Alla inlägg den 1 december 2009

Av Jenny - 1 december 2009 15:25

I går städade jag heeela huset. Det var verkligen super fint över allt. Förutom i hallen där det stog massa julkartonger, efter pyntadet,och värmeskåp och bord som ska lämnas tillbaka efter festen. Men i dag när jag gick upp såg det ÄNDÅ ut som ett bombnedslag ÖVERALLT.. Jag fattar inte hur det går till. Hildas grejer gör förståss sitt. Dom ligger spridda precis över allt. Hennes täcke som hon brukar ligga på, på golvet är allt som oftast nerspytt. Verkligen super fräscht!! Sen ser det alltid ut som om vi har gyttjebrottats i köket..Detta är också HILDAS fel.. Om hon slutade vara en exorsisten unge och INTE vred huvudet flera varv när hon skulle äta. Då hade all utspottad mat hamnat i hakklappen, och INTE i en stor gyttje pöl på golvet..

Felix småpryttlar verkar vara nån sorts amöbor som förökar sig hela tiden. Om man plockar upp tre grejer från vardagsrummet till hans rum, då ligger där ytterligare sex stycken när man kommer ner igen. Plockar man upp dom sex amöba leksakerna så ligger det typ tolv stycken när man kommer in i vardagsrummet nästa gång.. Likadant med tvätt högen.. Hur kommer det sig att det kan bli så mkt tvätt?? Vår tvättstuga är yttepytteliten. Vår förra tvättstuga i lgh var ÄNNU mindre.. Hur fick vi då plats med tvätten. Man får ju nästan mota igen dörren för att det inte ska välla ut tvätt i köket..

Jag verkligen HATAR tvätt. Att tvätta är en sak. Men sen!!!! att vika skiten. Det tar ju aaaaaaaaldrig slut.


Eftersom jag är mammaledig, är det min främsta uppgift att utföra alla hushålls sysslor. Det är självklart!! MEN..


Häromdagen sa jag till Filip, att det ska bli så skönt när jag börjar jobba och DU ska vara pappaledig.

Då sa han nåt väääääldigt määärkligt.

-VA??????? När jag är hemma med barnen tänker inte jag bry mig ett dyft om hur det ser ut hemma.. Då tänker jag baaaaara hitta på roliga saker med barnen..

Men vad fint av han då!!!! Grrrrrrr.

Att han bara vågade. Jag höll på att explodera. Jag vill väl också hitta på roliga saker HELA tiden.


Därför har jag bestämt att i NÄSTA liv tänker jag bli pappa. Det verkar så mkt enklare.


Tex:

*Man behöver inte föda barn.

*Behöver inte förstöra sin kropp genom att gå upp 100 kilo varje graviditet.

'Man bli alltså inte blårandig, fet och slapp..

*Man behöver inte laga mat. Istället påpekar man hundra gånger att:  VI måste laga mat för jag är så hungrig. Man fortsätter att tjata om det tills man helt tappar tålamodet och säger:

-NU är jag så hungrig att jag nästan dör. Nu får vi köpa pizza.. (istället för att pappan lagade mat hemma, från början).

*Man behöver inte tvätta.

*Man behöver inte VIKA TVÄTT.

*Man behöver inte Bädda sängen.

*Man kan leka med sina barn en hel dag på deras rum och krascha leksaker. Sen när man lekt färdigt plockar man inte undan tillsammans med barnen ( mkt pedagogiskt). För då har man nåt annat jätte viktigt man måste göra.. Typ se på sporten eller åka på hockey..


Det enda man behöver göra ibland är städa bilen..För det gör tydligen män..


Hur enkelt som helst. Jag ska bli en pappa.. Jag kanske kan bli det redan nu i detta livet.... Tåls att tänka på.... Ni kan kalla mig Janne... Japp så gör vi. Nu ringer jag plastikkirurgen, här ska opereras på en dase! Bara jag slipper morgonstånd. det verkar så jobbigt ( och äckligt)..


Döper nu om bloggen till Jan banan.:)


Jenny, eller jag menar Janne.

Presentation

Omröstning!!

Vad vill ni ha mer av?
 Hemma hos bilder..
 Köptips..
 Lasse Berghagen..
 Jennys liv med Filip o familj..
 Det är bra som det är..

Fråga mig

51 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Jen´s gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards