Alla inlägg den 7 december 2009

Av Jenny - 7 december 2009 16:17

Jag: -Titta Felix. Detta är en julkrubba..


Felix: - mmmm jag  vet! (totalt ointresserad).


Jag: -Men Felix kolla. Här är Jesus barnet, Detta är Maria och Josef...Här är dom tre vise männen. Dom hade hört talas om att det skulle födas en ny Kung..Jesus


Felix:-MMMMMMM, JAG VEEET! Jag har sett en film på barntimmarna..


Jag: -Jaha vad bra. Då vet du att Maria är Jesus mamma och Josef är Jesus Pappa..Fast egentligen är det GUD som är pappa. När Maria var jätte tjock och Jesus skulle födas.. Då fick hon föda honom i ett stall. Här är åsnan dom red på..


Felix: Mmmmmmm (fortfarande ointresserad).


Jag:- När Jesus hade fötts kom dom tre vise männe för att titta på den nya konungen, dom följde stjärnan som lyste över stallet..Alla som kom dit för att se den nye kungen hade presenter med sig till Jesus..


Felix: jaha...( lite intresserad)


Jag: -Jesus föddes på julafton.. Det är därför vi ger paket.. För att fira Jesu födelse..


Felix: Är JAG Jesus??


Han är underbar...Man kanske inte måste veta varför vi firar jul eller???


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards