG HÖR INTE ANNARS...KOOOM.

- jag kan inte prata så högt för Hilda vaknar då.. kom.

-VA SA DU KOOOOM.

-du kan inte prata så högt, för Hilda vaknar, kom.

-VA SAA DU??  VAKNAR HILDA???KOOOM.

-jag sa att Hilda vaknar om du pratar så högt, kom.

-jaha OK, KLAAAAART SLUUUT!!!

Hilda vaknade...


Jenny

Av Jenny - 28 december 2009 18:08

Jag har så mkt förväntnigar på 2010. Vet att man inte ska gå och längta efter saker. Men det kan inte hjälpas. Jag gör det ändå. Längtar tills jag ska börja jobba, tills jag ska komma i form och bli en snygg välbevarad tvåbarnsmamma.. istf en totalt förfallen...Längtar efter alla lov..efter våren..efter Felix födelsedag..Hildas ettårsdag, till min och Filips jubileumsdag ( om han inte fetdumpar mig innan..) och till sommaren. Jag tänker spendera varenda liten stund på landet i år. Har därför bestämt att det skall bli en strålande sommar med mkt sol och lite mygg!!!Hoppas GUD läser detta!!!! Annars är det inte så kul på landet..

Vi ska bygga en altan ( verkligen MÅSTE det )så vi slipper sitta halvvägs ute i gatan och käka frukost samtidigt som Yoga tanten mitt emot springer och är allmänt tokig.. Förhoppningsvis släpper det loss i Felix hjärna så han kommer underfund med simningen, så han verkligen lär sig simma, PÅ RIKTIGT. Ska träna som bara den.. Blir simskola till tusen i vår.


Mina nyårslöften..


Sluta ät godis och kakor ( brukar klara det i ca 4 månader, sen räcker det..man ska inte överdriva..)


Kom igång med träningen...


Gå ner minst 18 kilo..(på riktigt.. då är jag tillbaka på min normal vikt).


Se till att jag får rimligt med egentid..


Skaffa inte fler djur..


Pyssla rimligt mkt med landet..


Börja spara istf att slösa..


Det får nog räcka..


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards