Alla inlägg den 20 december 2009

Av Jenny - 20 december 2009 22:37

Nu är det nära.. Åh vad det skall bli mysigt. Jag har lovat Filip att börja julaftonsdagen med att ta ett glas vitt.. Detta för att inte jag Jenny/Bree vandekamp ska bli hysterisk.. Jag vet det är lite alkisvarning på att ta till alkohol för att dämpa stressnerverna.. Men jag tror inte det är någon fara med tanke på att jag dricker typ 4 ggr per år. Egentligen är jag emot att dricka på Jesus födelsedag.. Men va 17, det dricks ju så mkt på alla andras födelsedagar.. Ivfsh så blir det ju vara ett glas, möjligtvis två på hela dagen. Som alla vet är julafton den längsta dagen i världshistorien, så det lär ju vara lungt. Kommer nog inte ligga och spy på gatan iaf;)


Julaftons schemat ser ut så här:


1. Vakna kl 05.00 för att Felix är exalterad och vill gå upp..

2. Ät en lugn och mysig frukost tillsammans med hela familjen. Även tonåringar får stiga upp i tid..

3. Julstrumpe tajm.. Har en as bra julklapp till det.. Kanske inte bara blir entraditionell julstrumpe grej.. Ni får veta mer sen..

4. VIN!!!

5. Se till så att ALLA klär på sig ordentliga julaftonskläder..STORA som små..

6. Stressa med julmaten.

7. Duka i ordning.

8. Sätt upp tipspromenaden.

9. Ta emot folk kl 12.30

10. fyll upp julbordet med medtagen julknytismat..

11. ÄT, ät och åter ät..( dock inte jag så mkt, jag sparar mig till chokladen).

12. Skicka ut ALLA på en jättelång tipspromenad runda. Så jag får chans att ta hand om köket.

13. Kolla på Kalle..och ät choklad..

14. Spela julklappsspelet.

15. Utse vinnaren av tipspromenaden.

16. Prisutdelning.

17. Filip blir snussugen och måste åka och handla det på en gång. Jag bråkar för då kommer han säkert missa tomten.

18. Tomten kommer, precis när Filip åkt, SÅÅÅ TYPISKT.

19. Tomten fumlar ut julklapparna, man vet aldrig vad som händer när han kommer.. Förra året somnade han på sittandes rakt upp och ner på en stol..

20. Tomten går.

21. Filip kommer tillbaka..

22. Julklappar slits upp och mina rim försvinner..

23. Vi fortsätter och äter..


JULAFTON slut.


Jenny


Av Jenny - 20 december 2009 15:17

Julbaket..

Vår kamera har pajjat lite så man kan inte ställa in kameran på vad man ska fota utan får chansa lite..Om ni undrar över vissa bilder..


Vi börjar med stora julbaket...

    www.jenejn.bloggagratis.se  


Och här kommer gammelgranen som står ute och fryser..

www.jenejn.bloggagratis.se  

OCH nu..... Min underbara KUNGSgran som kommer förgylla hela julen.. tror tomten kommer ääääälska den:)


     I loove... Här snackar vi riktig GRAN.


Jenny



Av Jenny - 20 december 2009 00:09

VILKEN dag.. Vi var och handlade maten till julafton idag.. SHIT vad mkt folk. Helt sjukt. ÅÅÅÅH vad jag är glad att jag tvingade Filip att gå med på att köpa alla julklappar i god tid innan jul.

Idag har det slagits in klappar och rimmats (det var mest jag som gjorde det..) Filip och Elin stod för julbaket med små korta hjälpinslag av Felix..Jag sa att jag under inga som helst omständigheter ville delta.. Brukar bara sluta med att vi blir ovänner..´( vi blev ovänner iaf) Trots en stor tjock kokbok fick jag tusen miljarder frågor av Filip om hur man skulle gå till väga med jästen, jäsningen och i vilken ordning det skulle blandas.. Hur dom nu bar sig åt vet jag inte. Men det blev faktiskt dom gooodaste Lussekatter jag ätit i hela mitt liv. Stolt han kommer bli nu då.. Han kommer tjata om att han borde ha blivit bagare och blabla bla... Har hört det miljoner ggr..

Filip har åter igen gjort ett Jesus barn i marsipan.. Känns lite groteskt att käka upp Jesus.. Undra vad GUD tycker om det?? Jag tänker inte smaka. Jag gillar inte marsipan, gillar inte heller att käka bebisar..speciellt inte Jesusbarn..


Felix har efter för mkt tid innomhus (nu när typ alla i familjen varit/är sjuka)blivit skitzofren. Han har blivit bästis med en gul plastboll och döpt den till Uno. Detta bådar inte gott.. Tydligen är det nån i adventskalendern som heter Uno.. Jag måste nog kolla på adventskalendern med honom imorgon för att få lite klarhet. Det blev iaf ett väldans liv när Uno inte fick följa med till affären och handla. Inte ens sitta i bilen, inte heller vid matbordet.. Hoppas innerligt att Uno inte existerar i morgon..


Åhh höll nästan på att glömma. Kungsgranen är på plats!! Bilder kommer i morgon.. Nu kan det bli julafton precis när som helst:)


Jenny

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards